تاریخ عرضه‌ی جهانی وان‌پلاس ۱۰ پرو مشخص شد

وان‌پلاس بالاخره تاریخ عرضه‌ی جهانی پرچم‌دار جدید خود یعنی وان‌پلاس ۱۰ پرو را که در ابتدا در کشور چین عرضه شده بود، اعلام کرد.

وان‌پلاس معمولا گوشی‌های پرچم‌دار خود را بعد از رونمایی، در بازارهای جهانی هم در دسترس قرار می‌داد. اما این اتفاق را با سری وان‌پلاس ۱۰ شاهد نبودیم. شرکت چینی تصمیم گرفت در ابتدا این گوشی‌ها را وارد بازار چین کرده و بعدا در بازار جهانی در دسترس قرار دهد. اما مدت زمان زیادی است که این گوشی‌ها در بازار کشور چین در دسترس قرار دارند و منتظر بودیم خبری در رابطه با عرضه‌ی آن‌ها به بازار جهانی هم بشنویم.

اوایل ماه فوریه بود که شنیدیم وان‌پلاس ۱۰ پرو قرار است در ماه مارس وارد بازار جهانی شود. اما روز گذشته و در جریان رویداد MWC 2022 بارسلونا، وان‌پلاس رسما اعلام کرد پرچم‌دار جدیدش قرار است اواخر ماه مارس رسما وارد بازارهای آمریکا، اروپا و هندوستان شود. البته این تنها خبر هیجان‌انگیزی نبود که شرکت در جریان رویداد دیروز اعلام کرد.

این‌طور که به نظر می‌رسد، نسخه‌ی جهانی وان‌پلاس ۱۰ پرو به همان رابط کاربری محبوب و جذاب Oxygen OS مجهز خواهد شد و خبری از رابط کاربری جدید یعنی Color OS نیست که گفته می‌شد در نتیجه‌ی ادغام این شرکت با اوپو طراحی می‌شود. البته نسخه‌ی عرضه شده در کشور چین با رابط کاربری Color OS در دسترس قرار دارد. اما از آنجایی که کاربران از این بابت خیلی خوشحال نبودند و وان‌پلاس هم متوجه این موضوع شده بود، تصمیم گرفت در بازار جهانی ریسک نکند و پرچم‌دارش را به همان شکلی که کاربران می‌پسندند عرضه کند. رابط کاربری این گوشی در بدو ورود Oxygen OS 12.1 خواهد بود که به‌زودی به Oxygen OS 13 نیز به‌روزرسانی می‌شود.

البته نمی‌دانیم آیا در آینده‌ی نزدیک سیاست شرکت چینی تغییر خواهد کرد یا خیر. چون هر دو سیستم‌عامل طبق گفته‌های وان‌پلاس بسیار سبک و پر از امکانات مشابه هستند. از طرفی اوپو شرکت مادر وان‌پلاس به حساب می‌آید. بنابراین این احتمال وجود دارد که Oxygen OS به انتهای کار خود نزدیک شده باشد. حال باز هم چیزی در این باره مشخص نیست. نباید فراموش کرد حتی Oxygen OS محبوب هم با اشکالات و باگ‌های بسیار فراوانی عرضه شد اما در طول زمان توانست آن را بهبود ببخشد. بنابراین اگر Color OS هم انتخاب این شرکت باشد، در ابتدا باید اعتماد کاربران را جلب کند تا بتواند در گوشی‌های آینده‌ی خود از آن استفاده کند.

صحبت گوشی‌های آینده‌ی وان‌پلاس که شد جا دارد قبل از بیان خلاصه‌ای از مشخصات فنی وان‌پلاس ۱۰ پرو، به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که ظاهرا شرکت چینی می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک، شاید سه‌ماه دوم امسال، از یک گوشی با شارژر بسیار سریع ۱۵۰ واتی رونمایی کند که گفته می‌شود می‌تواند یک گوشی با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در مدت تنها ۱۲ دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

وان‌پلاس ۱۰ پرو به‌عنوان یک گوشی پرچم‌دار قابلیت‌های زیادی دارد. البته به خاطر اینکه این محصول پیش‌تر رونمایی و عرضه شد، از تمام این قابلیت‌ها آگاه هستیم. با این حال به صورت خلاصه باید بگوییم این محصول از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به‌عنوان قلب تپنده، ۸/۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۸K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۵۰ درجه‌ای و تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با امکان زوم ۳.۳ برابری اپتیکال، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۸۰ واتی بسیار سریع بهره می‌برد.

اگرچه این گوشی ضعف‌هایی هم دارد که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به نداشتن مقاومت در برابر خم شدن اشاره کرد. البته که در حالت عادی کسی تا این اندازه به گوشی فشار وارد نمی‌کند‌ (مشابه آنچه در ویدیوی تست مقاومت وان‌پلاس ۱۰ پرو شاهد بودیم) اما شاید برای کاربران اندکی ناامیدکننده باشد.

منبع: PhoneArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی