پلتفرم توییچ رفع فیلتر شد

پلتفرم توییچ که از صبح دیروز در دسترس کاربران ایرانی نبود و به نظر می‌رسید دچار فیلترینگ شده، حالا برای اکثر کاربران بدون هیچ مشکلی در دسترس است و به نظر می‌رسد که رفع فیلتر شده است. توییچ در اردیبهشت ماه ۹۷ هم یک فیلترینگ یک روزه را تجربه کرده بود و به نظر می‌رسد که این موضوع بار دیگر تکرار شده و کمی بیشتر از ۲۴ ساعت، مشکل آن حل شده است.

از دقایقی پیش کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خبر از رفع فیلتر شدن توییچ می‌دهند و پیگیری‌های دیجیاتو و بررسی این موضوع با اتصال به چندین شرکت متفاوت خدمات ارائه دهنده اینترنت نیز نشان می‌دهد که این سرویس دیگر دچار اختلال نیست. برخی از کاربران اظهار دارند که هنوز برای اتصال به توییچ مشکل دارند و شمار اندک این کاربران نشان می‌دهد که احتمالا این اختلال به زودی در سرویس دهنده آنها نیز برطرف خواهد شد.

طى چند وقت اخیر، بسیارى از استریمرهاى داخلى از توییچ به عنوان پلتفرم اصلى خود برای استریم بازی ها استفاده مى کردند. تا لحظه نگارش این خبر هنوز هیچ نهاد رسمی و یا بنیاد ملى بازى هاى رایانه اى به عنوان متولى اصلى بازى هاى ویدیویى در کشور پاسخى به این اختلال توییچ برای کاربران ایرانی نداده است و دلیل آن را مشخص نکرده است. در واقع هیچ نهادی درباره این اختلال که کمی بیش از ۲۴ ساعت طول کشیده صحبتی نکرده و مشخص نیست که مشکل پیش آمده دقیقا برای چه به وجود آمده بود.

ذکر این نکته الزامی است که سرویس‌های توییچ و یا استیم از گذشته تا امروز هر از گاهی برای کاربران داخل کشور دچار اختلال می‌شوند اما سرویس توییچ یک بار در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برای مدت زمانی کوتاه فیلتر و سپس رفع فیلتر شده بود.

توییچ یک سرویس آنلاین برای ویدئوهای پخش زنده (Live) است که کاربران مختلف از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا به صورت زنده به پخش محتوای مورد نظر خود بپردازند؛ غالب این محتوا را مسائل گیمینگ، استریم زنده بازی کردن و گفتگوی برخط کاربران و استریمر تشکیل می‌دهد.

این سرویس اولین بار در سال ۲۰۱۱ از شرکت مادر خود یعنی جاستین. تی وی (Justin.tv) جدا شد تا فعالیت خود را به صورت مستقل و با محوریت ویدئو گیم ادامه دهد. خروجی فعالیت مستقل این مجموعه آن بود که ۳ سال بعد در ماه اوت ۲۰۱۴، آمازون مجموعه جدید را به مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار خریداری کرد و پایه‌های اولیه توییچ امروزی شکل گرفت.

چندی پیش دیگر ابزاری که گیمرها از آن استفاده می‌کردند یعنی دیسکورد نیز ایرانیان را تحریم کرد.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی