ردمی K50 پرو، سری اوپو K10 و یک گوشی وان‌پلاس با تراشه‌های سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ عرضه می‌شوند

این‌طور که به نظر می‌رسد تراشه‌های جدید مدیاتک یعنی سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ در همان بدو ورود موفق شدند نظر مثبت شرکت‌هایی نظیر وان‌پلاس، اوپو و ردمی را به خود جلب کنند.

مدیاتک به‌تازگی و در جریان نمایشگاه MWC 2022 از تراشه‌های سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ خود در دو مدل ۸۰۰۰ و ۸۱۰۰ رونمایی کرد. تراشه‌هایی که به لطف تجهیز به هسته‌های جدید از نوع Cortex-A78، بسیار قدرتمند هستند و اگرچه نمی‌توان آن‌ها را رقیبی برای تراشه‌های پرچم‌دار به حساب آورد اما قطعا در گوشی‌های میان‌رده، خوش می‌درخشند.

این سیاست زیرکانه از سوی مدیاتک در کنار عملکرد فوق‌العاده‌ی آن در تولید تراشه‌های باکیفیت باعث شده بسیاری از شرکت‌ها با رضایت کامل از تراشه‌های آن در گوشی‌های‌شان استفاده کنند و نتیجه را هم طی چند سال اخیر به وضوح شاهد بودیم. سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ هم به احتمال زیاد از این قاعده مستثنی نیستند و یکی از بهترین پردازنده‌ها در سطح میان‌رده خواهند بود.

بعد از اینکه مدیاتک از این تراشه‌ها رونمایی کرد، ریلمی اعلام کرد اولین شرکتی خواهد بود که با گوشی GT نئو ۳ از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ استفاده خواهد کرد اما ظاهرا تنها شرکتی هم نخواهد بود که چنین تصمیمی دارد. لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی هم در صحبت‌های اخیر خود به این موضوع اشاره داشت که ردمی K50 پرو هم از این این تراشه بهره خواهد برد.

این‌طور که به نظر می‌رسد، سری ردمی K50 قرار است اواخر این ماه رسما راهی بازار شوند. حداقل انتظار داریم مدل پرو و استاندارد در دسترس قرار بگیرند. یک مدل گیمینگ ادیشن هم باقی می‌ماند که پیش از این هم شاهد معرفی آن با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بودیم. نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که ردمی سال گذشته دو مدل استاندارد و پرو از سری ردمی K40 را به تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز کرد در حالی که برای گوشی گیمینگ خود از تراشه‌ی نسبتا میان‌رده‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ بهره برد. اما امسال داستان کاملا تغییر کرد.

وان‌پلاس هم در بین شرکت‌هایی که قصد دارند در گوشی خود از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ استفاده کنند دیده می‌شود. البته شرکت چینی دقیقا مشخص نکرد چه گوشی قرار است به این تراشه مجهز شود اما به نظر می‌رسد این گوشی از سری نورد باشد چرا که شرکت برای پرچم‌داران خود همیشه از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کند. اما به‌تازگی نورد ۲ و نورد CE 2 با تراشه‌های دایمنسیتی ۱۲۰۰ و ۹۰۰ راهی بازار شدند. شایعه‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه وان‌پلاس نورد ۲T با تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۳۰۰ که به همراه سری ۸۰۰۰ رونمایی شد راهی بازار خواهد شد اما این احتمال وجود دارد که این گوشی هم به همان دایمنسیتی ۸۱۰۰ مجهز شود. یا در نهایت یک وان‌پلاس نورد دیگر در راه است.

این لیست اما هنوز به اتمام نرسیده است. به نشر می‌رسد اوپو هم می‌خواهد در گوشی‌های میان‌رده‌ی سری اوپو K10 خود از سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ استفاده کند. البته در تیزر این شرکت، چیز دقیقی اعلام نشده و فقط عبارت «سری دایمنسیتی ۸۰۰۰» را شاهد هستیم. اما احتمال اینکه پردازنده‌ی انتخابی همان دایمنسیتی ۸۱۰۰ باشد زیاد است.

تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۰۰ گرافیک ضعیف‌تری به نسبت ۸۱۰۰ دارد اما سری K از گوشی‌های اوپو هم بیشتر اقتصادی هستند و برای کسانی طراحی می‌شوند که بودجه‌ی محدودی دارند. در نتیجه نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که چه پردازنده‌ای قلب تپنده‌ی این گوشی‌ها خواهد بود.

مدیاتک اعلام کرد اولین گوشی با تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۰۰ و ۸۱۰۰ قرا راست در سه‌ماه نخست امسال راهی بازار شود. اکنون هم اوایل ماه مارس قرار داریم و باید ببینیم کدام شرکت زودتر از سایرین نماینده‌ی خود را مجهز به تراشه‌های خوب مدیاتک راهی بازار می‌کند.

منبع: GSMArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی