مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ارسال عمومی پیامک مختص مردان یا زنان را غیر فرهنگی دانست

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعتقاد دارد گاهی محتواهایی در پیامک‌های انبوه ارسال می‌شوند که افراد جدای از اعتقادات مذهبی حاضر به مشاهده آن‌ها نیستند. او ارسال پیامک‌های مختص آقایان یا خانم‌ها برای عموم مردم را مصداق در نظر نگرفتن اصل فرهنگ در حوزه ارسال پیامک‌های انبوه می‌داند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سی و سومین جلسه کارگروه «ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی» برگزار شد.

«حامد حاجی‌ملامیرزایی»، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در این جلسه با بیان اینکه کنترل و حفاظت، توسعه فرهنگی نیست، گفت: «نگاه فرهنگی یعنی با نگاه ایجابیِ مثبت، مولفه‌های فرهنگی را در فضای مجازی ترویج کنیم.»

او با تاکید براینکه ممانعت از توسعه اقدامات ضد فرهنگی، یک اقدام فرهنگی تلقی نمی‌شود، افزود:

«هر چند اسناد و دستورالعمل‌ها در این حوزه اقدامات قانونی برای فعالیت‌های غیرفرهنگی را در نظر گرفته و اجرا می‌کند، اما باز هم نمی‌توانیم مدعی رعایت فرهنگ در انتشار پیامک‌های انبوه باشیم. بعضا در حوزه پیامک‌های انبوه شاهد ارسال محتوایی هستیم که یک انسان عاقل دارای اخلاق فاخر، جدای از اعتقادات مذهبی، حاضر به مشاهده برخی از آن‌ها نیست؛ چراکه محتوای آن را برای کودک و خانواده آسیب‌زا می‌داند.»

حاجی ملامیرزایی در ادامه ارسال پیامک‌های مختص آقایان یا خانم‌ها برای عموم مردم را مصداق در نظر نگرفتن اصل فرهنگ در حوزه ارسال پیامک‌های انبوه دانست و با انتقاد از عملکردهای مشابه آن گفت: «حتی در کشورهایی که فکر می‌کنیم دارای جامعه‌ای یَله و رها هستند، مطالعات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد آنان قوانین و برنامه‌های بسیار ارزشمندی برای زنان، کودکان و خانواده‌ها در فضای مجازی دارند، موضوعی که نیاز است ما به آن ورود جدی داشته باشیم.»

کارگروه پیامک انبوه

وی با اشاره به لزوم رعایت فرهنگ عمومی در چرخه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی گفت: «حفاظت از کودکان و نوجوانان، خانواده و آموزش و پرورش ساحت عمومی دارند و باید به این نکات توجه شود.»

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعتقاد دارد اسناد حاکم بر پیامک‌های انبوه باید در کنار ابعاد امنیتی بیشتر جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، هنری و اجتماعی را مدنظر قرار دهند.

او در پایان جلسه خواستار اهتمام جدی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عضو کارگروه «ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی» در انجام وظایف‌شان برای امن شدن هرچه بیشتر این حوزه شد.

گفتنی است در سی و سومین جلسه کارگروه ساماندهی پیامکی، نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری، دادستانی کل کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، پلیس فتا، وزارت کشور، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و برخی مدیران شرکت‌های سرشماره‌های پیامک انبوه نیز حضور داشتند.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی