تحلیل قیمت بیت کوین؛ مقاومت‌ها و حمایت‌های پیش رو کجاست؟

بیت کوین روز گذشته توانست مقاومت ۶۳,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد و با توجه به شرایط فعلی بازار این احتمال وجود دارد که قیمت در میان‌مدت از ۶۵,۰۰۰ دلار هم عبور کند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین روز گذشته یک حرکت صعودی گسترده را از سطح ۶۲,۰۰۰ دلار آغاز کرد و توانست کمی بعد مقاومت کلیدی ۶۳,۰۰۰ دلاری را هم پشت سر بگذارد و موقعیت خود را بالای میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته حفظ کند.

در ادامه قیمت از مقاومت ۶۳,۵۰۰ دلاری هم عبور کرد و به اوج چندهفته‌ای خود در ۶۴,۴۴۸ دلار رسید. اکنون قیمت تا حدودی اصلاح شده و به زیر ۶۴,۰۰۰ دلار رسیده است. نزدیک‌ترین حمایت در محدوده ۶۳,۷۰۰ دلار و مقاومت سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی قرار گرفته است. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۶۱,۳۲۰ دلار تا سقف ۶۴,۴۴۸ دلاری تنظیم شده است.

تحلیل قیمت بیت کوین؛ مقاومت‌ها و حمایت‌های پیش رو کجاست؟
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

عبور کامل کندل قیمت از مقاومت ۶۴,۲۵۰ دلاری راه را برای رشد بیشتر بیت کوین باز می‌کند. مقاومت کلیدی بعدی در سطح ۶۴,۲۰۰ دلار خواهد بود و عبور از این سطح می‌تواند قیمت را به ۶۶,۵۰۰ دلار برساند. در صورت ادامه روند صعودی، رسیدن به ۶۸,۰۰۰ دلار هم محتمل خواهد بود.

اگر بیت کوین نتواند از مقاومت ۶۴,۲۰۰ دلاری عبور کند، ممکن است قیمت در ادامه با اصلاح مواجه شود و در این صورت نزدیک‌ترین حمایت در ۶۳,۷۰۰ دلار خواهد بود.

حمایت کلیدی قیمت در محدوده ۶۲,۸۵۰ دلار و مقاومت سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی قرار گرفته است. همان طور که گفته شد، در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۶۱,۳۲۰ دلار تا سقف ۶۴,۴۴۸ دلاری تنظیم شده است. اگر حمایت خط روند صعودی (خط آبی) درون نمودار هم شکسته شود، ممکن است قیمت تا حمایت ۶۱,۰۰۰ دلاری و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته سقوط کند.

شاخص مکدی (MACD)، آهسته‌آهسته از محدوده صعودی خارج می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم بالای سطح ۵۰ قرار گرفته است.

همان‌ طور که گفته شد، ۶۲,۵۰۰ و ۶۱,۸۵۰ دلار حمایت‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۶۴,۲۰۰، ۶۵,۵۰۰ و ۶۶,۵۰۰ دلار به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی