افزایش اعتراض‌ها به مبلغ عیدی بازنشستگان | زمان واریز عیدی بازنشستگان

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه آغاز می‌شود. معمولا عیدی نیز همزمان با حقوق بهمن آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره عیدی بازنشستگان | تلاش برای پرداخت عیدی معادل یک حقوق

با اینکه چهار روز به شروع واریز حقوق باقی مانده اما هنوز میزان عیدی بازنشستگان مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره عیدی بازنشستگان | اعتراض به مبلغ عیدی بازنشستگان

بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است که با در نظر گرفتن ضریب حقوق تعیین شده توسط هیات وزیران میزان عیدی تعیین می شود. طبق مصوبه هیات وزیران برای امسال ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ۳۰۴۸ ریال است، در این حالت عیدی برای سال جاری یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان خواهد بود.

زمزمه‌هایی که از دولت به گوش می‌رسد نیز همان رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. نکته اینجاست که معمولا میزان عیدی نسبت به سال گذشته رقم بیشتری است. به عنوان مثال در بودجه سال گذشته میزان عیدی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد اما دولت به آن افزود و مبلغ ۱٫۵ میلیون تومانی را مصوب کرد.

براساس این رویه دولت باید مبلغ عیدی امسال را افزایش دهد. اگر دولت تصمیم بگیرد میزان افزایش مبلغ عیدی هم‌پای تورم باشد، با نرخ تورم بیش از ۴۰ درصدی مبلغ عیدی بیش از دو میلیون تومان برآورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در این خصوص گفته است: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده و دولت باید مصوب کند که بعد از طی همه این مراحل، آن را اعلام می‌کنیم.

پول و بورس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی