واتساپ روی قابلیت واکنش به پیام‌ها با ایموجی کار می‌کند

این‌طور که به نظر می‌رسد، واتساپ در حال کار روی چند قابلیت مختلف نظیر جست‌و‌جوی پیام، واکنش به پیام‌ها با ایموجی و یک سری قابلیت‌های دیگر است.

واتساپ از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد تاکنون قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی را دریافت کرده است و به نظر هم نمی‌رسد به این زودی‌ها روند دریافت قابلیت‌های جدید را متوقف کند. طبق خبر جدیدی که وب‌سایت Android Headline منتشر کرده، واتساپ در حال کار روی قابلیت جدیدی است که به کاربر امکان می‌دهد بین پیام‌ها جست‌و‌جو کند. این قابلیت در نسخه‌ی بتای واتساپ و از طریق وب‌سایت معتبر WABetainfo دیده شد.

در نسخه‌ی ۲.۲۲.۶.۳ واتساپ بتا، گزینه‌ای وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد بین پیام‌ها جست‌و‌جو کند. اگرچه در نگاه اول این قابلیت کاملا شبیه به همین قابلیت سرچ کنونی است که در واتساپ وجود دارد اما تفاوت عمده‌ی آن در این است که دیگر مجبور نیستید روی سه نقطه‌ی بالا-راست هر صفحه کلید کنید. این‌بار به صورت مستقیم از صفحه‌ی اطلاعات هر شخص یا گروه می‌توانید چیزی را که نیاز دارد جست‌و‌جو کنید.

واتساپ در حال حاضر این قابلیت را در اختیار کاربرانی که نسخه‌ی بتا را برای تست قابلیت‌های جدید در اختیار دارند عرضه کرده که تعداد آن‌ها هم محدود است. در بین همین تعداد کم کاربران هم بوده‌اند بعضی‌ها که وجود یک سری مشکلات و باگ‌های ریز و درشتی را در این قابلیت جدید به واتساپ اعلام کردند. برای مثال غیب شدن این گزینه. البته این‌ها طبیعی است چرا که این قابلیت تازه در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد و قطعا در نسخه‌ی نهایی شاهد این مشکلات نخواهیم بود. هنوز خبری در این رابطه که چه‌زمانی کاربران نسخه‌ی عمومی واتساپ می‌توانند به این قابلیت دسترسی پیدا کنند منتشر نشده است بنابراین باید منتظر بمانیم.

قابلیت‌های بیشتری به‌زودی به واتساپ می‌آید

همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، امکان جست‌و‌جوی پیام تنها قابلیت مثبتی نیست که قرار است به واتساپ اضافه شود. طبق اطلاعاتی که از طریق وب‌سایت WABetaInfo در اختیار داریم، قابلیت بسیار جالب و کاربردی واکنش به پیام‌ها از طریق ایموجی هم قرار است به این شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار اضافه شود.

این قابلیت یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌هایی است که مدت‌هاست در پیام‌رسان‌های رقیب وجود دارد و واتساپ هم خیلی از بابت عدم بهره‌مندی از آن مورد انتقاد قرار گرفت. اما خوشبختانه به‌زودی قرار است شاهد اضافه شدن آن به این اپلیکیشن باشیم. در حال حاضر یکی از نسخه‌های بتای واتساپ دسکتاپ به این قابلیت مجهز شد اما اینکه چه‌زمانی شاهد عرضه‌ی آن به نسخه‌ی عمومی خواهیم بود هنوز مشخص نشده است. همچنین امکان اینکه متوجه شوید چه کسی چه واکنشی به پیام شما نشان داده هم به‌نوعی فراهم خواهد بود تا از این طریق هیچ کم و کاستی نسبت به پیام‌رسان‌های رقیب در واتساپ دیده نشود.

یک قابلیت دیگر هم که گفته می‌شود واتساپ روی آن کار می‌کند، رابط کاربری جدید و بهبود یافته‌ی تماس صوتی است. در رابطه با این موضوع هفته‌ی گذشته هم مطلبی منتشر شده بود که به نظر می‌رسد قطعا قرار است شاهد آن باشیم. در نسخه‌ی بتای واتساپ با شماره‌ی ۲۲.۵.۰.۷۰، شاهد این رابط کاربری جدید هستیم. متأسفانه از این بابت که این قابلیت چه‌زمانی راهی نسخه‌ی عمومی واتساپ می‌شود هم اطلاع خاصی نداریم اما می‌دانیم این‌بار هر سه قابلیت قطعا به این پیام‌رسان اضافه می‌شوند.

با رابط کاربری جدید برای تماس صوتی، کاربر قادر خواهد بود موج‌های لحظه‌ای صدا را مشاهده کند. دقیقا مشابه همان موجی که در حال حاضر حین پخش یک فایل صوتی مشاهده می‌کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند بهتر شخصی را که مشغول صحبت است شناسایی کنید. همچنین می‌تواند زمانی که بنا به دلایل مختلف صداهایی از میکروفون یک فرد خارج می‌شود، او را شناسایی کرده و به او اطلاع دهند تا میکروفون خود را غیرفعال کند.

علاوه بر جست‌و‌جوی پیام و پاسخ به پیام‌ها از طریق ایموجی، گویا واتساپ قرار است امکان تنظیم صفحه‌تصویر برای تماس صوتی را هم فراهم کند. اگرچه این قابلیت هنوز در نسخه‌ی بتا هم قرار ندارد و بنابراین خیلی زود است بخواهیم راجع به اضافه شدن آن به این اپلیکیشن، ابراز امیدواری کنیم.

منبع: PhoneArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی