شیائومی انتشار MIUI 13 برای پوکو F3 را آغاز کرد

اگرچه نه پوکو و نه شیائومی هنوز زمان‌بندی مشخصی را به منظور انتشار MIUI 13 برای پوکو F3 اعلام نکرده‌اند، اما بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار روند انتشار نسخه‌ی جدید MIUI برای این گوشی پرطرفدار آغاز شده است.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، گوشی‌های شیائومی و زیرمجموعه‌های آن برای بازارهای مختلف از شماره مدل‌های متفاوتی بهره می‌برند. از طرف دیگر، MIUI 13 هم فعلا برای بتا تسترهایی که از مدل اروپایی پوکو F3 استفاده می‌کنند منتشر شده است. نسخه‌ی منتشر شده برای این گوشی مبتنی بر اندروید ۱۲ است و ۳٫۲ گیگابایت حجم دارد. با توجه به اینکه شیائومی ابتدا به مدت چند هفته نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود را بر روی گوشی‌های بتا تسترها بررسی می‌کند، به نظر می‌رسد روند انتشار نسخه‌ی نهایی آن از ماه آینده برای عموم کاربران آغاز خواهد شد.

پوکو F3

در بسیاری از بازارها، پوکو F3 با استقبال گسترده‌ی کاربران روبه‌رو شد. این محصول در کل از نظر سخت‌افزاری جذابیت زیادی دارد. نمایشگر این گوشی حدود ۸۶ درصد از پنل جلویی را پوشانده و در لبه‌های آن هم انحنای اندکی دیده می‌شود. در پنل پشتی و جلویی شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده شده که در برابر ضربات مقاومت بالایی برای این گوشی به ارمغان می‌آورد.

بزرگ‌ترین پیشرفت پوکو F3 در مقایسه با پوکو F2 پرو در بخش نمایشگر رخ داده، جایی که یک پنل امولد ۱۲۰ هرتزی جایگزین پنل سوپر امولد ۶۰ هرتزی شده است. این نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی در کنار رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتزی را هم ارائه می‌دهد که به لطف این مشخصه می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن به حرکات انگشت کاربر پاسخ دهد. رفرش ریت این گوشی می‌تواند به طور خودکار بیت ۱۲۰، ۹۰ و ۶۰ تغییر پیدا کند تا با این کار عمر باتری بیشتر شود. یکی از ویژگی‌های جالب نمایشگر پوکو F3 قابلیت Adaptive Color است که می‌تواند با استفاده از سنسور نور ۳۶۰ درجه و بر اساس نور محیط، دمای رنگ صفحه را تنظیم کند. حداکثر روشنایی نمایشگر پوکو F3 به ۹۰۰ نیت می‌رسد که البته هنگام نمایش محتوای HDR می‌توانید از حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت هم بهره ببرید.

پوکو F3 یکی از اولین گوشی‌هایی بود که با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ راهی بازار شد. در کنار این چیپست باید وجود ۶ یا ۸ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مبتنی بر فناوری UFS 3.1 اشاره کنیم. چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ مدل بهبودیافته اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس است. فرکانس هسته پرقدرت این گوشی کمی افزایش یافته و به ۳٫۲ گیگاهرتز رسیده تا بتواند پردازش‌های تک‌هسته‌ای را سریع‌تر انجام دهد.

پوکو F3

طبیعتا شیائومی برای پایین نگه داشتن قیمت این گوشی باید ویژگی‌هایی را فدا می‌کرده و درباره‌ی پوکو F3 متأسفانه از دوربین‌های چندان قدرتمندی استفاده نشده است. به طور مشخص دوربین اصلی این گوشی مبتنی بر سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است و در کنار آن اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است. همچنین در حفره‌ی نمایشگر هم یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی دیده می‌شود. کیفیت عکس‌های ثبت شده با این دوربین یادآور گوشی‌های میان‌رده‌ی معمولی است و در این زمینه نسبت به بسیاری از رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد.

انرژی این گوشی از طرف باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و در ضمن باید به پشتیبانی از سرعت شارژ ۳۳ واتی هم اشاره کنیم. طبق بررسی‌های صورت گرفته، باتری این گوشی طی نیم ساعت حدود ۶۵ درصد شارژ می‌شود و برای شارژ کامل باتری هم باید تقریبا یک ساعت منتظر بمانید. این گوشی با MIUI 12 راهی بازار شد و با توجه به اینکه شیائومی برای این دسته از گوشی‌ها حداقل دو نسخه‌ی جدید اندروید را منتشر می‌کند، پس بعد از MIUI 13 باید انتظار انتشار MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۳ را هم داشته باشیم.

منبع: notebookcheck

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی