آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | اول تصویب طرح ساماندهی، بعد عدالت در پرداخت

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس، منتظر طرح در صحن علنی است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس وعده داده با جمع‌آوری ۵۰ امضا از نمایندگان، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در اولویت بررسی صحن قرار خواهد گرفت. مدت‌هاست که دولتی‌ها و به طور مشخص مسئولان سازمان امور استخدامی با در دستور کار قرار دادن یک لایحه‌ی مبتنی بر عدالت در پرداخت، با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مخالفت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | سازمان امور استخدامی مخالفت کرد | تنها راه‌حل، حذف تمام پیمانکاران است

سازمان امور استخدامی معتقد است باید شرکت‌های پیمانکاری باقی بمانند و فقط نظارت بر آن‌ها افزایش یابد. این در حالیست که در طرح ساماندهی استخدامِ نمایندگان مجلس، تمام شرکت‌های پیمانکاری مرتبط با خزانه از میان برداشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: امنیت شغلی تنها با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت محقق می‌شود | سازمان امور استخدامی به رئیس‌جمهور اطلاعات غلط داده است

عباس خزلی (کارشناس و فعال پویش طرح ساماندهی) در این رابطه می‌گوید: مدت‌هاست که طرح ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی به همت نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری و به تصویب رسیده و راهی صحن علنی مجلس شده است تا نمایندگان محترم در صحن علنی تکلیف این قشر زحمتکش را روشن و آن‌ها را از بلاتکلیفی برهانند.

وی ادامه می‌دهد: موضوعی که عجیب بنظر می‌رسد موضع گیری مدیران سازمان اموراداری و استخدامی است که می‌خواهند تمام قد در مقابل این قشر بزرگ و نمایندگان مجلس ایستادگی کند تا شاید بتوانند از عملی شدن طرح مجلس جلوگیری کند؛ هر چند به نظر می‌رسد نمایندگان محترم تصمیم خود را گرفته و ریشه مشکلات نیروها را به خوبی تشخیص داده‌اند؛ امیدواریم با همین قدرت به پیش بروند و طرح را تصویب کنند. اکنون که این طرح به نتیجه قابل قبولی رسیده است برخی در سازمان امور استخدامی به تکاپو افتاده‌اند که با حفظ شرکت‌های تامین نیروی انسانی و با مطرح کردن طرحی به نام شهید باکری که مبتنی بر عدالت در پرداخت است، طرح ساماندهی را از دور خارج کنند. هر روز صحبت‌هایی از مدیران این سازمان می‌شنویم که بیشتر نگران می‌شویم.

او اضافه می‌کند: سوال ما از مدیران سازمان امور استخدامی کشور این است که دلایل مخالفت با ساماندهی نیروهای مظلوم و زحمتکش شرکتی و قراردادی چیست و حمایت از شرکت‌هایی که سالهاست این گروه‌های کاری را تحت فشار قرار داده‌اند به چه منظوری است؛ آیا حمایت از این شرکت‌های سودجو، همان عدالت در پرداختی است که مدام از آن دم می‌زنید؟

خزلی در پایان می‌گوید: البته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، آب پاکی را روی دست این مدیران ریخته و اعلام کرده طرح با قدرت به پیش می‌رود؛ امیدواریم در هیچ مرحله‌ای کوتاه نیایند و کار را با جدیت به پیش ببرند.

پول و بورس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی