رشد تولید جهانی آیفون در سه‌ ماهه‌ی تعطیلات سال نوی میلادی رکورد زد

بنابراین آخرین اطلاعات و گزارش‌های منتشر شده، شرکت اپل باز هم رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده است. در همین راستا گزارش شده که تولید جهانی گوشی‌های آیفون رکورد جدیدی را در سه ماهه‌ی تعطیلات به ثبت رسانده و غول فناوری آمریکایی توانسته تقاضای زیاد برای آیفون ۱۳ را با استفاده از زنجیره‌ی تأمین خود به‌خوبی مدیریت کند تا تأثیر مشکلاتی نظیر کمبود تراشه را به حداقل برساند. طبق اطلاعات منتشر شده از موسسه تحقیقاتی TrendForce دو عامل دیگر هم علاوه بر مدیریت خوب این شرکت روی زنجیره‌ی تأمین، دست به دست هم داده‌اند تا این شرکت بتواند رکورد جدیدی را در تولید محصولات فناوری به ثبت برساند.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی TrendForce اعلام کرده که تولید آیفون به بیش از ۸۵ میلیون واحد رسیده است. این موسسه دراین‌باره توضیح می‌دهد: «پس از معرفی و رونمایی از سری آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر سال گذشته، اپل به سرعت عرضه به بازار این محصولات را با توجه به تقاضای بازار آغاز کرد. با توجه به روند سریع فروش این گوشی‌های هوشمند و بازاریابی آن‌ها، اپل توانست عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند را در بسیاری از سه ماهه‌های سال از آن خود کند. علاوه بر حفظ رده‌ی اول خود در سه ماهه‌ی پایانی سال، تولید جهانی آیفون اپل در طی سه ماهه‌ی تعطیلات رکورد جدیدی را با تولید بیش‌ از ۸۵ میلیون گوشی آیفون به ثبت رسانده است. باید خاطر نشان کنیم که این آمار نسبت به سه ماهه‌ی قبلی در حدود ۶۶ درصد افزایش داشته است.»

علاوه بر تقاضای بسیار زیاد برای آیفون‌های ۱۳، TrendForce گفته که کاهش قیمت مدل‌های قدیمی آیفون به این مقوله کمک زیادی کرده است. در ادامه‌ی توضیحات این شرکت آمده: «با نگاهی به استراتژی قیمت‌گذاری این شرکت در می‌یابیم که قیمت مدل‌های جدید آیفون ۱۳ برای کاربران و خریداران بسیار معقولانه بوده و همچنین کاهش قیمت مدل‌های قدیمی‌تر آیفون هم بسیار مفید واقع شده است.»

در نهایت، اپل توانسته از خلاء شرکت چینی هواوی هم نهایت استفاده را ببرد. همانطور که می‌دانید، بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت به دلیل تحریم‌های آمریکا در بسیاری از کشورها شرایط بسیاری بدی را تجربه کرده است. TrendForce در ادامه توضیح می‌دهد: «استفاده از جایگاه از دست رفته شرکت هواوی را می‌توان مهم‌ترین دلیل عملکرد فوق‌العاده اپل در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ تلقی کرد. با گذشت زمان، بسیاری از سفارش‌های مربوط به گوشی‌های پرچم‌دار هواوی نظیر سری P و MATE به‌تدریج جای خود را به سفارش‌های گوشی‌های اپل دادند. درباره‌ی آمار و ارقام تولید سالانه‌ی اپل، باید گفت که این شرکت به تعداد ۲۳۳ میلیون واحد در سال ۲۰۲۱ رسیده که از ۲۰۰ میلیون واحد سال ۲۰۲۰ بیشتر بوده است. این رشد قابل توجه، به گسترش سهم بازار اپل در چین از ۱۰ درصد به ۱۶ درصد هم مربوط می‌شود.»

باید خاطر نشان کنیم در گزارشی دیگر، به طور مشخص به اهمیت بازار چین برای اپل اشاره شده زیرا بخش مهمی از این فروش در کشور چین انجام شده است. مدتی قبل شرکت کانترپوینت ریسرچ گزارش داد که آیفون ۲۳٫۶ درصد از سهم فروش بزرگ‌ترین شرکت گوشی هوشمند جهان را نسبت به ماه قبل که ۲۲ درصد بود، به خود اختصاص داده است.

این مؤسسه‌ی تحقیقاتی بر این باور است که صعود اپل به رتبه‌ی اول در چین به دلیل محبوبیت سری آیفون ۱۳ است که ویژگی‌هایی مانند بهبود کیفیت عکس، عمر باتری بیشتر و دیگر مشخصه‌های جذاب را تقریبا با قیمتی مشابه با سری آیفون ۱۲ به ارمغان می‌آورد. همان‌طور که در بسیاری از گزارش‌ها اشاره شده، گوشی‌های سری آیفون ۱۳ در کشور چین فروش بسیار خوبی داشتند که بخش اعظمی از آن به خاطر مدل استاندارد یعنی آیفون ۱۳ بود.

در این راستا به نظر می‌رسد که گوشی‌های مدل استاندارد اپل فروش بی‌نظیری در سراسر جهان داشتند و اگر همین روند ادامه‌دار شود، قطعا یک سال دیگر هم این مدل می‌تواند پرفروش‌ترین گوشی سال لقب بگیرد. پرفروش‌ترین گوشی بعدی هم قدرتمندترین و گران‌قیمت‌ترین آیفون موجود یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس بود که تقریبا نصف آیفون ۱۳ فروش داشت. این نشان می‌دهد اپل حتی در فروش گران‌ترین گوشی خود هم اصلا کار سختی ندارد و می‌تواند کاربران را به خرید متقاعد کند.

منبع: ۹to5mac

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی