تحلیل قیمت آلت کوین‌‌ها؛ اتریوم، ریپل و لایت کوین

پس از پولبک روز جمعه، بسیاری از ارزهای دیجیتال موفق به بازگشت به سطوح بالاتر نشدند و همین مسئله فشاری را که روی آنهاست بیشتر کرده است.

اتریوم

قیمت اتریوم روز جمعه سقوطی ۷.۱ درصدی را تجربه کرد. روز پنجشنبه اتریوم موفق شده بود رشدی ۲.۵ درصدی را ثبت کند. در حال حاضر هم در واحد اتریوم در محدوده ۲,۸۴۰ دلار معامله می‌شود.

شکست اتریوم در عبور از ۳,۲۱۳ دلار، باعث شد تا این ارز دیجیتال به محدوده ۲,۷۳۵ سقوط کند. در مسیر این سقوط، ۳,۰۶۶ و ۲,۹۷۸ دلار که دو حمایت پراهمیت اتریوم به حساب می‌آمد شکسته شد. کمی بعد شاهد عبور دوباره از ۲,۹۳۰ دلار بودیم ولی خریداران موفق به تثبیت در بالای این ناحیه نشدند.

نمودار قیمت اتریوم
برای مشاهده تصویر با اندازه بزرگ‌تر کلیک کنید

صبح دیروز هم قیمت اتریوم تا ۲,۹۴۲ دلار صعود کرد اما شکست در نگه‌داشتن قیمت در بالای این محدوده سبب شد تا این ارز دیجیتال بار دیگر به زیر ۲,۹۰۰ دلار سقوط کند.

اتریوم برای تداوم روند روبه‌جلوی خود ملزم به عبور از ناحیه کلیدی ۲,۹۴۲ دلار است. پس از این سطح، ۳,۱۴۹ دلار مقاومت دیگری است که اتریوم پیش روی خود خواهد دید. صد البته نباید فراموش کرد که رشد بخش‌های دیگر بازار هم برای اتریوم پراهمیت خواهد بود و بدون وجود چنین فشاری در بازار، احتمال بازگشت به بالای ۳,۱۰۰ دلار کم است.

تحلیل‌گران می‌گویند اوج ۳,۱۶۰ دلاری که روز جمعه ثبت شد، احتمالاً‌ به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل می‌کند. در صورتی که شاهد جهش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال باشیم، اتریوم هم می‌تواند تا فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی در ۳,۳۶۹ دلار اوج بگیرد. پس از این فیبوناچی، ۳,۳۶۸ دلار به‌عنوان مقاومت بعدی عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر، شکست در عبور از ۲,۹۴۲ دلار، ۲,۷۴۰ دلار (فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی) و ۲,۷۲۴ دلار حمایت‌های پیش روی قیمت خواهند بود. در صورت سقوط بیشتر ۲,۶۰۰ و ۲,۵۱۷ دلار اهداف بعدی قیمت خواهند بود.

  • حمایت اصلی: ۲,۷۲۴
  • نقطه پیوت: ۲,۹۴۲
  • مقاومت اصلی: ۳,۱۴۹ دلار

لایت کوین

لایت کوین هم مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، جمعه را با سقوط پشت سر گذاشت. در این روز قیمت لایت کوین ۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۲ دلار رسید. در حال حاضر نیز هر واحد لایت کوین در محدوده ۱۴۷ دلار معامله می‌شود.

در روزهای گذشته، لایت کوین تا اوج ۱۶۶ دلاری هم پیش رفته بود، ولی این رشد دوام چندانی نداشت. در این مدت، شاهد رسیدن این ارز دیجیتال به ۱۶۷ دلار بودیم. پس از این جهش، لایت کوین تا کف ۱۴۱.۸۲ دلاری پایین آمد. دیروز هم قیمت لایت کوین تا ۱۵۱ دلار پیش رفت و اوج قیمت در ۱۵۱.۹۱ دلاری تشکیل شد.

نمودار قیمت لایت کوین
برای مشاهده تصویر با اندازه بزرگ‌تر کلیک کنید

در وضعیت فعلی، لایت کوین باید از نقطه پیوت ۱۵۴ دلاری عبور کند. پس از این سطح، ۱۶۵ دلار قرار دارد که به‌عنوان یک مقاومت عمل می‌کند.

درست به مانند اتریوم، جهش کلی بازار، می‌تواند روند صعودی لایت کوین را تسهیل کند. در صورتی که بازار ارزهای دیجیتال با رشد همراه شود، می‌توان به شکسته‌شدن اوج ۱۶۶.۶۵ دلاری روز جمعه امیدوار بود. پس از این سطح، فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی در ۱۷۸ دلار وجود دارد که به‌عنوان یک مقاومت اصلی عمل می‌کند.

شکست لایت کوین در عبور از نقطه پیوت در ۱۵۴ دلار، راه را برای سقوط تا ۱۴۱ دلار هموارتر می‌کند. در صورت افزایش فشار فروش، کاهش قیمت به زیر ۱۴۰ دلار و رسیدن تا ۱۲۹ دلار محتمل خواهد بود.

  • حمایت اصلی: ۱۴۱ دلار
  • نقطه پیوت: ۱۵۴ دلار
  • مقاومت اصلی: ۱۶۵ دلار

ریپل

قیمت ریپل روز جمعه کاهشی حدود ۶ درصدی داشت و در محدوده ۰.۹۴ دلاری بسته شد. یک روز بعد شاهد جهش تا بالای ۱ دلار هم بودیم ولی خریداران موفق به رساندن قیمت در بالای ۱.۰۲۴ دلار نشدند و همین مسئله سبب سقوط به کف ۰.۸۸ دلاری شد. در حال حاضر هم هر واحد ریپل در محدوده ۰.۹۲ دلاری معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

دیروز قیمت ریپل به اوج ۰.۹۳ دلاری رسید ولی معامله‌گران نتوانستند این ناحیه را تثبیت کنند و شاهد سقوط تا کف ۰.۹۳ دلاری بودیم.

نمودار قیمت اتریوم
برای مشاهده تصویر با اندازه بزرگ‌تر کلیک کنید

ریپل برای تداوم روند صعودی خود، باید از نقطه پیوت ۰.۹۴ دلاری عبور کند. در این صورت، ۱.۰۰۹ دلار مقاومت پیش روی این ارز دیجیتال خواهد بود. حفظ قیمت در بالای این محدوده نیازمند حضور قدرتمند خریداران در بازار خواهد بود.

۱.۰۰۲۹۱ دلار که اوج روز جمعه است، یکی از اصلی‌ترین مقاومت‌های ریپل بر روی نمودار است. در صورتی که بازار ارزهای دیجیتال با جهش همراه شود، این احتمال وجود دارد که ریپل هم به فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی در ۱.۰۶۵۹ دلار برسد. ۱.۰۶۰۲ دلار مقاومت بعدی ریپل خواهد بود.

در سوی دیگر، شکست در عبور از ۰.۹۴ دلار، ممکن است باعث سقوط تا ۰.۸۸ دلار شود. در صورت افزایش فشار فروش، این احتمال وجود دارد که حمایت ۰.۸۲ دلاری شکسته شود. انتظار می‌رود فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی در ۰.۸۵ دلار به‌عنوان یک حمایت قوی عمل کند و جلوی ریزش بیشتر را بگیرد.

  • حمایت اصلی: ۰.۸۸۶۳ دلار
  • نقطه پیوت: ۰.۹۴۴۶
  • مقاومت اصلی: ۱.۰۰۱۹ دلار

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی