۱۰ نکته‌ی مهم که پیش از بازی کردن الدن رینگ باید بدانید

همانطور که احتمالا شنیده‌اید، بازی‌های استودیوی موفق فرام‌سافتور معمولا چالش برانگیز و از دشواری زیادی برخوردار هستند. با اینکه بسیاری قبل از عرضه‌ی الدن رینگ، فکر می‌کردند که با وجود مکانیزم‌های جدید، بازی ساده‌تر از آی‌پی‌های گذشته‌ی این استودیو شده است، با این حال به نظر می‌رسد که اینگونه نیست. در واقع بازی با تمام مکانیزم‌های مخفی‌کاری و المان‌های جهان باز خود، همچنان بسیار دشوار است و برای ورود به سرزمین‌های میانه، به تمام کمک‌هایی که می‌توانید دریافت کنید، نیاز خواهید داشت. برای این منظور، در اینجا ۱۰ نکته‌ی مهم گردآوری کرده‌ایم تا به ورود راحت‌تر شما به این دنیای زیبا و در عین حال بی‌رحمانه کمک کند.

۱۰. سوارکاری

یکی از روش‌های ابتدایی برای کاوش و گشت‌ و‌ گذار سریع در دنیای الدن رینگ، سوار شدن بر موجود اسب‌مانندی به نام تورنت است. این حیوان به شما اجازه می‌دهد تا مسافت‌هایی طولانی را با سرعت بالایی که دارد طی کنید و از طرفی با پرش مضاعف یا همان دابل جامپی که انجام می‌دهد به همراه توانایی‌هایی که هنگام نبرد برای شما فراهم می‌کند، بسیار مفید واقع می‌شود. هنگام مبارزه در مناطق باز با دشمنان بزرگتر و کندتر، تورنت را با استفاده از سوت خود فراخوانید. سرعت اضافی و توانایی ثابت ماندن آن در حین نبرد، آن را به ابزاری عالی برای حمله‌ی سریع و عقب‌نشینی تبدیل می‌کند. این ویژگی هنگام مبارزه با غول‌ها، دشمنان سپردار و سوار بر اسب بیشتر به چشم می‌آید. خوشبختانه امتیازاتی که از کشتن دشمنان با اسب بدست می‌آورید با نابودی آن‌ها به صورت پیاده هیچ فرقی ندارد.

تورنت همچنین به لطف قابلیت‌های حمله‌ی عمودی سریع خود، متحد بزرگی در برابر انبوهی‌ از دشمنان عادی است. با فشار دادن L3 در پلی‌استیشن و یا معادل آن در دیگر پلتفرم‌ها، می‌توانید از روی اسب خود بپرید و یک ضربه‌ی سهمگین بر دشمنان وارد کنید. با این حال دریافت آسیب زیاد هنگام سوارکاری باعث می‌شود تا به زمین خورده و به مراتب آسیب بیشتری دریافت کنید.

۹. گشت و گذار

دقیقا مانند بازی‌های سری سولز، بازیکن هنگام کاوش در سرزمین‌های میانه تنها راهنمای خود خواهد بود. با این حال، نکاتی وجود دارد که نشان می‌دهد در حال نزدیک شدن به یک منطقه یا راه اصلی هستید. باس‌ها، دشمنان قدرتمند، گروه‌های مختلف و البته مجسمه‌های ماریکا همگی برجسته شده‌اند تا شما را در مسیر درست هدایت کنند. گریس‌ها مانند بون‌فایرها عمل در سری سولز عمل می‌کنند و می توانند به شما در پیدا کردن مسیر اصلی کمک کنند. این مکان‌های استراحت یک دنباله‌ی طلایی کم رنگ را ایجاد می‌کنند که می‌توانید برای پیشبرد مراحل اصلی و رسیدن به مکان بزرگ بعدی از آن‌ها استفاده کنید.

دقت داشته‌ باشید که حتما در گریسی که در شمال غربی منطقه اولیه‌ی بازی وجود دارد استراحت کنید تا با ملینا ملاقات کنید. دختری که به شما کمک می‌کند با استفاده از رون‌های جمع‌آوری شده مانند سول‌ها در دارک سولز، به ارتقای سطح شخصیت خود بپردازید. هنگام ورود به یک منطقه‌‌‌ی جدید، نقشه‌ی شما خالی خواهد بود تا زمانی که از یک لوح بازدید کنید. این نماد کوچک را روی نقشه پیدا کنید، یک علامت روی آن گذاشته و آن را پیدا کنید. یافتن و اکتشاف غارهای پنهان، قلعه‌ها و سایر نقاط با نقشه بسیار آسان‌تر خواهد بود. البته نقشه‌ها را از افراد مختلف نیز می‌توان خریداری کرد.

۸. مخفی‌کاری

مانند بازی‌های گذشته‌ی فرام‌سافتور شما معمولا با تعداد زیادی از دشمنان در عین واحد سروکله خواهید زد. دنیای بازی توسط بسیاری از موجودات مختلف اشغال شده است و بسیاری فقط مرگ شما را می‌خواهند. برخی از این گروه‌های دشمنان پایگاه‌هایی دارند که برای لوت و بدست آوردن رون مفید هستند. در چنین لحظاتی، استفاده از محیط اطراف و یافتن امن‌ترین راه ممکن برای مقابله با دشمنان بسیار مهم است. گاهی اوقات این بدان معناست که در منطقه، یکی یکی به پشت دشمنان رفته و آن‌ها را بکشید.

در مواقع دیگر این به معنای پنهان شدن در پشت غول بزرگی است که از قلعه‌ای محافظت می‌کند که نتیجه‌ی آن لوت کردن منطقه بدون مبارزه است. دقت داشته باشید که در برخی مکان‌ها بعضی دشمنان می‌توانند بقیه را با ایجاد صداهایی از وجود شما باخبر کنند، پس آن‌ها را در اولویت قرار دهید. به طور کلی راه‌های زیادی برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد و شما از آزادی عمل زیادی برخوردار هستند.

۷. فرار در مواقع ضروری

در حین تردد در جهان با باس‌های اصلی و فرعی مختلفی در مناطق تصادفی روبرو خواهید شد. این باس‌ها گاهی اوقات در غارها هستند و گاهی در مناطق مختلف پرسه می‌زنند. با این که باس‌های اصلی هنگامی که با آن‌ها روبرو شوید راه فراری نخواهید داشت، در مورد موارد فرعی اگر کاملا آماده نیستید می‌توانید از این نبردها اجتناب کنید. به عنوان مثال در بخشی از بازی اژدهایی از آسمان به سمت شما خواهد آمد که ممکن است قبل از این که متوجه شوید، شما را از بین ببرد. در این مواقع بهترین راه فراخواندن تورنت و فرار از مهلکه است زیرا ممکن است رون‌های خود را از دست بدهید. البته در صورتی که توان مبارزه با باس را دارید می‌توانید شانس خود را امتحان کنید.

۶. احضار ارواح

Spirits Ashes آیتم‌هایی منحصربه‌فرد در الدن رینگ هستند که می‌توانید پس از شکست دشمنان بدست آورید. همچنین در بازی می‌توانید خاکستر برخی از ارواح دشمن را پیدا کنید یا خریداری کرده و از آنها برای نبردها استفاده کنید. برای استفاده خاکستر ارواح باید زنگ روح را از یک جادوگر مرموز در نزدیکی کلیسای ابتدای بازی بدست آورید. سپس با تجهیز آن‌ها زمانی که آیکونی مانند دروازه‌ای سنگی در پایین و سمت چپ صفحه پدیدار شد، می‌توانید ارواح را احضار کنید. احضار ارواح مقادیر متفاوتی از مقدار FP شما را کاهش خواهد داد. برخلاف ویژگی احضار بازیکن‌های مختلف، روح‌ها توسط یک هوش مصنوعی کنترل می‌شوند.

موارد استفاده از ارواح زیاد است. اگر در تلاش برای عبور از یک پایگاه دشمن هستید، سعی کنید با احضار روح توجه دشمنان را از خود دور کنید. به روشی مشابه، می‌توانید از روح‌ها در مقابل باس‌های قوی استفاده کنید تا در حین آسیب زدن، تمرکز آن‌ها را بهم بزنید. با این حال طریقه‌ی استفاده از آن‌ها زیاد است و کاملا بستگی به خود شما دارد.

۵. دقت در انتخاب کلاس

همانند بازی‌های سری سولز، انتخاب کلاس هسته‌ی اصلی الدن رینگ را تشکیل می‌دهد. شما باید به این نکته توجه کنید که چه کلاسی را انتخاب می‌کنید تا بتوانید بهترین بهره را از آن ببرید. خوشبختانه هیچ برتری میان کلاس‌های بازی وجود ندارد زیرا هر کلاس مزایا و معایب خود را دارد و تقریبا هر نوع بازیکنی می‌تواند متناسب با سبک بازی خود یکی از آن‌ها را انتخاب و در ادامه پیشرفت دهد. آماری که باید به آن‌ها دقت داشته باشید عبارت‌اند از:

  • Vigor: افزایش نوار سلامتی و قدرت دفاعی در برابر آتش و سم
  • Mind: افزایش میزان FP و تمرکز
  • Endurance: افزایش میزان استامینا، مقاومت در مورد خونریزی و سرمازدگی؛ این ویژگی همچنین تعیین می‌کند که تجهیزات شما چقدر می‌توانند سنگین باشند.
  • Strength: افزایش قدرت حملات، مقاومت فیزیکی و توانایی استفاده از سلاح‌های سنگین
  • Dexterity: افزایش توانایی استفاده از تسلیحات پیشرفته و قدرت حملات؛ بالا بردن این بخش همچنین زمان اجرای طلسم‌ها و آسیب‌های ناشی از سقوط را کاهش می‌دهد و افتادن از اسب را سخت‌تر می‌کند.
  • Intelligence: فراهم کردن توانایی مورد نیاز برای اجرای نوع خاصی از طلسم‌ها و افزایش قدرت‌های جادویی و مقاومت در مقابل آن‌ها
  • Faith: افزایش قدرت جادویی نوع خاصی از افسون‌ها به نام sacred Incantations
  • Arcane: بالا بردن شانس پیدا کردن آیتم‌های مختلف و مقاومت در برابر برخی از جادوها

اگر می‌خواهید بر جادوگری تمرکز داشته باشید، بهتر است به عنوان یک Astrologer یا Prophet بازی را شروع کنید. برای یک کلاس فیزیکی‌تر، Hero یا Vagabond ممکن است کلاس مناسب شما باشد. اگر به دنبال کلاسی هستید که از جادو و سلاح‌های فیزیکی به صورت متعادل استفاده کند، به راحتی می‌توانید Prisoner یا Confessor را انتخاب کنید. در نهایت برای کسانی که می‌خواهند از سلاح‌های پیشرفته استفاده کنند، کلاس‌های Warrior و Samurai وجود دارند.

۴. حملات شارژ (Charge attacks)

حملات شارژ در بازی‌های سولزبورن از پایه‌های اصلی گیم‌پلی هستند، اما الدن رینگ آن‌ها را به سطح جدیدی می‌برد. در واقع به جای این که فقط بتوانید حملاتی با سلاح‌های فیزیکی استاندارد انجام دهید، می‌توانید حرکات و جادوهای خاصی را پیاده‌سازی کنید. جادوهای شارژ شده بسیار قدرتمند هستند، و نه تنها آسیب بیشتری به دشمنان وارد می‌کنند، بلکه تاثیراتی در جهت استفاده‌ی بهتر از جادوها دارند.

به عنوان مثال طلسم دراگون فایر می‌تواند یک سر یک اژدهای بزرگ را احضار کند و یک آتش‌سوزی با برد وسیع را ایجاد کند. اگر دکمه‌ای که برای استفاده از این توانایی استفاده می‌شود را نگه دارید، آن گاه اژدها به طور مداوم ضربه‌ی ویرانگر خود را وارد می‌کند. این قابلیت برای گروه‌های دشمنان و موجودات قدرتمند‌تر بسیار مفید است. مانند هر چیز دیگری در بازی، شما تشویق می‌شوید که این قابلیت‌ها را ا آزمایش کرده و در موقعیت‌های مختلف به روش‌های منحصربه‌فردی از آن‌ها استفاده کنید.

۳. مجسمه‌های ماریکا

هنگام سرگردانی در سرزمین‌های میانه، با هزاران مجسمه‌ی عجیب و غریب روبرو خواهید شد. برخی از این مجسمه‌ها که Stakes of Marika نامیده می‌شوند و معمولا هنگام ورود به مکان‌های جدید که در آن دشمنان قدرتمند وجود دارند، پدیدار می‌شوند. این‌ها در واقع به‌عنوان چک‌پوینت‌های موقتی عمل می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها مجددا شروع به کار کنید تا از بازگشت به آخرین سیو خود جلوگیری کنید. مطمئن باشید که هر زمان از یکی از آن‌ها عبور کردید، یک نبرد واقعی انتظارتان را می‌کشد.

۲. ساخت آیتم‌های مختلف

به لطف سیستم جدید کرفتینگ الدن رینگ، در بازی مدام در حال شکار و ساخت آیتم خواهید بود. با این حال، قبل از شروع باید یک کیت ساخت آیتم را از Merchant Kale به قیمت ۵۰ رون تهیه کنید. می‌توانید پس از خروج از غار ابتدایی بازی و با رفتن به سمت شمال کلیسا و تاجر را پیدا کنید. هنگامی که این ابزار را بدست آوردید، به دنبال کتاب‌های آشپزی مختلفی باشید که دارای فرمول‌های زیادی برای ساخت اقلام مختلف هستند. تعدادی را می‌توانید از خود تاجر نیز خریداری کنید. به عنوان مثال، یک دستور غذای بسیار مهم به تورنت کمک زیادی خواهد کرد و می‌تواند در حین مبارزه او را التیام ببخشد. البته به طور کلی میزان مواد اولیه برای ساخت این آیتم‌ها در بازی زیاد است و نیاز نیست چندان در مورد پیدا کردن آن‌ها حساس باشید.

۱. مکانیک‌های مبارزه

الدن رینگ شاهد بازگشت و معرفی مکانیک‌های زیادی در بخش مبارزه است که در صورت تسلط بر آن می‌توانید آسیب‌های بیشتری به دشمنان وارد کنید. با این حال سه موردی که بیشتر از همه باید به آن توجه داشته باشید، در ادامه آمده است.

  • Guard Countering: استفاده از این مهارت مستلزم بلاک‌ کردن ضربه‌ی دشمنان با سپر با فشردن دکمه‌ی L1 و مشابه‌ی آن در پلتفرم‌های مختلف و بلافاصله فشار دادن R2 برای حمله با یک ضربه‌ی قوی است. شما می‌توانید این کار را هم با نگه داشتن سلاح با دو دست و هم با سپر انجام دهید. این قابلیت، مبارزه با دشمنان استاندارد را آسان می کند زیرا اغلب آن‌ها را گیج یا به نوعی استگر و امکان کشتن سریع آن‌ها را فراهم می‌کند.
  • Two-Handing weapons: استفاده از سلاح با دو دست که با نگه داشتن مثلث و فشار دادن L1 انجام می‌شود، آسیب معمولی را افزایش می‌دهد. این راه‌حل مناسبی برای آن دسته از کلاس‌هایی است که تمرکز کمتری روی بخش قدرت دارند، اما باید آسیب‌های سنگینی را در کوتاه‌مدت وارد کنند. این حملات می‌توانند به راحتی دشمنان را گیج کرده و بعضا سپر آن‌ها برای مدتی از کار بیندازند.
  • Power Stances: این مکانیک از دارک سولز ۲ و ۳ بازگشته است. اگر دو سلاح از یک نوع مشترک را در دست‌های خود دارید، می‌توانید با هر دو سلاح به طور همزمان حمله کنید. این در نهایت آسیب وارد شده به دشمنان را افزایش می‌دهد.

همانطور که دیدید بازی ممکن است ما را به دنیای کاملا جدیدی ببرد، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید برای آن آماده باشید. اگر این نکات را دنبال کنید و با کنجکاوی به موقعیت‌ها‌ی مختلف نگاه کنید، زمان کمتری را صرف تماشای مرگ خود در بازی خواهید کرد. 

الدن رینگ هم‌ اکنون روی کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع: PlayStation.blog

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی