صرافی بایننس 10 میلیون دلار در حمایت از اوکراینی‌ها اهدا می‌کند

صرافی بایننس اعلام کرده ضمن اهدا حداقل 10 میلیون دلار کمک مالی به کودکان و آوارگان اوکراینی، قصد دارد اولین سایت سرمایه گذاری کریپتو را که در اصل نخستین سایت تامین کمک مالی جمعی برپایه رمزارز است راه اندازی کند تا کاربران بتوانند کمک‌های مردمی خود را در قالب رمزارزها اهدا کنند.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات، در راستای محقق کردن فعالیت‌های بشر دوستانه خود در حمایت اوکراینی‌ها، این 10 میلیون دلار را از طریق بنیاد خیریه خود اهدا می‌کند و قرار است بین سازمان‌های دولتی و غیرانتفاعی شامل سازمان‌های بین‌المللی و همچنین نهادهای غیرانتفاعی از جمله کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، یونیسف، آژانس پناهندگان سازمان ملل و چند سازمان و نهاد دیگر تقسیم شود.

درخواست مقامات اوکراین از 8 صرافی رمزارز

بایننس در حالی این کمک مالی را اهدا می‌کند که مقامات اوکراینی از 8 صرافی معروف رمزارز از جمله هوبی، کوکوین، کوین بیس، بای بیت و همچنین بایننس درخواست کرده هر گونه خدمات خود را به کاربران روسی متوقف کند. مقامات اوکراینی نگران این موضوع هستند که روسیه از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها سو استفاده کند.

با وجودی که بایننس قصد دارد به اوکراین کمک مالی کند، اما اعلام کرده هیچگونه ممنوعیتی را برای تراکنش‌های مرتبط با کاربران روسی در نظر نخواهد گرفت و ممنوعیت‌ها تنها برای حساب‌ها و تراکنش‌های نهادها و سازمان‌های روسی در نظر گرفته خواهد شد و شامل شهروندان روسی نمی‌شود. صرافی کوین بیس درخواست مقامات روسی را برای مسدود کردن اکانت‌های شهروندان روسی نپذیرفته است و هیچگونه ممنوعیتی برای معاملات رمزارز برای حساب‌های کاربران عادی روسی در نظر نمی‌گیرد.

با این وجود مقامات اوکراین بر این باور هستند که کاربران معمولی روسیه نیز می‌توانند مسیری برای دور زدن تحریم‌ها باز کنند و به همین دلیل باید مسدود کردن حساب‌های کاربری و ممنوعیت معاملات برای آنها نیز در نظر گرفته شود.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی