تحلیل قیمت بیت کوین؛ چرا بیت کوین به اوج ۴ ماهه خود رسید؟

روز گذشته قیمت بیت کوین به نزدیکی ۵۱,۰۰۰ دلار رسید و توانست اوج ۴ ماهه خود را تجربه کند. اکنون به نظر می‌رسد که خریداران عزم خود را جزم کرده‌اند تا مقاومت کلیدی ۵۱,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارند.

به گزارش یوتودی، روز گذشته قیمت بیت کوین در بالاترین سطح خود به ۵۰,۹۶۷ دلار رسید. این بالاترین قیمتی است که بیت کوین از ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) تاکنون به آن دست یافته است.

تحلیل قمیت بیت کوین؛ چرا بیت کوین به اوج ۴ ماهه خود رسید؟
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ دلار)

اکنون به نظر می‌رسد که خریداران در تلاشند مقاومت کلیدی ۵۱,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارند؛ سطحی که بارها از آن به‌عنوان آخرین مانع پیش روی بیت کوین برای ادامه روند صعودی یاد شده است.

بیت کوین در حالی با بالاترین قیمت ۴ ماه اخیر خود معامله می‌شود که در مقایسه با سایر ارزهای بازار عملکرد بهتری داشته است.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بازار، روز گذشته برای اولین بار از ماه مه (اردیبهشت) از سطح ۴,۰۰۰ دلار عبور کرد و در حال حاضر با قیمتی حدود ۳,۹۰۰ دلار معامله می‌شود. گفتنی است که انتشار خبر مربوط به تحقیق کمیسیون بورس آمریکا از صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap)، تاکنون تأثیری بر روند صعودی اتریوم نداشته است.

جفت‌ارز معاملاتی اتر/ بیت کوین، که در آن ارزش اتریوم در برابر بیت کوین سنجیده می‌شود، تنها در عرض ۴ روز بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است و نرخ تسلط بیت کوین در آستانه سقوط به زیر سطح ۴۰ درصد قرار دارد.

تحلیل قمیت بیت کوین؛ چرا بیت کوین به اوج ۴ ماهه خود رسید؟
نمودار قیمت اتریوم در برابر بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار اتر/ بیت کوین)

جهش اخیر قیمت بیت کوین پس از آن رخ داد که وزارت کار ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که کارفرمایان این کشور تاکنون تنها ۲۳۵,۰۰۰ شغل جدید ایجاد کرده‌اند. این رقم ناامیدکننده که بسیار پایین‌تر از 725,000 شغل پیش‌بینی‌شده است، نشان می‌دهد که بانک مرکزی آمریکا قصد ندارد از برنامه حمایتی اقتصادی گسترده خود عقب‌نشینی کند.

کندشدن چرخه اقتصادی به این معناست که توقف تدریجی (tapering) برنامه تسهیل کمی، که از آن به‌عنوان تهدیدی بزرگ برای افزایش قیمت دارایی‌ها یاد می‌شود، احتمالاً به این زودی‌های جزو گزینه‌های فدرال رزرو نخواهد بود. تسهیل کمی به فرایندی گفته می‌شود که در آن بانک مرکزی با هدف ایجاد تحرک در بازار اقدام به خرید اوراق بهادار می‌کند.

علاوه بر بیت کوین، طلا و نقره هم با قیمتی بالاتر معامله می‌شوند و این در حالی است که شاخص ارزش دلار به‌شدت تحت فشار است.

اسکات ملکر (Scott Melker)، یکی از معامله‌گران مشهور ارزهای دیجیتال، خاطرنشان کرده است که بیت کوین توانسته است از خط روند بالایی یک پرچم صعودی عبور کند.

تحلیل قمیت بیت کوین؛ چرا بیت کوین به اوج ۴ ماهه خود رسید؟
نمودار قیمت بیت کوین (تحلیل ملکر از نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین/ دلار)

الگو‌های این‌چنینی معمولاً نشان‌دهنده ادامه روند صعودی قیمت هستند و این دقیقاً همان چیزی است که در لحظه نگارش این گزارش شاهد آن هستیم.

علاوه بر این، بیت کوین در جریان سقوط اخیر قیمت توانست یک بار دیگر حمایت کلیدی ۴۸,۳۰۰ دلار را آزمایش کند.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی