تحلیل قیمت بیت کوین: دفاع قدرتمند خریداران از یک حمایت کلیدی

بیت کوین همچنان با قیمتی پایین‌تر از ۴۸,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و اگر خریداران نتوانند موقعیت قیمت را بالای ۴۵,۵۰۰ دلار حفظ کنند، ممکن است در ادامه شاهد سقوط عمیق‌تر بازار باشیم.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، خریداران صبح امروز تلاش کردند قیمت بیت کوین را به بالای ۴۷,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته برسانند. این تلاش با عبور قیمت از سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی همراه بود. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۴۷,۵۰۰ دلار تا کف ۴۵,۵۴۸ دلار همراه بوده است.

نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت در محدوده ۴۵,۵۰۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی است. پس از آن، سطح ۴۷,۰۰۰ دلار به‌عنوان مانع اصلی پیش روی قیمت عمل خواهد کرد و همان طور که از نمای ۱ ساعته بازار پیداست، یک خط روند نزولی هم مقاومتی را در نزدیکی این سطح تشکیل داده است.

تحلیل قیمت بیت کوین: دفاع قدرتمند خریداران از یک حمایت کلیدی
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای ۴۷,۰۰۰ دلار و خط روند نزولی روی نمودار می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک اصلاح صعودی باشد. در این صورت ۴۸,۰۰۰ دلار به‌عنوان مقاومت کلیدی پیش روی قیمت عمل خواهد کرد.

همچنین بخوانید: چگونه از میانگین متحرک‌ ساده و نمایی برای ترید استفاده کنیم؟

از طرفی، اگر بیت کوین در ادامه نتواند موقعیت خود را تا بالای سطح ۴۶,۵۰۰ دلار بازیابی کند، ممکن است روند نزولی هم ادامه یابد. در این صورت نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در محدوده ۴۶,۰۰۰ دلار خواهد بود و سپس ۴۵,۵۰۰ دلار به‌عنوان کلیدی‌ترین مقاومت پیش روی قیمت عمل خواهد کرد.

شکسته‌شدن حمایت ۴۵,۵۰۰ دلاری می‌تواند با سقوط عمیق‌تر قیمت همراه باشد. در چنین شرایطی احتمال سقوط قیمت تا ۴۳,۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

شاخص مکدی (MACD) به‌آرامی در حال خروج از محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در نزدیکی سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۴۶,۰۰۰ و ۴۵,۵۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۴۶,۵۰۰، ۴۷,۰۰۰ و ۴۷,۵۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی