تحلیل قیمت بیت کوین؛ بازار وارد فاز «صبر کن و بببین» شده است

در روزهای گذشته قیمت بیت کوین با افزایش فشار فروش همراه بوده است. این در حالی است که تحلیل‌گران عنوان می‌کنند که معامله‌گران منتظرند تا ببینند وضعیت آینده بازار چگونه پیش می‌رود.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین و تقریباً تمام بازار ارزهای دیجیتال روز پنجشنبه ۲۷ ماه مه تا حدودی عقب نشست و این در حالی بود که معامله‌گران مضطرب پس از سقوط ارزهای دیجیتال در هفته گذشته هنوز از فاز بعدی بازار مطمئن نیستند. در بازار نزولی هفته گذشته بیت کوین تا ۳۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد و معامله‌گرانی که از اهرم در معاملات خود استفاده کرده بودند، دچار زیان شدند.

داده‌های بازار نشان می‌دهد با وجود اینکه بیت کوین طی هفته گذشته توانسته چندین سقف و کف بالا ثبت کند، اما خریداران همچنان در هر تلاش معناداری برای شکستن سطح ۴۰,۰۰۰ دلاری، با مقاومت سختی از سوی فروشندگان روبرو شده‌اند که از این سطح روانشناختی مهم دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

اصلاح اخیر بازار ارزهای دیجیتال احتمالاً برای بسیاری از معامله‌گران مانند نوعی اختلال اضطراب پس از سانحه، سقوط بازار در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و زمستان دو ساله پس از آن را یادآوری می‌کند و این می‌تواند دلیل بلاتکلیفی بازار در شرایط کنونی باشد.

با توجه به اینکه بسیاری از معامله‌گران در مورد حرکت بعدی قیمت بیت کوین مطمئن نیستند، عاقلانه است که سناریوهای مختلف صعودی و نزولی را در نظر بگیریم و همچنین انبوهی از نظرات را که از سوی تحلیلگران این بخش مطرح شده، بررسی کنیم.

احتیاط معامله‌گران پس از فروش گسترده اخیر

به‌گفته دیوید لیفچیتز (David Lifchitz)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت اگزوآلفا (ExoAlpha)، رویدادهای اخیر بازار و کاتالیزورهایی که باعث ایجاد وضعیت فعلی شده‌اند، باید به‌دقت موردبررسی قرار گیرند.

لیفچیتس در مصاحبه‌ای گفت که پس از صعود تقریباً بدون وقفه از ۱۰,۰۰۰ دلار در اکتبر ۲۰۲۰ تا سقف تاریخی ۶۵,۰۰۰ دلار در اواسط آوریل ۲۰۲۱ برای بیت کوین، بازار شاهد چندین موج برداشت سود بوده است. پس از آن، بزرگ‌ترین تسویه سال ۲۰۲۱ روی داد که طی آن قیمت بیت کوین تا ۳۰,۰۰۰ دلار هم سقوط کرد و اتر و دیگر آلت کوین‌ها حتی از این هم بیشتر ضرر دیدند.

لیفچیتز همچنین افزود که این اصلاح موفق شد حجم اهرمی را که در این اکوسیستم شیوع یافته بود، به‌شدت کاهش دهد که اتفاق سالم و مثبتی برای کلیت بازار است، چراکه کمک می‌کند تا پایه‌ای باثبات‌تر برای بازار ایجاد شود.

نمودار بیت کوین

لیفچیتز هشدار داد با وجود آنکه داده‌ها حاکی از آن است که برخی از خریداران اولیه توانستند در قیمت‌های نزدیک به کف خرید کنند، اما هم حجم معاملات و هم سود باز قراردادهای آتی همچنان ضعیف است و این نشان می‌دهد که عجله‌ای برای بازیابی بازار وجود ندارد.

کمتر از ۲۴ ساعت به تاریخ انقضای قراردادهای اختیار معامله ماهانه باقی مانده و لیفچیتز معتقد است این‌ها مانع هر حرکت معناداری در کوتاه‌مدت خواهند بود.

او اظهار داشت که به‌خاطر نبود کاتالیزورهای صعودی و تذکر اخیر بازار مبنی بر اینکه قیمت‌ها همیشه صعودی نخواهد بود، دشوار بتوان سرمایه‌گذاران زیان‌دیده را متقاعد کرد که به این زودی به بازار برگردند.

به‌گفته لیفچیتز این مسئله بازار را وارد یک فاز تعلیق کرده که همه می‌گویند «صبر کنید تا ببینیم چه می‌شود»، به‌طوری که هم معامله‌گران روند و هم سرمایه‌گذاران خلاف جهت نیاز به مشاهده یک حرکت دارند، حالا چه صعودی چه نزولی، تا تصمیم به ورود به بازار بگیرند.

لیفچیتز افزود:

بازار برای پیشروی قطعاً به یک کاتالیزور، چه صعودی چه نزولی، نیاز دارد. یک دوره طولانی بدون کاتالیزور می‌تواند کاری کند که سرمایه‌گذاران خسته شوند، به طوری که تصمیم بگیرند سرمایه خود را نقد کرده و سراغ جای دیگری برای سرمایه‌گذاری بروند. چنین اتفاقی می‌تواند مانند وزنه‌ای روی بازار ارزهای دیجیتال عمل کند و محرک سقوط باشد. روزها و هفته‌های آینده مشخص خواهد کرد که باید منتظر چه چیزی باشیم.

فراوانی شاخص‌های صعودی

در حالی که معامله‌گران عادی ارزهای دیجیتال در یک وضعیت سکون و انتظار برای مشخص شدن حرکت بعدی بیت کوین هستند، داده‌های درون‌زنجیره ای نشان از حرکت صعودی از سوی بازیگران بزرگ‌تر دارد که فرصت را غنیمت شمرده و در کف‌های قیمتی اخیر خرید کردند.

میکا اسپرول (Micah Spruill)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت اس‌تو‌اف کپیتال (S2F Capital)، گفت که بیشتر فروش‌هایی که در کف‌های اخیر مشاهده شد، از سوی تازه‌واردها در بازار بوده است که با ضرر می‌فروختند و به نظر می‌رسد که در این مقطع دیگر رمقی برایشان نمانده است.

اسپرول در یک مصاحبه به حجم خالص انتقال (Net Transfer Volume) بیت کوین اشاره کرد که نشان می‌دهد پس از افت نزولی بازار از ۱۷ تا ۲۰ ماه مه، مقادیر زیادی یواس‌دی کوین و تتر با هدف خرید بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال و نگهداری بلندمدت آن‌ها به صرافی‌ها ارسال شده است.

تحلیل قیمت بیت کوین؛ بازار وارد فاز «صبر کن و بببین» شده است

تحلیل بیشتر نشان می‌دهد که کیف پول‌های خردی که بین ۰.۱ تا ۱ بیت کوین دارند و همچنین نهنگ‌هایی که بین ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین دارند، در این سطوح در حال انباشت بوده‌اند تا برای یک حرکت صعودی آماده باشند.

شاخص صعودی دیگر که اسپرول به آن اشاره کرد، رشد خالص واحدها (Entities Net Growth) است که به‌گفته او، در حال بازگشت به سطح قبلی است و اگر این روند طی چند هفته آینده ادامه یافته و این معیار به اوج خود بازگردد، نشانه بازگشت بازار صعودی با قدرت کامل خواهد بود.

اسپرول در کل آینده بیت کوین را مثبت ارزیابی می‌کند، اگرچه عوامل مختلفی باعث مبهم شدن زمانبندی تحرکات آن شده است.

تحلیل قیمت بیت کوین؛ بازار وارد فاز «صبر کن و بببین» شده است

اسپرول تصریح کرد:

من فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد که در حالی که بازار رویدادهای اخیر را هضم می‌کند و ما دوره انباشت مجدد میان‌چرخه‌ای را تحمل می‌کنیم، مدتی طولانی (ماه‌ها) بین سطوح ۳۰,۰۰۰ دلاری و ۴۰,۰۰۰ برای بیت کوین بمانیم. از سوی دیگر، این احتمال هم هست که یک بهبودی مشابه کووید-۱۹ داشته باشیم که در نتیجه آن، بیت کوین خیلی زود از این محدوده خارج شده و بسیار سریع‌تر از آنچه دیگران انتظار دارند، بهبود یابد.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی