پیش‌بینی بودجه رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | تکلیف بار مالی مصوبات چه می‌شود؟

دو لایحه رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از موضوعات مهمی هستند که در دولت روحانی تهیه و اعتبار مورد نیاز آنها نیز پیش‌بینی شده بود. با این حال، گویا در دولت رئیسی چندان تمایلی به سرانجام رساندن و اجرای این دو لایحه مهم وجود ندارد و اگر فشار و اعتراضات صنفی معلمان و بازنشستگان نباشد، دولت خوشحال می‌شود که این دو لایحه اصلا اجرا نشوند.

بیشتر بخوانید: جزئیات اجرای رتبه‌بندی معلمان با پرداخت دیون | برای اجرای رتبه‌بندی در سال جاری مشکل اعتباری داریم

به گفته‌ی محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع در بند «و» تبصره ۲ لایحه بودجه اختصاص یافته است تا بدین وسیله قوانین مرتبط با بازنشستگان، فرهنگیان، ایثارگران و دیگر گروه‌های طرف حمایت، دارای بار مالی شوند.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان | ایرادات ویرایش نگارشی لایحه رتبه‌بندی دردسرساز شد

روز ۱۱ مرداد که محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در پخش زنده اینستاگرام از رسیدگی به خواسته‌های گروه‌هایی مانند بازنشستگان و فرهنگیان سخن گفت، اشاره شد که اگر مجلس بر تمایل خود به پیگیری مسائل پافشاری دارد، بهترین انتخاب، تصویب لوایح دولت دوازدهم است نه اینکه دائم بگویند و بپرسند: «تکلیف بار مالی مصوبات چه می‌شود؟»

البته نوبخت به کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری منابع ارزی کشور در دوران تحریم‌ها گریزی زد اما از کلامش برمی‌آمد که این اتفاق تاثیر خاصی بر تامین نشدن بار مالی لوایح دولت نگذاشته و در این مورد پیش‌بینی‌های کافی صورت گرفته است؛ نشان به این نشان که به گفته‌ی وی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع در بند «و» تبصره ۲ لایحه بودجه اختصاص یافته است تا بدین وسیله قوانین مرتبط با بازنشستگان، فرهنگیان، ایثارگران و دیگر گروه‌های طرف حمایت، دارای بار مالی شوند.

حالا هم، در دولت و مجلس مخالفت‌هایی با این دو لایحه وجود دارد و برخی مسئولان ضمن بیان ادعاهایی علیه دولت روحانی، به وجود مشکلاتی برای تامین اعتبار مالی این دو لایحه اشاره می‌کنند. در همین خصوص، فرج کمیجانی نوشته است که مسئولین جدید، دروغ ممنوع! خودتان خوب می‌دانید که از طرف دولت قبل در بند ۲ تبصره واو بودجه ۱۴۰۰، بودجه لازم برای اجرای دو لایحه رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده. شما موظف به همکاری برای اجرای هر چه‌ بهتر این دو لایحه هستید. سفسطه‌کاری و آدرس غلط دادن ممنوع.

پول و بورس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی