ارز دیجیتال کرو فایننس؛ ۳ دلیل که معامله‌گران به این ارز خوش‌بین هستند

کارشناسان و تحلیل‌گران با اشاره به سود جذاب برای سهام‌گذاران، عواید پروتکل و رقابت در حوزه پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، پیش‌بینی می‌کنند که در بلندمدت شاهد روند صعودی پروژه کرو فایننس (Curve Finance) باشیم.

به گزارش کوین تلگراف، پس از اصلاح شدید قیمت‌ها در بازار، نوسانات گسترده این امکان را برای معامله‌گران فراهم کرد تا بازار را به‌خوبی زیر نظر بگیرند و بتوانند یک پروژه با شرایط فاندامنتال مناسب پیدا کنند.

یکی از پروژه‌هایی که توجه بسیاری از محققان از جمله پژوهشگران دلفی دیجیتال (Delphi Digital) را به خود جلب کرده است، کرو فایننس است. کرو فایننس یک صرافی غیرمتمرکز برای استیبل کوین‌هاست که تمرکز آن روی تأمین نقدینگی درون‌زنجیره‌ای با استفاده از منحنی‌های پیوند پیشرفته است. منحنی پیوند یا باندینگ کرو، نوعی منحنی ریاضی است که رابطه بین قیمت و عرضه یک دارایی مشخص را تعریف می‌کند.

نمودار قیمت کرو فایننس
نمودار قیمت کرو

فرصت‌های کسب سود و دارندگان مشتاق

یکی از اصلی‌ترین عواملی که تحلیل‌گران با تکیه بر آن دیدگاهی مثبت در مورد کرو ارائه می‌کنند، سود سهام‌گذاری بالای توکن CRV روی پلتفرم آن و سایر پروتکل‌های دیفای است.

افرادی که تمایل به سهام‌گذاری مستقیم CRV‌ در پلتفرم کرو فایننس را داشته باشند، به‌طور میانگین ۲۱ درصد سود سالیانه سهام‌گذاری دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، حق رأی در صرافی کرو فایننس هم به آنها تعلق می‌گیرد. با استفاده از این حق رأی، سرمایه‌گذاران می‌توانند در تغییرات پروتکل مشارکت کنند. با قفل‌کردن CRV برای رأی‌گیری، کاربران می‌توانند از ضریب ۲.۵ برابری تأمین نقدینگی استفاده کنند.

در ابتدا قرار بود تا اوت سال ۲۰۲۲ تعداد توکن‌های قفل‌شده CRV در پروتکل برای مشارکت در حاکمیت، از عرضه توکن‌ها (و نه توکن‌های عرضه‌شده) پیشی بگیرد، اما این اتفاق به‌لطف افزایش تقاضا برای سپرده‌گذاری کرو پس از راه‌اندازی کانوکس فایننس (Convex Finance) در ماه مه سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹)، بسیار زودتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد، رخ می‌دهد.

با توجه به وضعیت فعلی، انتظار می‌رود نرخ قفل‌کردن سرمایه‌ها تا اوت امسال از نرخ عرضه پیشی بگیرد.

کرو فایننس

این موضوع به‌صورت بالقوه می‌تواند بر فشار صعودی بازار کرو بیفزاید. در صورتی که تقاضا همچنان به سیر افزایشی خود ادامه دهد و عرضه در دسترس کرو پایین بیاید، در بلندمدت شاهد صعود قیمت کرو خواهیم بود.

رقابت بر سر سپرده‌گذاری CRV

کرو فایننس توانسته است به‌لطف ویژگی تأمین نقدینگی استیبل کوین خود در اکوسیستم‌های مختلف و تلفیق آن با ریسک کم و سود بالا، به یکی از مهمترین بخش‌های دیفای تبدیل شود.

به‌واسطه افزایش اهمیت کرو، تقاضا برای CRV و توانایی مشارکت در مسائل حاکمیتی کرو هم که با در اختیار داشتن CRV به دست می‌آید بیشتر شده است.

از یرن فایننس (Yearn Finance) و کانوکس فایننس به‌عنوان دو رقیب اصلی کرو یاد می‌شود. در حال حاضر چیزی در حدود ۲۹ درصد توکن‌های CRV در اختیار این دو پلتفرم است.

افزایش تقاضا برای CRV باعث شده است تا این دو پلتفرم بر سر ارائه جذاب‌ترین مشوق‌ها برای دارندگان توکن‌ها، رقابت کنند. کانوکس فایننس در حال حاضر سود سالیانه ۸۷ درصدی برای CRV ارائه می‌کند و سود سپرده‌گذاری این توکن در یرن فایننس ۴۵ درصد است.

یرن فایننس و کانوکس

تقاضای موجود در حوزه دیفای و تلفیق آن با تقاضای مضاعف برای پروتکل کرو فایننس باعث می‌شود تا دورنمای صعودی بلندمدت قیمت این ارز دیجیتال مثبت‌تر باشد.

درآمد از طریق تأمین نقدینگی استیبل کوین

سومین عاملی که تحلیل‌گران آن را مدنظر قرار می‌دهند، درآمدزایی از طریق پروتکل کرو در بازارهای نزولی صعودی است. هم در بازارهای صعود و هم در بازارهای نزولی تقاضا برای استیبل کوین‌ها تغییر می‌کند.

دلفی دیجیتال در این باره می‌گوید:

کرو یکی از پروتکل‌های دیفای است که نرخ قیمت به درآمد ۳۰ روزهٔ آن حدود ۳۹ است.

علاوه بر افزایش درآمد، اجزای وابسته به استیبل کوین‌های کرو به آن کمک کرده است تا برخلاف دیگر پلتفرم‌های دیفای، در مقابل کاهش شدید ارزش قفل‌شده مقاومت باشد. در حال حاضر، ۹.۳۴ میلیارد دلار ارزش در پرتکل کرو قفل شده است و همین مسئله کرو را به بزرگترین پلتفرم دیفای از این حیث تبدیل کرده است.

ارزش قفل شده در کرو

تلفیق ارزش قفل‌شده بالا و توانایی در خلق درآمد از طریق دارایی‌های سهام‌گذاری‌شده باعث شده است تا کرو به‌عنوان یکی از مهمترین پروتکل‌ها برای سرمایه‌گذاری مطرح شود. تحلیل‌گران معتقدند که با توجه به این عوامل، کرو فایننس می‌تواند به‌عنوان یکی از گزینه‌های خوب سرمایه‌گذاری در آینده عمل کند.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی