TCL دو گوشی مفهومی تاشو و رول‌شونده در نمایشگاه MWC به نمایش گذاشت

در نمایشگاه MWC طبیعتا شرکت‌های مختلف جدیدترین محصولات و گجت‌ها را رونمایی می‌کنند ولی در این میان TCL از جمله شرکت‌هایی است که به نمایش گذاشتن جدیدترین گوشی‌های مفهومی تاشو خود علاقه‌ی زیادی دارد. دو سال قبل این شرکت مدل اولیه‌ی چندین گوشی تاشو را نمایش داد که البته هیچکدام از آن‌ها راهی بازار نشدند. از سوی دیگر، این شرکت قصد داشته یک گوشی تاشوی مشابه سری گلکسی زد فلیپ را عرضه کند ولی در نهایت مدیران TCL به این نتیجه رسیدند که قیمت گوشی موردنظر بالا است و به همین خاطر هیچ‌وقت به دست کاربران نرسید.

حالا امسال این شرکت بار دیگر دو گوشی مفهومی را با خود به نمایشگاه MWC آورده که یکی از آن‌ها صرفا گوشی تاشو محسوب می‌شود ولی دیگری از نمایشگر تاشو و رول شونده بهره می‌برد. در ادامه به ویژگی‌های این دو گوشی می‌پردازیم.

TCL Ultra Flex

TCL تاشو

مهم‌ترین ویژگی گوشی مفهومی TCL Ultra Flex این است که نمایشگر تاشوی آن می‌تواند به سمت داخل و بیرون حرکت کند. این یعنی به جای اینکه مانند گلکسی زد فلیپ همواره نمایشگر را در یک جهت روی هم قرار دهید، نمایشگر این گوشی می‌تواند در جهت مخالف هم روی یکدیگر قرار بگیرد. در همین زمینه می‌توانیم به اولین گوشی تاشوی هواوی اشاره کنیم که به سمت بیرونی تا می‌شد که البته همین موضوع احتمال آسیب به صفحه نمایش را افزایش می‌دهد. اما با این طرح جدید TCL، زمانی که کاربران دیگر کاری با گوشی تاشو نداشته باشند می‌توانند نمایشگر را به سمت داخل ببندند تا دیگر نمایشگر هم آسیب نبیند.

TCL تاشو

در این میان TCL موفق شده قابلیت پشتیبانی از قلم استایلوس را هم برای این گوشی ارائه کند و این یعنی اگر چنین گوشی تاشویی راهی بازار شود، احتمالا رقیب قدرتمندی برای گلکسی زد فولد خواهد بود.

TCL Fold n Roll

TCL تاشو

این گوشی را می‌توان ترکیبی از دو گوشی تاشو و رول شونده به حساب آورد. به زبان ساده، در ابتدا به نظر می‌رسد با یک گوشی تاشو معمولی سروکار داریم ولی وقتی گوشی را باز می‌کنیم، با فشردن یک دکمه بخشی از نمایشگر رول شونده پدیدار می‌شود و با این کار اندازه‌ی نمایشگر به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

تاشو‌

به همین خاطر اگرچه بخش اصلی نمایشگر ۷ اینچ اندازه دارد، اما بعد از فعال شدن نمایشگر رول شونده اندازه‌ی آن به ۸٫۸ اینچ می‌رسد و یعنی می‌تواند به‌عنوان یک تبلت تمام‌عیار انجام وظیفه کند. از آنجایی که این گوشی مدل نهایی محسوب نمی‌شود، TCL وقت زیادی را برای جزئیات طراحی صرف نکرده و در نتیجه چین‌خوردگی‌های نمایشگر توجه زیادی را جلب می‌کنند.

آیا TCL بالاخره یک گوشی تاشو عرضه می‌کند؟

تاشو‌

همان‌طور که گفتیم، شرکت TCL بارها از مدل‌های اولیه‌ی گوشی‌های تاشوی خود رونمایی کرده است. این شرکت امسال هم نشان داد که همچنان این حوزه را رها نکرده و مدیران آن هم بارها اعلام کرده‌اند که به دنبال ساخت گوشی‌های تاشوی ارزان‌قیمت هستند. TCL در درجه‌ی اول به‌عنوان سازنده‌ی گوشی‌های ارزان‌قیمت جذاب شهرت دارد و به همین خاطر این شرکت می‌خواهد در بازار گوشی‌های تاشو هم در این زمینه توجه کاربران را جلب کند. درباره‌ی عرضه‌ی نهایی این گوشی‌ها هم هنوز هیچ شایعه و گزارش موثقی منتشر نشده است.

منبع: Android Central

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی