حفره‌ی روی نمایشگر آیفون ۱۴ شاید بزرگ‌تر از انتظار باشد

این‌طور که به نظر می‌رسد، حفره‌ای که قرار است روی نمایشگر آیفون ۱۴ تعبیه شود بزرگ‌تر از چیزی خواهد بود که تاکنون در خبرها و شایعه‌ها دیده بودیم.

اپل تصمیم گرفته در گوشی‌های سری آیفون ۱۴ یا حداقل دو مدل پرو و پرو مکس، ناچ را کنار بگذارد و از حفره‌ی کوچک استفاده کند تا بالاخره بعد از حدودا ۵ سال، کاربران این شرکت هم طعم واقعی گوشی با نمایشگر تمام صفحه را بچشند. اگرچه این خبر شایعه است اما بسیاری از منابع معتبر روی این موضوع اتفاق نظر دارند. حال این حفره چگونه خواهد بود ظاهرا هنوز مورد بحث باقی مانده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، روی نمایشگر سری آیفون ۱۴ یک حفره‌ی کوچک تعبیه خواهد شد که محل تعبیه‌ی دوربین سلفی است. در کنار این حفره‌ی کوچک یک حفره‌ی پهن‌تر هم قرار می‌گیرد که محل تعبیه‌ی سنسورهای مربوط به سنسور تشخیص چهره است. تصاویری که از این طراحی منتشر شده بود نشان می‌داد این حفره‌ها بسیار کوچک هستند. اما چیزی که اکنون شاهد هستیم، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

حال اینکه چرا اپل این همه مراحل سخت را طی کرده ولی راضی نمی‌شود فناوری بازگشایی قفل صفحه‌ای را که خودش در بین اولین شرکت‌هایی بود که آن را در گوشی‌هایش به کار گرفت، در سری آیفون ۱۴ مورد استفاده قرار دهد. منظورمان همان حسگر اثرانگشت است که به لطف نمایشگر OLED که آیفون‌ها دارند، می‌توان آن را در زیر صفحه هم پنهان کرد.

با این حال اپل نمی‌خواهد این کار را به هر دلیلی که هست انجام دهد اما انتظار داشتیم حداقل اندازه‌ی حفره‌های روی صفحه کوچک باشد. ولی آنچه امروز از طراحی سری آیفون ۱۴ منتشر شده است چیز دیگری را نشان می‌دهد. ظاهرا تصاویری که پیش‌تر منتشر می‌شده واقعیت ندارند و اندازه‌ی حفره‌ی روی صفحه‌ی نمایشگر آیفون ۱۴ بزرگ‌تر از چیزی خواهد بود که انتظار داشتیم.

نمایشگر آیفون 14

این خبر که در شبکه‌ی اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شده، تصویری را هم شامل می‌شود که نشان می‌دهد اپل فقط حاشیه‌ی دور ناچ را حذف کرده است و باقی حفره‌ها همچنان با همان اندازه روی نمایشگر قرار دارند. البته انتظار نداشتیم نمایشگر آیفون ۱۴ یا مدل‌های پرو به خوبی گوشی‌های سامسونگ یا دیگر گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی باشد، چرا که شرکت آمریکایی همچنان به استفاده از سنسور تشخیص چهره اصرار دارد اما پرسش اینجاست که چرا اپل می‌خواهد اصلا ناچ را کنار بگذارد؟

نکته اینجاست که وجود دو حفره‌ی بزرگ روی نمایشگر بدون ناچ خیلی جالب به نظر نمی‌رسد. هرچند برخی از کاربران دوست دارند اندازه‌ی ناچ کوچک‌تر باشد و در این مسیر، هر طراحی که با چنین هدفی ایجاد شود می‌پذیرند. این حفره‌ها هم واقعا فضای کمتری از ناچ اشغال می‌کنند و منطقی هم خواهد بود برخی‌ها آن را دوست داشته باشند. در رابطه با صحت این خبر باید بگوییم جان پراسر که یکی از معتبرترین افشاگران حوزه‌ی فناوری است آن را تأیید کرده و معتقد است اپل چنین طرحی را مد نظر دارد.

سری آیفون ۱۴ به احتمال بسیار زیاد شامل ۴ گوشی در مدل استاندارد، مکس، پرو و پرو مکس خواهد بود که به ترتیب اندازه‌ای ۶٫۱، ۶٫۷، ۶٫۱ و باز هم ۶٫۷ اینچی خواهند داشت. در واقع دو مدل استاندارد و مکس از لحاظ اندازه با دو مدل پرو و پرو مکس تفاوتی ندارند اما ظاهرا در ساخت فریم دو مدل قدرتمندتر از آلیاژ تیتانیوم که فلزی فوق‌العاده محکم است استفاده خواهد شد. همچنین ماژول دوربین‌ها هم این‌بار تخت‌تر خواهد شد و درون آن یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی ایفای نقش خواهد کرد.

گوشی‌های این سری به احتمال بسیار زیاد به تراشه‌ی A16 اپل مجهز خواهند شد که در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم (برای مدل‌های پرو)، عهده‌دار فعالیت‌های پردازشی و گرافیکی خواهند بود. انتظار می‌رود بار دیگر امسال این گوشی‌های آیفون ۱۴ باشند که از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی بی‌رقیب ظاهر می‌شوند. حال این‌بار به لطف وجود ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم که برای اندرویدی‌ها هم کافی است چه برسد به نماینده‌های اپل، انتظار می‌رود سرعت کار با آیفون‌ها بی‌نظیر باشد.

سری آیفون ۱۴ طبق برنامه قرار است سپتامبر امسال رونمایی و راهی بازار شود. اما فعلا تمام تمرکزها روی آیفون SE 2022 است که گفته می‌شود ۸ مارس (۱۷ اسفند)، با قیمتی کمتر از آیفون SE 2020 رونمایی می‌شود.

منبع: PhoneArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی