سری شیائومی ۱۲ در روز ۲۴ اسفند راهی بازار جهانی می‌شود

این‌طور که به نظر می‌رسد شیائومی می‌خواهد گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ خود را در تاریخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) راهی بازار جهانی کند.

شیائومی در نمایشگاه MWC 2022 که در شهر بارسلونا در حال برگزاری است، خیلی رونمایی خاصی نداشت اما در عوض به برند زیرمجموعه‌ی خود یعنی پوکو اجازه داد تا جایی که می‌تواند با پرچم‌داران سری X4، خودنمایی کند. البته این آرامش قبل از طوفان شرکت چینی دلیل هم دارد چرا که در حال آماده شدن برای عرضه‌ی پرچم‌داران فوق‌العاده ارزشمند سری شیائومی ۱۲ به بازار جهانی است.

این‌طور که به نظر می‌رسد، شیائومی می‌خواهد در روز ۱۵ مارس (۲۴ اسفند)، رویداد آنلاینی را برگزار کرده و بار دیگر از پرچم‌داران سری شیائومی ۱۲، این‌بار برای بازارهای جهانی رونمایی کند. این ادعایی است که وب‌سایت منبع مطرح کرده است و به نظر هم می‌رسد کاملا درست باشد. اما چیزی که از بابت آن اطلاع دقیقی نداریم این است که آیا شیائومی هر سه مدل ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲X را برای بازار جهانی در نظر گرفته است یا این تصمیم فقط به یکی دو مدل محدود می‌شود.

پیش‌تر شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه شرکت چینی می‌خواهد از یک مدل بسیار کوچک تحت عنوان شیائومی ۱۲ مینی هم رونمایی کند. هنوز خبر خاص و موثقی در این رابطه منتشر نشده است اما این احتمال هم وجود دارد که در کنار هر مدل گوشی از سری پرچم‌داران اصلی شرکت، یک مدل ارزان‌قیمت تحت عنوان مینی یا لایت هم رونمایی شود.

البته شیائومی ۱۲ اولترا هم در صف انتظار قرار دارد اما بعید است شیائومی آن را به این زودی‌ها رونمایی و عرضه کند. اما صرف نظر از آنچه قرار است دو هفته‌ی دیگر رونمایی شود، باید بگوییم به نظر می‌رسد شیائومی تمرکز بسیار زیادی روی دوربین این گوشی‌ها دارد. حتی هشتگ تصاویر کمپین این سری هم به همین بخش اشاره دارد. صرفا جهت یادآوری باید بگوییم هر سه گوشی از این سری یعنی مدل استاندارد، پرو و X از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند اما مدل پرو سنسور بزرگ‌تری در مقایسه با دو مدل دیگر دارد. همچنین روی پنل پشتی مدل پرو دو سنسور ۵۰ مگاپیکسلی دیگر هم از نوع فوق عریض با زاویه‌ی دید ۱۱۵ درجه و تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲ برابری تعبیه شده است که انتظار داریم کیفیت بالایی داشته باشند. دو گوشی دیگر اما به یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه‌ای و ۵ مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده‌اند.

شیائومی 12 بازار جهانی
شیائومی 12 بازار جهانی

از بحث دوربین که بگذریم می‌رسیم به مشخصات فنی. جایی که مثل همیشه همه‌چیز عالی است و در بهترین حالت خود قرار دارد. دو گوشی شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو از تراشه‌ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به عنوان قلب تپنده قدرت می‌گیرند که به لطف بنچمارک گیک‌بنچ از نتیجه‌ی عملکرد آن‌ها اطلاع کافی در اختیار داریم. البته مدل ۱۲X با تراشه‌ی قدیمی اسنپدراگون ۸۷۰ راهی بازار خواهد شد که تصمیم خیلی خوبی نبود چرا که شرکت چینی می‌توانست از تراشه‌ی قدرتمندتر و به‌روزتر اسنپدراگون ۸۸۸ در این محصول استفاده کند تا حداقل به‌عنوان رقیبی قدرتمند برای گلکسی S21 فن ادیشن به حساب بیاید.

در بحث قیمت اما شاید کمی غافلگیر شوید. همه‌ی ما شیائومی را به‌عنوان شرکتی می‌شناختیم و حتی می‌شناسیم که گوشی‌های قدرتمند را با قیمت مناسبی راهی بازار می‌کند. این رویه را تا چند سال اخیر از این شرکت دیده بودیم اما این‌طور که به نظر می‌رسد، امسال داستان متفاوت است. برای مثال، شیائومی ۱۲ پرو طبق شایعه‌ها و خبرهای منتشر شده، در حدود ۱۰۰۰ – ۱۲۰۰ یورو قیمت‌گذاری خواهد شد در حالی که قیمت مدل پایه‌ی آن، ۸۰۰ – ۹۰۰ یورو خواهد بود. برای مدل ۱۲X هم به احتمال فراوان باید چیزی در حدود ۶۰۰ – ۷۰۰ یورو بپردازید که با توجه به مشخصات فنی، اصلا هم قیمت کمی به حساب نمی‌آیند.

با این حال تا دو هفته‌ی دیگر قطعا خبرهای بیشتری منتشر می‌شود و می‌توانیم اطلاعات موثق‌تر و جامع‌تری از گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ دریافت کنیم.

منبع: GSMArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی