فیفا ۲۳ برای نخستین بار قابلیت کراس‌پلی خواهد داشت؛ بازی بین پلتفرم‌ها

طبق اطلاعات منتشر شده، فیفا ۲۳ دارای قابلیت کراس-پلی (Cross-Play) خواهد بود. این برای اولین بار است که این قابلیت در مجموعه فیفا قرار می‌گیرد. با توجه به این قابلیت بازیکنان روی کنسول‌های مختلف؛ اعم از پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و کامپیوتر می‌توانند این بازی را با یکدیگر تجربه کنند.

در گزارش جدید اعلام شده که تکنولوژی Hypermotion شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) نیز پیشرفت بسیاری داشته است. این تکنولوژی در گذشته به این صورت بود که با استفاده از یک لباس خاص، حرکات بازیکنان را ضبط کرده و در بازی از آن استفاده می‌کردند. حال اینطور که به نظر می‌رسد این تکنولوژی به حدی پیشرفته شده که می‌تواند از دوربین استادیوم‌ها استفاده کند. پس دیگر نیازی به لباس‌ها و پوشش‌های خاص نیست.

این تکنولوژی جدید توانایی جمع آوری ۱۰۰ برابر اطلاعات بیشتر در تاریخ مجموعه فیفا است. به همین علت به طور کلی بسیار بهینه‌تر از سیستم گذشته است.

فیفا ۲۳ شامل جام جهانی نیز خواهد بود. این مورد درباره هر دو گروه مردان و زنان صدق می‌کند. همینطور اینکه الکترونیک آرتز قصد دارد تا قراردادهای خود را در بخش فوتبال زنان گسترش دهد. چندی پیش نیز اعلام شد که نام فیفا باعث شده تا این مجموعه محدود بشود. طبق گزارشاتی که منتشر شده کمپانی فیفا مانع از گسترش این مجموعه شده است. به این گونه که مانع از ساخت حالتی به جز حالت عادی ۱۱ نفر در برابر ۱۱ نفر دیگر باشد.

فیفا 23

طبق چیزی که الکترونیک آرتز اعلام کرده تنها سود این نام برای این شرکت در زمینه جام جهانی بوده است. مگرنه در حالت عادی هیچ مورد اضافی‌ای برای این بازی نداشته است. الکترونیک آرتز اعلام کرد که دیگر ارتباطی با فیفا نخواهد داشت. با اینحال به دلیل اینکه قراردادهای بازیکنان، استادیوم‌ها و لیگ‌ها به صورت جداگانه بسته شده‌‌اند، این موارد باقی خواهند ماند. فیفا نیز اعلام کرد که تمایل دارد در آینده با شرکت‌های بازی‌سازی دیگر همکاری داشته باشد.

اخیراً نیز اعلام شده که الکترونیک آرتز در بسیاری از قراردادهای خود نام EA Sports FC را ذکر کرده است. پس امکان دارد که این اسم، نام جدید مجموعه فیفا باشد.

مجموعه فیفا را می‌توان گسترده‌ترین مجموعه در مورد فوتبال دانست. همه افراد نیز آن را با نام فیفا می‌شناسند. پس قطعاً تعویض نام برای این مجموعه گام بزرگی خواهد بود. از طرفی در این چند سال اخیر این مجموعه افت زیادی داشته و اکثر موارد عرضه شده نیز تکراری بودند. به همین علت خوب است که ما شاهد یک تغییر در رویه کلی مجموعه فیفا باشیم.

منبع: VideoGamesChronicle.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی