تحلیل قیمت بیت کوین؛ همه نگاه‌ها به سطح ۳۰,۰۰۰ دلار

قیمت بیت کوین همچنان در ناحیه نزولیِ زیر ۳۵,۰۰۰ دلار در نوسان است و دیروز هم روند کاهشی خود را ادامه داد. از سوی دیگر، بیت کوین پیش‌تر حمایت ۳۳,۵۰۰ دلاری را شکست و به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته رسید.

به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، سقوط قیمت بیت کوین در یک بازه منجر به کاهش تا زیر ناحیه حمایتی ۳۲,۰۰۰ دلاری هم شد. در این سقوط شاهد تشکیل کف در ۳۱,۰۶۵ دلار بودیم؛ این همان ناحیه‌ای بود که قیمت بیت کوین احیای خود را از آنجا آغاز کرد. در این احیا ابتدا شاهد عبور از ۳۲,۰۰۰ دلار و پس از آن ۳۲,۵۰۰ دلار بودیم. کمی بعد قیمت بیت کوین با عبور از فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی به بالای آن رسید. این فیبوناچی در سقوط از ۳۶,۸۱۰ دلار به کف ۳۱,۰۶۵ دلاری تشکیل شده بود.

نمودار قیمت بیت کوین

با این حال، قیمت بیت کوین در محدوده ۳۴,۰۰۰ دلار با مقاومت سنگینی روبه‌رو شد. به نظر می‌رسد که فیبوناچی ۵۰ درصدی که در سقوط ۳۶۸۱۰ دلار به ۳۱,۰۶۵ دلار تشکیل شده است، به‌عنوان یک مانع در مقابل خریداران عمل می‌کند.

علاوه بر اینها، یک کانال صعودی در نزدیکی حمایت ۳۲,۳۰۰ دلاری روی نمودار یک‌ساعته شکل گرفته است. اولین مقاومت پیش روی بیت کوین ۳۳,۵۰۰ دلار است. مقاومت اصلی هم در محدوده ۳۴,۰۰۰ دلار تشکیل شده است. هدف بعدی میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است.

در صورتی که قیمت بیت کوین موفق به عبور از مقاومت ۳۴,۰۰۰ دلار نشود، احتمال سقوط بیشتر وجود دارد. در روند نزولی، اولین حمایت پیش روی بیت کوین در ۳۲,۵۰۰ دلار است.

۳۲,۳۰۰ دلار و خط روند کانال هم یک حمایت پراهمیت بیت کوین است. در صورتی که کانال حمایتی شکسته شود، سقوط به ۳۱,۰۰۰ دلار محتمل خواهد بود. حمایت اصلی در نزدیکی ۳۰,۰۰۰ دلار تشکیل شده است. اگر خریداران نتوانند حمایت ۳۰,۰۰۰ دلاری را حفظ کنند، خطر سقوط شدید وجود خواهد داشت.

شاخص مکدی در تایم فریم ساعتی آرام‌آرام در حال ورود به محدوده نزولی است. شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در حال حاضر در زیر سطح ۵۰ قرار دارد.

همان طور که پیش‌تر گفتیم ۳۲,۰۰۰ و ۳۱,۰۰۰ دلار به‌ترتیب حمایت‌های پراهمیت بیت کوین هستند. ۳۳,۵۰۰، ۳۴,۰۰۰ و ۳۵,۰۰۰ دلار هم مقاومت پیش روی قیمت بیت کوین هستند.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی