حرکت پالیگان و بایننس کوین به بالای مقاومت؛ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

طی روزهای گذشته، شاهد برداشت جزئی سود معامله‌گران بازار بیت کوین بودیم. با این حال روند بیت کوین در بلندمدت همچنان دست‌نخورده باقی مانده است. همزمان با این وضعیت، در کوتاه‌ مدت می‌توان به عملکرد خوب آلت کوین‌هایی مثل اتریوم، بایننس کوین، پالیگان و فانتوم امیدوار بود.

به گزارش کوین تلگراف، روزهای شنبه و یک‌شنبه سرمایه‌گذاران موفق به افزایش شتاب صعودی بازار نشدند و همین مسئله سبب شد که قیمت بیت کوین و اتریوم با کاهش همراه شود. این در حالی است که کندل روزانه بیت کوین در بالای ۶۰,۰۰۰ دلار بسته شد.

پلن‌بی (PlanB)، خالق مدل پیش‌بینی قیمت بیت کوینِ انباشت به عرضه، از سطح ۶۳,۰۰۰ دلاری به‌عنوان «بدترین سناریوی» بیت کوین در ماه اکتبر یاد کرده بود. او پیش‌تر بدترین سناریوی‌های ممکن برای ماه‌های اوت و سپتامبر را هم درست تشخیص داده بود.

مسیری که بیت کوین تا به اینجا طی کرده، پر از دست‌انداز و چالش بوده است و در برخی از زمان‌ها حتی، کارشناسان مرگ بیت کوین را غیرقابل‌اجتناب توصیف کرده بودند؛ با این حال هر کف قیمت و هر اصلاح به‌عنوان یک فرصت خرید عمل کرده است.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین یک الگوی پرچم را شکل داده است، ولی خریداران هنوز موفق نشده‌اند این ارز دیجیتال را به بالای این الگو برسانند. شکست آنها در عبور از مقاومت پیش رو سبب شد که فشار فروش بازار بیشتر شود؛ همین مسئله به کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۵۹,۶۷۹ دلار منجر شد.

حرکت پالیگان و فانتوم به بالای مقاومت؛پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، احتمال کاهش تا خط حمایت الگو وجود خواهد داشت. این سطح یک حمایت پراهمیت به حساب می‌آید و ریزش به زیر آن، سناریوی فعلی را باطل خواهد کرد. در این حالت ممکن است بیت کوین تا حمایت ۵۲,۹۲۰ دلار سقوط کند.

در صورتی که قیمت بیت کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه احیا شود، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد این ارز دیجیتال را به بالای الگوی پرچم برسانند. موفقیت آنها ممکن است باعث اوج‌گیری تا اوج تاریخی ۶۷,۰۰۰ دلاری شود. پس از آن راه برای رسیدن به هدف الگو در ۸۹,۴۷۶.۱۲ دلار باز می‌شود.

حرکت پالیگان و فانتوم به بالای مقاومت؛پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

در تایم فریم ۴ ساعته، فروشندگان با قدرت در حال دفاع از خط مقاومت هستند. قیمت به زیر میانگین‌های متحرک رسیده است و سقوط به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار می‌تواند به کاهش قیمت تا خط حمایت منجر شود.

انتظار می‌رود در این سطح شاهد افزایش فشار صعودی باشیم. جهش از خط حمایت ممکن است بیت کوین را در کانال نزولی حفظ کند. خریداران باید قیمت بیت کوین را به بالای خط مقاومت برسانند و در آنجا تثبیت کنند؛ این حالت به‌معنای آن است که فاز اصلاحی تمام شده است.

اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم روز جمعه به بالای اوج تاریخی خود در ۴,۳۷۵ دلار رسید، ولی خریداران نتوانستند این جهش را ادامه دهند و یک روز بعد، فروشندگان اتریوم را به زیر نقطه جهش بازگرداندند؛ این یعنی فروشندگان در سطوح بالاتر فعال‌اند.

نمودار قیمت اتریوم
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

این احتمال وجود دارد که شاهد سقوط اتریوم به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴,۰۱۰ دلار باشیم. این سطح یک حمایت پراهمیت به حساب می‌آید. اگر قیمت اتریوم در این سطح احیا شود، خریداران سعی خواهند کرد این ارز دیجیتال را به بالای ۴,۴۶۰.۴۷ دلار برسانند.

در صورت وقوع این حالت، احتمال تداوم روند صعودی تا مقاومت روانی ۵,۰۰۰ دلار وجود دارد. در سوی دیگر، رسیدن قیمت اتریوم به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است باعث سقوط بیشتر تا ۳,۸۸۸ دلار شود. احیای قیمت از این سطح ممکن است به نوسانات عرضیِ چندروزه در بازار منجر شود.

فروشندگان می‌بایست اتریوم را در زیر ۳,۸۸۸ دلار تثبیت کنند تا دست بالاتر را در اختیار بگیرند. در این صورت راه برای کاهش بیشتر تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۳,۵۶۴ دلار باز می‌شود.

نمودار قیمت اتریوم
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

در تایم فریم ۴ ساعته، اتریوم طی چند روز گذشته در کانال نزولی نوسان می‌کرده است. اگر شاهد احیا از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای باشیم، خریداران تلاش خواهند کرد این ارز دیجیتال را به بالای ۴,۴۶۰.۷۴ دلار برسانند. در این حالت ممکن است شاهد جهش تا مقاومت کانال باشیم. بسته‌شدن قیمت اتریوم در بالای کانال می‌تواند روند صعودی را تقویت کند.

به‌علاوه، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برسد، به احتمال زیاد اتریوم تا خط حمایت سقوط می‌کند. احیا از این خط باعث می‌شود روند صعودی دست‌نخورده باقی بماند؛ ولی سقوط به زیر آن اولین نشانه از تضعیف خریداران خواهد بود.

بایننس کوین (BNB)

قیمت بایننس کوین روز جمعه مقاومت خود در ۵۱۸.۹ دلار را شکست، ولی خریداران نتوانستند از این فرصت بهره ببرند؛ این یعنی تقاضا در سطوح بالاتر از بین می‌رود.

نمودار قیمت بایننس کوین
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

فروشندگان پیش‌تر بایننس کوین را تا ۵۱۸.۹ دلار پایین کشیده بودند. در صورتی که این ارز دیجیتال زیر این سطح تثبیت شود، مقصد احتمالی بعدی حمایت روانی ۵۰۰ دلار خواهد بود. پس از آن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۸۰ دلار را داریم. شایان ذکر است که این سطح یک حمایت پراهمیت به حساب می‌آید.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه احیا شود، بیانگر آن است که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است و خریداران در کف اقدام به خرید بایننس کوین می‌کنند. در این صورت آنها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا این ارز دیجیتال را به بالای ناحیه مقاومتی در ۵۱۸.۹ تا ۵۴۰.۵ دلار برسانند.

در سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، امکان تشدید اصلاح و سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۴۳۱ دلار وجود دارد.

نمودار قیمت بایننس کوین
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

قیمت بایننس کوین در تایم فریم ۴ ساعته به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای رسیده است، سطحی که به احتمال زیاد به‌عنوان یک حمایت قدرتمند عمل می‌کند. اگر بایننس کوین از این سطح احیا شود، خریداران تلاش خواهند کرد که روند صعودی را از سر بگیرند و این ارز دیجیتال را به هدف الگو در ۵۵۴ دلار و پس از به ۶۰۰ دلار برسانند.

اگر قیمت بایننس کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، بیانگر آن است که شتاب صعودی قیمت احتمالاً کاهش پیدا کرده است. این اتفاق ممکن است به کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و پس از آن به خط گردن الگوی سر و شانه معکوس ختم شود. رسیدن به زیر این سطح بیانگر تغییر احتمالی روند خواهد بود.

پالیگان (MATIC)

قیمت پالیگان روز پنجشنبه با جهشی قابل‌توجه به بالای ناحیه مقاومتی در ۱.۷۱ تا ۱.۷۹ دلار رسید. این جهش نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی است.

نمودار قیمت پالیگان
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

عموماً وقتی که قیمت یک دارایی به بالای یک مقاومت پراهمیت برسد، تا نقطه آغاز جهش سقوط می‌کند. در حال حاضر هم خریداران به‌دنبال تبدیل‌کردن این ناحیه مقاومتی به یک محدوده حمایتی هستند تا از آن به‌عنوان یک سکوی پرتاب استفاده کنند.

جهش و بسته‌شدن قیمت در بالای ۲.۲۲ دلار می‌تواند راه را برای رسیدن تا ۲.۴۳ دلار باز کند. این مسیر در نهایت ممکن است به اوج تاریخی در ۲.۷ دلار ختم شود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۶۵ دلار شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده صعودی است که نشان می‌دهد دست بالاتر در بازار از آن خریداران است.

در صورتی که فروشندگان بتوانند قیمت را در پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت کنند، این دیدگاه صعودی اعتبارش را از دست می‌دهد؛ در این صورت، می‌توان گفت که جهش اخیر به بالای ۱.۷۹ دلار تله گاوی بوده است.

نمودار قیمت پالیگان
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

در تایم فریم ۴ ساعته، قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای پایین آمده که خود یک حمایت پراهمیت به شمار می‌رود. اگر خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، بیانگر آن است که فشار فروش احتمالاً کاهش خواهد یافت.

به‌علاوه، در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برسد، احتمال سقوط تا ۱.۷۱ دلار وجود دارد. این سطح نیز به‌احتمال زیاد به‌عنوان یک حمایت قدرتمند عمل خواهد کرد، ولی در صورت شکسته‌شدن آن می‌توان انتظار تشدید فشار نزولی را داشت، اتفاقی که ممکن است به کاهش تا ۱.۵ دلار منجر شود.

فانتوم (FTM)

فانتوم روز پنجشنبه اوج تاریخی خود را شکست ولی خریداران نتوانستند نقطه آغاز جهش را حفظ کنند. شادو بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که معامله‌گران در سطوح بالاتر اقدام به برداشت سودهای خود از بازار می‌کنند.

نمودار قیمت فانتوم
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

در یک روند صعودی، خریداران معمولاً در کف میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (در ۲.۵۲ دلار) اقدام به خرید می‌کنند. اگر قیمت از سطوح فعلی احیا شود، نشان‌دهنده آن است که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است و خرید در کف، رویکرد اصلی معامله‌گران است. در این صورت خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت فانتوم را به بالای مقاومت در ۳.۴۸ دلار برسانند.

در صورت موفقیت آنها می‌توان انتظار تداوم روند صعودی را داشت. در این روند ۴.۱ دلار و مقاومت روانی ۵ دلاری، اهداف اصلی هستند.

در طرف دیگر، سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشانه‌ای از فروش و بسته‌شدن موقعیت‌ها است. احتمال سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱.۸۶ دلار وجود دارد. واگرایی نزولی روی نمودار و وضعیت شاخص قدرت نسبی نشان می‌دهد که احتمالاً شتاب صعودی تضعیف شود.

برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید
برای مشاهده با اندازه کامل کلیک کنید

در تایم فریم ۴ ساعته، میانگین‌های متحرک یک تقاطع نزولی را شکل داده‌اند و شاخص قدرت نسبی هم به محدوده منفی وارد شده است که نشان می‌دهد قدرت فروشندگان در بازار بیشتر است. اولین حمایت در طول مسیر سقوط ۲.۴۵ دلار است.

احیای قوی قیمت از این سطح بیانگر آن است که خریداران به‌دنبال تبدیل این سطح به یک حمایت هستند. در این صورت، احتمال دارد بار دیگر شاهد تلاش معامله‌گران برای رساندن فانتوم به ۳ دلار باشیم. هدف بعدی ۳.۴۸ دلار خواهد بود. در صورتی هم که قیمت به زیر ۲.۴۵ دلار کشیده شود، سناریوی صعودی اعتباری نخواهد داشت.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی