تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ نزول قیمت آلت کوین‌ها با نزدیک شدن به عرضه ETF بیت کوین

در ادامه تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، ریپل، سولانا، پولکادات، دوج کوین، لونا و یونی سواپ را می‌خوانید.

قیمت آلت کوین‌ها در آستانه عرضه اولین صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین با نزول مواجه شده است، این امر شاید نشانه این باشد که معامله‌گران با نزدیک‌شدن به این تاریخ درباره عرضه تاریخی این صندوق نگران باشند. به احتمال زیاد فعالان بازار حجم معاملات این صندوق را رصد می‌کنند تا میزان مشارکت نهادی سرمایه‌گذاران بزرگ را ارزیابی کنند. اگر میزان مشارکت برای مدت چندین روز پس از این امر مهم قابل‌قبول تلقی نشود، احتمال تحقق سود معامله‌گران کوتاه‌مدت در بازار وجود دارد، اما با شتاب‌گیری و افزایش قدرت تقاضا، ممکن است بار دیگر ادامه روند صعودی بازار از سر گرفته شود. آیا راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین توانایی تقویت احساسات در بازار را دارد یا شاهد ذخیره سود از سمت معامله‌گران کوتاه مدت خواهیم بود؟ با بررسی ۱۰ ارز برتر بازار در تحلیل این هفته تلاش می‌کنیم پاسخ این سؤال‌‌ها را پیدا کنیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

شادو بلند کندل روز یکشنبه روی نمودار بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران در کف اقدام به خریدهای سنگینی می‌کنند. روز جمعه خریداران بیت کوین را به ۶۲,۹۳۳ دلار رساندند ولی موفق به عبور از این ناحیه نشدند. این موضوع نشان می‌دهد که فروشندگان از ناحیهٔ بین ۶۲,۹۳۳ تا ۶۴,۸۵۴ دلار با قدرت دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت بیت کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر فروشندگان بتوانند قیمت بیت کوین را به زیر ۵۸,۹۶۳ دلار برسانند، احتمال سقوط به میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (EMA20) در ۵۵,۱۱۸ دلار وجود دارد. احیای قوی قیمت از این حمایت نشان‌دهندهٔ احساسات مثبت حاکم بر بازار و رویکرد خرید در کف است.

در این صورت خریداران بار دیگر تلاش می‌کنند که از مقاومت پیش رو عبور کنند. اگر در انجام این کار موفق شوند، احتمال آغاز یک روند صعودی دیگر و جهش تا ۷۰,۰۰۰ دلار وجود دارد. در این جهش، مقصد بعدی ۷۵,۰۰۰ دلار خواهد بود.

اگر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بشکند، می‌توان انتظار سقوط به ۵۲,۹۲۰ دلار را داشت که نقطه آغاز جهش اخیر است. این سطح از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن چشم دوخت. احتمال سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۴۹,۲۷۰ دلار هم وجود دارد.

  • مقاومت‌ها: ۶۲,۹۳۳ – ۶۴,۸۵۴ – ۷۰,۰۰۰ – ۷۵,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۵۸,۹۶۳ – ۵۵,۱۱۸ – ۵۲,۹۲۰ – ۴۹,۲۷۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

خریداران روز یکشنبه با موفقیت از گردن الگوی سر و شانه معکوس دفاع کردند، ولی موفق به تثبیت احیا نشدند. این مسئله نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر خبری از تقاضا نیست. فروشندگان دیروز بار دیگر قیمت اتریوم را به گردن الگو رساندند.

نمودار قیمت اتریوم
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شکسته‌شدن خط گردن می‌تواند جرقه سقوط به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳,۵۶۳ دلار باشد. میانگین‌های متحرک شیبی صعودی دارند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت است که نشان می‌دهد دست بالاتر از آنِ خریداران است.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با قدرت احیا شود، می‌توان نتیجه گرفت که معامله‌گران در کف‌های قیمت اقدام به خرید می‌کنند. خریداران در این صورت بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت اتریوم را به بالای مقاومت ۴,۰۲۷.۸۸ دلار برسانند.

در صورت موفقیت آنها، اتریوم می‌تواند شانسش را برای عبور از ۴,۳۷۲.۷۲ دلار که اوج تاریخی است، امتحان کند. در صورتی که قیمت به زیر میانگین‌های متحرک برسد، احتمال اصلاح تا ۳,۲۰۰ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۴,۰۲۷.۸۸ – ۴,۳۷۲.۷۲
  • حمایت‌ها: ۳,۵۶۳ – ۳,۲۰۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

پس از آن که چهارشنبه گذشته الگوی سر و شانه معکوس تکمیل شد، خریداران حالا سعی می‌کنند آتش جهش قیمت بایننس کوین را روشن کنند. این در حالی است که هنوز موفق نشده‌اند. با این حال نشانه مثبت این است که آنها اجازه تثبیت بایننس کوین در زیر خط گردن الگو را نداده‌اند.

نمودار قیمت بایننس کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۳۹ دلار شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی هم بالاتر از ۶۴ است که نشان می‌دهد راه صعود هموارتر از سقوط قیمت است. اگر خریداران بتوانند قیمت بایننس کوین را به بالای ۴۸۴.۷ دلار برسانند، می‌توان انتظار جهش تا ۵۱۸.۹ دلار را داشت.

این سطح احتمالاً به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل می‌کند، ولی اگر خریداران بتوانند از این مانع عبور کنند، بایننس کوین می‌تواند تا هدف الگو که ۵۵۴ دلار است، اوج بگیرد.

در سوی دیگر، اگر قیمت سقوط و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، بیانگر آن است که فروشندگان بار دیگر کنترل بازار را در اختیار گرفته‌اند. در این حالت، می‌توان گفت که قیمت به ۳۹۲.۲ دلار سقوط می‌کند.

  • مقاومت‌ها: ۴۸۴.۷ – ۵۱۸.۹ – ۵۵۴
  • حمایت‌ها: ۴۳۹ – ۳۹۲.۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در داخل یک مثلث متقارن در حال نوسان است که نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان بلاتکلیفند و نمی‌دانند جهت حرکت بازار به چه سمتی خواهد بود.

نمودار قیمت کاردانو
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲.۲ دلار رفته‌رفته شیبی نزولی پیدا می‌کند و شاخص قدرت نسبی هم به نزدیکی ۴۳ سقوط کرده است که نشان می‌دهد کفهٔ ترازو تا حدی به‌سمت فروشندگان سنگینی می‌کند. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر خط حمایت مثلث برسانند، احتمال کاهش قیمت تا ۱.۸۷ دلار وجود دارد.

این سطح می‌تواند فشار خرید خوبی را به بازار وارد کند. جهش قیمت و بسته‌شدن آن در بالای خط مقاومت مثلث بیانگر آن است که خریداران پاسخگوی عرضه بازار بوده‌اند و با قدرت به بازار برگشته‌اند.

در این حالت می‌توان گفت که رالی تا ۲.۴۷ دلار محتمل است. این سطح به‌عنوان یک مقاومت بزرگ عمل می‌کند ولی اگر خریداران بتوانند از آن بگذرند، ۲.۸ دلار مقصد بعدی خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۲.۴۷ – ۲.۸
  • حمایت‌ها: ۲.۲ – ۱.۸۷

تحلیل هفتگی قیمت ریپل

تلاش ریپل برای عبور از مقاومت ۲.۴ دلاری در روز شنبه در ۱.۱۸ دلار متوقف شد. این مسئله ممکن است باعث برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت شده باشد و سقوط به زیر میانگین‌های متحرک در روز یکشنبه هم نتیجه این اتفاق بوده باشد.

نمودار قیمت ریپل
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شادو بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که خریداران با قدرت از حمایت روانی ۱ دلاری دفاع کردند. هر دو میانگین متحرک صاف شده‌اند و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محدوده مثبت قرار دارد که از احتمال نوسانات عرضی در روزهای آینده خبر می‌دهد.

ممکن است در چند روز آینده شاهد فاز تثبیت قیمت ریپل در بازه‌ای بین ۱ تا ۱.۲۴ دلار باشیم. شکسته‌شدن ۱.۲۴ دلار، ممکن است راه را برای رسیدن به ۱.۴۱ دلار باز کند و این در حالی است که سقوط به زیر ۱ دلار، ممکن است باعث کاهش تا ۰.۸۵ دلار شود.

  • مقاومت‌ها: ۱.۲۴ – ۱.۴۱
  • حمایت‌ها: ۱ – ۰.۸۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت سولانا

قیمت سولانا طی سه روز گذشته در بالای خط روند نزولی تثبیت شده است، ولی خریداران همچنان در تلاش هستند تا نوسانات صعودی را آغاز کنند. این یعنی فروشندگان هنوز کاملاً‌ تسلیم نشده‌اند و در هر رالی اقدام به فروش می‌کنند.

نمودار قیمت سولانا
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر فروشندگان قیمت را در زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۵۱ دلار تثبیت کنند، احتمال سقوط تا ۱۳۷.۶۱ دلار وجود دارد. بسته‌شدن قیمت زیر این حمایت راه را برای کاهش قیمت بیشتر تا سطح پراهمیت ۱۱۶ دلار باز می‌کند.

در طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی احیا و در بالای ۱۶۷.۶۵ دلار تثبیت شود، می‌توان گفت که خریداران بار دیگر به بازار بازگشته‌اند. در این صورت رالی به فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۱۷۷.۸ دلار محتمل خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۱۶۷.۶۵ – ۱۷۷.۸
  • حمایت‌ها: ۱۵۱ – ۱۳۷.۶۱ -۱۱۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات چهارشنبه گذشته به بالای ۳۸.۷۷ دلار رسید، ولی خریداران نتوانستند از این نقطه قوت استفاده کنند؛ این یعنی فروشندگان قصد تسلیم ندارند و در هر جهش اقدام به فروش می‌کنند.

نمودار قیمت پولکادات
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اولین نشانه از ضعف بازار، سقوط به ۳۸.۷۷ دلار و بسته‌شدن در زیر این ناحیه و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۶.۶۴ دلار خواهد بود. ۳۸.۷۷ دلار همان سطحی است که جهش اخیر از آنجا آغاز شده بود. در این صورت احتمال سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۳.۰۵ وجود دارد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت است که نشان می‌دهد احتمال جهش بیشتر از سقوط است.

اگر قیمت از سطح فعلی یا ۳۸.۷۷ دلار احیا شود و به بالای ۴۴.۷۸ دلار برسد، بیانگر آن است که خریداران بار دیگر به بازار برگشته‌اند. با وقوع این اتفاق، رسیدن به اوج تاریخی در ۴۹.۷۸ دلار محتمل خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۴۴.۷۸ – ۴۹.۷۸
  • حمایت‌ها: ۳۸.۷۷ – ۳۶.۶۴ -۳۳.۰۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

فروشندگان دو روز پیش موفق شدند قیمت دوج کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۲۳ دلار برسانند، ولی شادو بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که خریداران در سطوح پایین‌تر اقدام به انباشت ارز کرده‌اند. فشار فروش زیاد روز دوشنبه هم باعث شد تا دوج کوین به بالای خط روند نزولی برسد.

نمودار قیمت دوج کوین
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شادو بلند کندل دیروز بیانگر آن است که فروشندگان با قدرت از خط روند نزولی دفاع می‌کنند. اگر خریداران نتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، احتمال کاهش دوباره به ۰.۲۱ دلار وجود دارد.

احیای قیمت از این حمایت ممکن است باعث نوسانات چند روزه در ناحیه‌ای بین ۰.۲۱ دلار و خط روند نزولی شود.

اگر خریداران قیمت را در بالای خط روند نزولی تثبیت کنند، می‌توان گفت که اصلاح قیمت به پایان رسیده است. در این صورت احتمالاً راه برای رسیدن به ۰.۳۲ و پس از آن ۰.۳۵ دلار باز می‌شود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۳۲ – ۰.۳۵
  • حمایت‌ها: ۰.۲۱

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لونا

قیمت لونا، توکن بومی شبکه ترا (Terra)، طی روزهای گذشته موفق به عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۸.۱۳ دلار نشده است. این یعنی احساسات حاکم بر بازار منفی شده است و فروشندگان در رالی‌ها ارزهای خود را می‌فروشند.

نمودار قیمت لونا
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در حال حاضر فروشندگان سعی می‌کنند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ۳۶.۳۸ دلار برسانند. میانگین‌های متحرک فاصله چندانی با تشکیل یک تقاطع نزولی ندارند که نشان می‌دهد کفه ترازو در بازار به‌سمت فروشندگان سنگینی می‌کند.

اگر قیمت به زیر ۳۴.۸۶ دلار برسد، احتمال سقوط به ۳۲.۳۴ دلار وجود دارد. این سطح یک حمایت پراهمیت به حساب می‌آید؛ چراکه شکسته‌شدن آن می‌تواند روند نزولی را تقویت کند. در این صورت، مقصد احتمالی بعدی ۲۵ دلار است.

فروشندگان به‌دنبال تثبیت قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند و در صورت وقوع این اتفاق، می‌توان گفت که فاز اصلاح به پایان رسیده است.

  • مقاومت‌ها: ۳۸.۱۳
  • حمایت‌ها: ۳۶.۳۸ – ۳۴.۸۶ – ۳۲.۳۴ – ۲۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ شنبه با عبور از خط گردنِ روی نمودار، به بالای آن رسید ولی شواهد نشان می‌دهد که این جهش یک تله گاوی بوده است؛ چراکه فروشندگان یک روز بعد قیمت را بار دیگر به زیر خط گردن رساندند.

نمودار قیمت یونی سواپ
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در صورتی که فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند، احتمال کاهش تا ۲۲.۱۵ دلار وجود دارد. از سوی دیگر، اگر این حمایت شکسته شود، می‌توان انتظار کاهش تا ۱۸ دلار را داشت.

میانگین‌های متحرک صاف شده‌اند و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده میانی است؛ یعنی بین عرضه و تقاضا توازن برقرار است.

در صورتی که خریداران قیمت را در بالای خط گردن برای چند روز تثبیت کنند، این توازن به‌نفع خریداران بر هم خواهد خورد. پس از آن ممکن است شاهد رشد تا ۳۱.۴۱ دلار باشیم. مقصد بعدی قیمت هدف الگو در ۳۶.۹۸ دلار است.

  • مقاومت‌ها: ۳۱.۴۱ – ۳۶.۹۸
  • حمایت‌ها: ۲۲.۱۵ – ۱۸

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی