تبلت شیائومی پد 5 می‌تواند ویندوز 11 آرم را اجرا کند

توسعه‌دهنده‌ای در ماه نوامبر 2021 توانست ویندوز 11 آرم را روی تبلت شیائومی پد 5 اجرا کند. حالا یک توسعه‌دهنده دیگر ظاهرا با بهینه‌سازی همین پروژه موفق به اجرای بهتر هرچه بهتر این سیستم عامل شده است. او حتی بنچمارک گیک‌بنچ را روی این دستگاه اجرا کرده و امتیازات آن را به نمایش گذاشته است.

شیائومی پد 5 با ویندوز 11 آرم 64 توانسته در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیازات 465 و 1992 را به دست آورد. این عملکرد نسبت به اجرای اندروید روی همین تبلت ضعیف‌تر است، چون پد 5 با سیستم عامل گوگل توانسته بود امتیازات 780 و 2800 را کسب کند. با این حال، امتیازات این بنچمارک چیزی از جذابیت ماجرا کم نمی‌کند. این توسعه‌دهنده همچنین بنچمارک Master Lu را روی تبلت شیائومی اجرا کرده ولی به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که چقدر افت توان وجود داشته است.

ویندوز 11 آرم روی شیائومی پد 5 مشکلاتی دارد

توسعه‌دهنده‌ای که این پروژه را انجام داده در شبکه اجتماعی چینی ویبو با نام کاربری PaluRookie فعالیت می‌کند. او می‌گوید تبلت شیائومی با ویندوز 11 با درایور PEP مشکل دارد. همچنین، کارت گرافیک هم غیرقابل استفاده است چون برای ویندوز درایور ندارد، اما انتظار می‌رود که به‌زودی بتوان هر دو مشکل را برطرف کرد.

در مجموع به نظر می‌رسد که این پروژه با استفاده از پروژه WOA یا «ویندوز روی آرم» پیاده‌سازی شده است. پروژه WOA با هدف سازگار کردن نسخه‌های جدید ویندوز با دستگاه‌های قدیمی لومیا و محصولات اندرویدی آغاز به کار کرد. این برنامه ابتدا برای پشتیبانی از ویندوز 10 بر روی آرم شروع شد، اما با توجه به این که پشتیبانی از آرم در ویندوز 11 بهبود یافت، حالا توسعه‌دهندگان سعی دارد این سیستم عامل را روی دستگاه‌های آرم بیشتری اجرا کنند.

وب‌سایت پروژه Renegade قبلا آموزش کاملی را برای نصب ویندوز 11 روی گوشی‌های هوشمند تهیه کرده بود. منتها روش آن‌ها فقط روی برخی دستگاه‌ها مثل محصولات مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 قابل استفاده است.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی