رقم و زمان واریز عیدی بازنشستگان | تامین اجتماعی در انتظار تصمیم و دستور دولت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات و زمان واریز «عیدی» بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: هنوز منتظریم هیئت دولت در این باره تصمیم گیری و تصویب کند. این آمادگی وجود دارد که این تعهد را در قبال بازنشستگان پس از تصویب، به نحو احسن انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتراض‌ها به مبلغ عیدی بازنشستگان | زمان واریز عیدی بازنشستگان

میرهاشم موسوی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با موضوع بیمه دانشجویان درباره جزئیات و زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: هنوز منتظریم هیئت دولت در این باره تصمیم‌گیری و تصویب کند. این آمادگی وجود دارد که این تعهد را در قبال بازنشستگان به نحو احسن انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره عیدی بازنشستگان | تلاش برای پرداخت عیدی معادل یک حقوق

وی ادامه داد: هیئت وزیران باید مبلغ عیدی را اعلام کند و سپس تامین اجتماعی تمهید می‌کند که عیدی را پرداخت کند. مشکلی در این باره نخواهیم داشت و منتظریم این عدد اعلام شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا عیدی همراه با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود؟ گفت: باید ببینیم چه زمانی اعلام می‌کنند؛ مشکلی در پرداخت نداریم.

بررسی افزایش «حقوق‌»‌ها در کمیسیون تلفیق

وی درباره افزایش «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: کار در سازمان برنامه و بودجه و مجلس جلو می رود و بعد از اتخاذ تصمیم نهایی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

موسوی در پاسخ به اینکه آیا تا پایان سال به نتیجه می‌رسد؟ اظهار کرد: مشخص نیست، چون در حال بررسی هستند و کمیسیون تلفیق در حال بررسی این موضوع بوده و هنوز به جمع بندی نرسیده و جمع‌بندی که بشود ما آمادگی را خواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: در ارتباط با پرداخت هزینه‌های درمان بیماران کرونایی و همچنین اومیکرون مثل گذشته هیچ تفاوتی در ارتباط با تعهدات سازمان تأمین اجتماعی صورت نگرفته و همچنان خدمات به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره اجرایی شدن بیمه رانندگان تاکسی خاطر نشان کرد: در این بخش این سازمان آمادگی لازم برای پوشش بیمه رانندگان تاکسی را دارد و این موضوع نیز به سازمان تاکسیرانی اعلام شده است اما اختلافی بین سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آنها وجود دارد که این موضوع ارتباطی به سازمان تأمین اجتماعی ندارد.

موسوی ادامه داد: ما ظرفیت قانونی را برای پوشش گروه‌های مختلف از جمله رانندگان تاکسی را فراهم کرده‌ایم. همچنین از هفته گذشته پالایشی در ارتباط با بیمه رانندگان تاکسی آغاز شده است و قرار است به ازای خروج از هر کدام از افرادی که در حال حاضر راننده تاکسی نیستند، فرد جدیدی در پوشش بیمه راننده و تاکسی قرار بگیرند.

وی افزود: این بخشنامه و دستورالعمل توسط سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده و کار در حال اجرا است و امیدواریم با رفع مشکل بین اتحادیه و سازمان تاکسیرانی این فرآیند با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با بهره‌برداری پروژه‌های این سازمان در ایام دهه فجر گفت: در این ایام بیش از ۳۴ هزار متر مربع پروژه درمانی افتتاح خواهد شد و این میزان به ظرفیت مراکز درمانی تأمین اجتماعی اضافه خواهد شد.

موسوی در ارتباط با پوشش بیمه‌ای داروها گفت: این موضوع نیز بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه انجام خواهد شد و هر مصوبه‌ای را ابلاغ کنند ما نیز آن را اجرا خواهیم کرد.

وی در ارتباط با نسخه الکترونیک و اجرای آن تصریح کرد: پس از اینکه از یکم دی ماه سال جاری نسخه الکترونیک الزامی شد علیرغم اینکه به سیستم درمان سازمان فشار آورد اما خوشبختانه در این فرآیند شاهد رشد خوبی بوده‌ایم به طوری که تا قبل از ابتدای دی ماه میزان نسخه پیچی ۴۰ درصد در تهران بود که این میزان در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است. علاوه بر اینکه میزان نسخه پیچی در سطح کشور به بیش از بالای ۹۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: البته ما تمهیداتی را در برخی از مواقع از جمله قطعی و کندی سیستم پیش‌بینی کرده‌ایم تا مشکلاتی در ارائه خدمات به بیمه شدگان پیش نیاید.

پول و بورس
تامین اجتماعی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی