گجت تاشوی مرموز ۲۰ اینچی اپل شاید مک‌بوک یا آیپد با صفحه‌کلید لمسی باشد

اوایل این هفته، وب‌سایت ۹to5Mac خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه غول فناوری آمریکایی ساخت اولین دستگاه مجهز به نمایشگر تاشوی ۲۰ اینچی را بررسی می‌کند. اکنون اما «مارک گورمن» تحلیلگر معروف خبرگزاری بلومبرگ در جدیدترین نسخه از خبرنامه‌ی هفتگی «Power On» به این نکته اشاره کرده که اپل روی یک مک‌بوک یا آیپد با نمایشگر ۲۰ اینچی تاشو کار می‌کند. باید خاطر نشان کنیم که این اخبار و شایعه‌ها اولین بار توسط «راس یانگ»، تحلیلگر یکی از شرکت‌های مشهور در حوزه‌ی تحلیل بازار تکنولوژی در فضای مجازی منتشر شد.

به گفته‌‌ی این تحلیلگر، اپل روی این موضوع با تأمین‌کنندگان خود در حال بررسی و گفت‌وگو است. در حالی که اپل تاکنون محصولی با نمایشگر تاشو روانه‌ی بازار نکرده، قصد دارد تا با ارائه‌ی یک دستگاه تاشوی عجیب ۲۰ اینچی بار دیگر قدرت تیم فناوری خود را به سایر رقبا گوشزد کند.

راس یانگ در گزارش خود نوشت: «در نقشه‌ی محصولات تاشوی اپل، نوت‌بوک‌های تاشو هم دیده می‌شوند. گفته می‌شود که این شرکت روی مدل ۲۰ اینچی از نوت‌بوک‌ها کار می‌کند که می‌تواند دسته‌بندی جدیدی از محصولات را در اکوسیستم اپل ایجاد کند. این محصول جدید که در واقع یک نوت‌بوک با صفحه‌کلید فیزیکی است، زمانی که تا شود به‌عنوان یک نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمانی که تاشو نشده باشد کاربران می‌توانند از آن به‌عنوان یک نوت‌بوک بهره ببرند. این محصول همچنین ممکن است مجهز به یک نمایشگر ۴K یا UHD باشد که احتمالا بعد از سال ۲۰۲۵ می‌تواند روانه‌ی بازار شود.»

در حال حاضر مارک گورمن هم با این گزارش تأیید می‌کند که اپل این روز‌ها در حال آزمایش یک مک‌بوک یا آیپد هیبردی با نمایشگر دوگانه و تاشو است. او در ادامه می‌نویسد: «این شرکت احتمالا روی محصولی کار می‌کند که می‌تواند با یک صفحه‌نمایش ۲۰ اینچی قابل انعطاف به یک صفحه‌کلید فیزیکی متصل شود یا فقط از یک طرف صفحه‌نمایش با صفحه‌کلید مجازی بهره برده شود.»

اگر صحت این اخبار و شایعه‌ها توسط اپل تأیید اپل شوند، این شرکت فناوری احتمالا تا سال ۲۰۲۶ از محصولات عجیب و غریبی نظیر ماشین اپل و عینک‌های AR رونمایی خواهد کرد. همچنین باید اشاره کنیم که مدتی قبل اعلام شد اپل در حال آزمایش چند مدل آیفون تاشو است تا ببیند کدام‌ یک از آن‌ها برای عرضه به بازار مناسب‌تر هستند. به نقل از منابع آگاه، اپل قبل از سال ۲۰۲۵ اولین آیفون تاشو را راهی بازار نخواهد کرد. این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد در سال ۲۰۲۳ با این گوشی تاشو روبرو خواهیم شد. در کل می‌توان گفت که غول فناوری آمریکایی برای ورود به حوزه‌های جدید تکنولوژی هیچ عجله‌ای ندارد و با توجه به اینکه انگار طرفداران این شرکت برای عرضه‌ی گوشی فوق باید حدود ۳ سال منتظر بمانند، به نظر می‌رسد مدیران اپل در کل علاقه‌ی چندانی هم به این حوزه ندارند.

علاوه بر این‌ها، جدیدترین خبرها حاکی از آن است که شرکت اپل قصد دارد تغییرات و به‌روزرسانی‌های جدیدی را روی اپل واچ سری ۸ اعمال کند. سری قبلی این ساعت‌های هوشمند یعنی سری ۷ با اندازه‌های ۴۱mm و ۴۵mm و با طراحی نسبتا جدید خود توانستند نظر کاربران زیادی را جلب کنند. اما گزارش جدید بلومبرگ نشان می‌دهد سال ۲۰۲۲ می‌تواند متفاوت‌ترین سال در تاریخ ساعت‌های هوشمند این شرکت با ارائه‌ی قابلیت‌های جدیدی برای اپل واچ سری ۸ تلقی شود. همچنین احتمال می‌رود که اپل واچ سری ۳ هم بازنشسته گردد.

در جدیدترین نسخه از خبرنامه‌ی هفتگی Power On، مارک گورمن به این نکته اشاره کرده که اپل در سال ۲۰۲۲ قرار است از ۳ مدل جدید از اپل واچ‌ها رونمایی کند. این مدل‌ها به شرح زیر هستند.

  • اپل واچ سری ۸
  • نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی اپل واچ SE
  • مدل جان‌سخت و ورزشی اپل واچ

گورمن می‌گوید که انتظار ندارد این شرکت سنسور‌های جدیدی را به مجموعه سنسورهای این گجت هوشمند پوشیدنی اضافه کند، اما احتمال می‌رود که سنسور اندازه‌‌گیری دمای بدن بالاخره پس از مدت‌ها به این ساعت‌ها اضافه شود. در کنار این انتظار می‌رود که برخی قابلیت‌های این ساعت نظیر ردیابی ورزشی عملکرد بهتر و دقیق‌تری را از خود نشان دهد. در نهایت گورمن به این نکته اشاره کرده که اپل امسال ممکن است سری ۳ اپل واچ را بازنشسته اعلام کند.

همچنین باید اشاره کنیم که طبق بسیاری از گزارش‌ها، اپل در حال کار بر روی یک سنسور سنجش قند خون است که می‌تواند به میلیون‌ها دیابتی وابسته به انسولین کمک کند تا از روشی غیر از خون‌گیری برای آزمایش قند خون خود استفاده کنند. این یک آزمایش دردناک و پرهزینه است که باید قبل از خوردن غذا انجام شود تا فرد دیابتی بداند چه مقدار انسولین را باید تزریق کند.

منبع: ۹to5mac و ۹to5mac

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی