دکتر استرنج‌ ۲؛ ۱۷ شخصیت که احتمالا در فیلم حضور دارند

شایعات درباره «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» به اوج خود رسیده و در حال حاضر فهرست رو به رشدی از شخصیت‌هایی که احتمال دارد در چندجهانی ظاهر شوند در دسترس است.

مفهوم چندجهانی پس از سفر انتقام‌جویان در زمان در فیلم‌ «انتقام‌جویان: بازی پایانی»، به سنگ بنای دنیای سینمایی مارول تبدیل شده است. فاز ۴ دنیای سینمایی مارول به این مفهوم می‌پردازد و «دکتر استرنج‌ ۲» قرار است به عنوان بخشی از فصل بعدی ماجراجویی استیون استرنج، چندجهانی را بیشتر مورد بررسی قرار دهد.

دنیای سینمایی مارول چند سالی است که با ایده چندجهانی دست و پنجه نرم می‌کند و در فیلم «دکتر استرنج» به احتمال وجود جهان‌های دیگر، فراتر از آن‌چه که در سریال «لوکی» و جدول زمانی مقدس دیدیم، اشاره شد. سریال «لوکی» فقط به صورت اجمالی به آن‌چه در نتیجه چندجهانی ممکن است رخ دهد پرداخت. این مجموعه نسخه‌های مختلف لوکی و کنگ فاتح را معرفی کرد. پس از آن، سریال «چه می‌شود اگر…؟» جهان‌های مختلف چندجهانی دنیای سینمایی مارول را نشان داد و «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» نیز از امکان بازگشت قهرمانان و شروران فرنچایزهای قبلی مرد عنکبوتی پرده برداشت. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» ثابت کرد که مارول اکنون به راحتی می‌تواند شخصیت‌هایی را که قبلا بخشی از دنیای سینمایی مارول نبوده‌اند در خود جای دهد و به همین خاطر انتظارات افزایش یافت و برخی انتظار دارند که همین اتفاق در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر در فیلم «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» هم تکرار شود.

جزئیات داستان «دکتر استرنج‌ ۲» هنوز مشخص نیست اما واضحا این فیلم شامل چندین نسخه از دکتر استرنج‌ خواهد بود و نسخه اصلی این شخصیت سعی دارد تا با مشکلاتی که قلمروهای چندگانه را تهدید می‌کند مقابله نماید. به همین دلیل، شایعات زیادی در رابطه با حضور شخصیت‌های مختلف در این فیلم دست به دست می‌شود. این افراد، از شخصیت‌های ثابت دنیای سینمایی مارول گرفته تا بازیگران فیلم‌های گذشته مارول یا کسانی که نقش دیگری در این فیلم‌ها داشته‌اند و حتی برخی از شخصیت‌های جدید که در سال‌های آینده تاثیر ویژه‌ای در دنیای سینمایی مارول خواهند داشت، متفاوت هستند. قطعا بعید به نظر می‌رسد که همه این شایعات درست باشند اما در این‌جا تمام این شخصیت‌های چند‌جهانی را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. ولورین (هیو جکمن)

دکتر استرنج‌ 2

شایعات مختلفی درباره بازگشت هیو جکمن در نقش ولورین برای حضور در دنیای سینمایی مارول و در فیلم «دکتر استرنج ۲» وجود دارد. جکمن برای نزدیک به دو دهه به عنوان بخشی از فرانچایز «مردان ایکس»، نقش این قهرمان جهش‌یافته را بازی کرد. او در گذشته گفته بود که به دلایل شخصی دوست دارد دوباره نقش این شخصیت را در دنیای سینمایی مارول بازی کند. بنابراین مارول می‌تواند او را متقاعد کند که در فاز ۴ به دنیای ابرقهرمانان بازگردد. با این حال، گزارشات متناقضی درباره حضور یا عدم حضور ولورین یا لوگان با بازی جکمن در «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» به گوش می‌رسد.

۲. پروفسور ایکس (پاتریک استوارت یا جیمز مکاوی)

دکتر استرنج‌ 2

هم‌چنین شایعاتی مبنی بر حضور نسخه‌ای از شخصیت پروفسور ایکس در «دکتر استرنج‌ ۲» به گوش می‌رسد اما مشخص نیست که بازیگر این نقش پاتریک استوارت خواهد بود یا جیمز مکاوی. استوارت نقش چارلز خاویر اصلی را فیلم‌های «مردان ایکس» بازی می‌کرد و آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در «لوگان» ظاهر شد. مکاوی نقش پروفسور ایکس جوان را در سال ۲۰۱۱ در فیلم «مردان ایکس: کلاس اول» اجرا کرد و چهار بار دیگر هم، از جمله در فیلم «ققنوس تاریک»، نقش این جهش‌یافته قدرتمند را بازی نمود. شایعات حاکی از آن است که پروفسور ایکس شاید بخشی از گروه ایلومیناتی در چندجهانی دنیای سینمایی مارول باشد.

۳. مرد آهنی (تام کروز)

دکتر استرنج‌ 2

هم‌چنین شایعات زیادی مبنی بر حضور تام کروز در نقش مرد آهنی در «دکتر استرنج‌ ۲» وجود دارد. دلیل این شایعات، فیلم «مرد آهنی» با بازی تام کروز است که او قرار بود قبل از شروع دنیای سینمایی مارول در آن نقش‌آفرینی کند. این فیلم هرگز ساخته نشد و کروز فرصت را برای بازی در نقش تونی استارک از دست داد. البته این ایده دور از ذهن و بسیار بعید است. با این حال، با توجه به قدرت قابل توجه تام کروز در هالیوود و تمرکزش بر فرنچایزها، یک حضور کوتاه در چندجهانی دنیای سینمایی مارول و در نقش مرد آهنی شاید او را ترغیب کند.

۴. رید ریچاردز (جان کرازینسکی)

دکتر استرنج‌ 2

هم‌چنین گفته می‌شود که جان کرازینسکی نیز در نقش رید ریچاردز در «دکتر استرنج‌ ۲» ظاهر خواهد شد. ستاره سابق سریال «اداره»، برای مدت‌ها گزینه مورد علاقه طرفداران برای ایفای نقش آقای شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول بوده است. طبق شایعات او در دنباله این فیلم ظاهر خواهد شد. هرچند هنوز معلوم نیست که شخصیت او نسخه اصلی رید ریچاردز در دنیای سینمایی مارول خواهد بود یا نسخه‌ای متفاوت از آقای شگفت‌انگیز. در هر صورت، کرازینسکی می‌تواند در این فیلم ناکامی خود در گرفتن نقش کاپیتان آمریکا را جبران و اولین نقش‌آفرینی ابرقهرمانی خود را تجربه کند.

۵. مرد عنکبوتی (توبی مگوایر)

دکتر استرنج‌ 2

توبی مگوایر هم پس از حضور در «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» می‌تواند دوباره برای بازی در نقش پیتر پارکر در «دکتر استرنج‌ ۲» به دنیای سینمایی مارول بازگردد. این شایعه از زمان شروع گزارشات اولیه «راهی به خانه نیست» و نشستن سم ریمی بر صندلی کارگردانی «دکتر استرنج‌ ۲» دست به دست چرخیده است. این دنباله می‌تواند فرصتی برای آن‌ها باشد تا به نوعی دوباره با هم کار کنند و شاید به زندگی پیتر پس از «مرد عنکبوتی ۳» بپردازد.

۶. مگنتو (مایکل فاسبندر)

دکتر استرنج‌ 2

طبق شایعات، شاید مایکل فاسبندر هم در نقش مگنتو در فیلم «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» ظاهر شود. فاسبندر در چهار فیلم «مردان ایکس» نقش این جهش‌یافته را بازی کرد و «ققنوس تاریک» آخرین حضور او در قالب این شخصیت بود. مشخص نیست که او چگونه در فیلم حضور پیدا خواهد کرد اما تعامل بین مگنتو و اسکارلت ویچ (الیزابت اولسن) اولین ارتباط این پدر و دختر کمیک‌بوکی در سینما خواهد بود.

۷. جین گری (سوفی ترنر)

دکتر استرنج‌ 2

برخی شایعات نیز حاکی از آن است که جین گری با بازی سوفی ترنر هم شاید در «دکتر استرنج‌ ۲» حضور داشته باشد. سوفی ترنر این نقش را در فیلم «مردان ایکس: رستاخیز» در سال ۲۰۱۷ و پس از این که فمکه جانسن نقش این شخصیت را در سه‌گانه اصلی «مردان ایکس» بازی کرد بر عهده گرفت. بازگشت احتمالی جین گری با بازی سوفی ترنر، به شرطی که او همان نسخه فرانچایز «مردان ایکس» باشد، می‌تواند اتفاقاتی را که پس از پایان «ققنوس تاریک» برای او رخ داده است توضیح دهد.

۸. بلک بولت

دکتر استرنج‌ 2

شایعات دیگر حاکی از آن است که بلک بولت شاید اولین حضور خود را در دنیای سینمایی مارول در فیلم «دکتر استرنج ۲» تجربه کند. رهبر اینهیومنز قبلا قرار بود در سریال تلویزیونی لغوشده شبکه ای‌بی‌سی ظاهر شود اما طبق گزارشات، استودیوی مارول ایده‌هایی برای رونمایی از نسخه جدیدی از بلک بولت دارد. این موضوع می‌تواند بخشی از فرآیند راه‌اندازی گروه ایلومیناتی در دنیای سینمایی مارول باشد، چرا که بلک بولت هم یکی از اعضای این تیم است. وین دیزل مدت‌هاست که می‌خواهد نقش این شخصیت را بازی کند اما در حال حاضر بازیگری برای بازی در نقش بلک بولت به «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» لینک نشده است.

۹. روح‌سوار

دکتر استرنج‌ 2

روح‌سوار یکی دیگر از شخصیت‌های مارول است که می‌تواند در «دکتر استرنج‌ ۲» به دنیای سینمایی مارول بپیوندد. نیکولاس کیج قبلا در دو فیلم «روح‌سوار» نقش جانی بلیز و گابریل لونا هم نقش رابی ریس را در سریال «ماموران شیلد» بازی کرده بود. مشخص نیست که آیا هر دو بازیگر برای ایفای مجدد نقش‌های خود به چندجهانی باز خواهند گشت یا خیر اما کیج گزینه محتمل‌تری است. البته شاید استودیوی مارول از یک بازیگر جدید برای ایفای این نقش استفاده کند تا بتواند این شخصیت را پس از «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» هم در رادار داستان‌ها قرار دهد.

۱۰. ددپول

دکتر استرنج‌ 2

طبق شایعات، ددپول با بازی رایان رینولدز هم یکی از گزینه‌های احتمالی حضور در فیلم «دکتر استرنج ۲» است. این موضوع یکی از محتمل‌ترین اتفاقات است، زیرا استودیوی مارول از قبل، فیلم «ددپول ۳» را در دست توسعه دارد و قرار است این شخصیت را از جدول زمانی فاکس به دنیای سینمایی مارول بیاورد. فیلم «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» می‌تواند دلیل انتقال ددپول و دوستانش به این دنیای جدید را پیش از نمایش دنباله ددپول توضیح دهد.

۱۱. کاپیتان کارتر

دکتر استرنج‌ 2

گفته می‌شود که هیلی آتول قرار است اولین تجربه لایو اکشن خود را در نقش کاپیتان کارتر در فیلم «دکتر استرنج‌ ۲» تجربه کند. کاپیتان کارتر شخصیتی برجسته در مجموعه انیمیشنی «چه می‌شود اگر…؟» بود و طرفداران مدت‌هاست که در انتظار دیدن هیلی آتول در نقشی پررنگ‌تر در دنیای سینمایی مارول هستند. حالا که «چه می‌شود اگر…؟» از قبل او را به عنوان یک قهرمان چندجهانی معرفی کرده، منطقی است که کاپیتان کارتر باز هم ظاهر شود و به نحوی به نجات دنیای سینمایی مارول کمک کند.

۱۲. لوکی

دکتر استرنج‌ 2

هم‌چنین انتظار می‌رود که لوکی نیز در فیلم «دکتر استرنج‌ در چندجهانی» دیوانگی ظاهر شود. لوکی و دکتر استرنج‌ قبلا هم در «ثور: رگناروک» در کنار هم حضور داشته‌اند اما این بار شاید شاهد نسخه جدیدتر خدای شرارت پس از پایان فصل اول سریال «لوکی» باشیم. حضور لوکی با توجه به درکش از چندجهانی و همچنین توانایی‌های جادویی او، کاملا محتمل به نظر می‌رسد.

۱۳. سیلوی

دکتر استرنج‌ 2

هم‌چنین شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که نسخه دیگر لوکی، سیلوی با بازی سوفیا دی‌مارتینو، در «دکتر استرنج‌ ۲» حضور خواهد داشت. او به دلیل کشتن کنگ فاتح، تا حد زیادی عامل و مقصر شکستن جدول زمانی مقدس است. به همین دلیل، حضور او در فیلم «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» منطقی به نظر می‌رسد و مقدمات ظاهر شدن شخصیت سیلوی در فصل ۲ «لوکی» را فراهم می‌کند.

۱۴. موبیوس ام. موبیوس

دکتر استرنج‌ 2

هم‌چنین شایعه شده است که موبیوس ام. موبیوس (اوون ویلسون) نیز در «دکتر استرنج‌ ۲» ظاهر خواهد شد. نحوه حضور او در این فیلم نامشخص است اما مطمئنا سرگذشت وی پس از حضورش در سریال «لوکی» مورد توجه سازندگان قرار خواهد گرفت. وی حتی می‌تواند به عنوان مامور سازمان واریانس زمان در فیلم حاضر شود، چرا که دکتر استرنج هم قرار است با واقعیت‌های مختلف درگیر شود.

۱۵. مونیکا رمبو

دکتر استرنج‌ 2

شایعات دیگر حاکی از آن است که مونیکا رمبو (تیونا پریس) نیز در فیلم «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» حضور خواهد داشت اما نه به عنوان نسخه‌ای که مخاطبان در حال حاضر می‌شناسند. برخی می‌گویند که مونیکا در این فیلم‌، نسخه‌ای متفاوت از این شخصیت و کاپیتان مارول یک جهان دیگر است. البته پریس در فیلم «مارول‌ها»، در ادامه نقش‌آفرینی خود در سریال «وانداویژن»، نقش همان مونیکای اصلی را ایفا خواهد کرد.

۱۶. استیو راجرز هایدرا

دکتر استرنج‌ 2

بازگشت کریس ایوانز به عنوان کاپیتان آمریکا نیز جزو این حرف و حدیث ‌ها است اما این شایعات در ارتباط با نسخه‌ شرور او یعنی کاپیتان آمریکای هایدرا رد و بدل می‌شود. این حضور کوتاه در راستای فاش نشدن اطلاعات اضافی درباره‌ زندگی استیو راجرز با پگی است که در فیلم «انتقام‌جویان: بازی پایانی» هم مورد اشاره قرار گرفته بود. پس احتمالا مخاطبان با نسخه شیطانی این قهرمان آمریکایی آشنا خواهند شد.

۱۷. اولتران

دکتر استرنج‌ 2

هم‌چنین برخی اعتقاد دارند که اولتران هم می‌تواند در «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» ظاهر شود. این امر پس از تبدیل شدن اولتران به یک تهدید چندجانبه در سریال «چه می‌شود اگر…؟» رخ می‌دهد و این شخصیت قاتل می‌تواند روایت سریال و فیلم را به هم مرتبط کند. اگر این‌طور باشد، باز هم شاید پل بتانی به جای جیمز اسپیدر صداپیشگی کاراکتر اولتران را برعهده بگیرد.

منبع: screenrant

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی