تحلیل قیمت بیت کوین: کلید بازیابی قیمت چیست؟

بیت کوین یک حرکت صعودی تازه را از بالای سطح ۳۶,۰۰۰ دلار آغاز کرده است و برای آنکه این روند ادامه‌دار باشد، خریداران باید مقاومت ۳۸,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین سه روز پیش توانست خود را به بالای مقاومت ۳۵,۰۰۰ دلاری برساند و موقعیت قیمت را بالای این سطح حفظ کند. روند صعودی قیمت در ادامه با شکسته‌شدن مقاومت ۳۶,۰۰۰ دلاری دنبال شد.

همان طور که از نمودار زیر پیداست، جهش صعودی روزهای اخیر قیمت با شکسته‌شدن مقاومت‌های ۳۶,۵۰۰ و ۳۶,۸۰۰ دلاری و همچنین سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی همراه بوده است. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۴۳,۴۹۵ دلار تا کف ۳۲,۹۵۰ دلاری تنظیم شده است. در حال حاضر هم قیمت بالای سطح ۳۷,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته در نوسان است.

در صورت ادامه‌داشتن روند صعودی، نزدیکترین مقاومت پیش روی قیمت در ۳۷,۴۰۰ دلار است و یک الگوی نموداری هم در ۳۷,۵۰۰ دلار مقاومتی را تشکیل داده است.

تحلیل قیمت بیت کوین: کلید بازیابی قیمت چیست؟
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اولین مقاومت کلیدی پیش روی قیمت در محدوده ۳۸,۲۰۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی قرار گرفته است. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این سطح، می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک روند صعودی ادامه‌دار باشد. پس از آن باید منتظر شکسته‌شدن مقاومت ۳۹,۲۰۰ دلاری باشیم؛ اتفاقی که خریداران را برای حرکت به‌سمت ۴۰,۰۰۰ دلار تشویق خواهد کرد. عبور از سطح ۴۰,۰۰۰ دلار نیز راه را برای جهش قیمت تا ۴۱,۲۰۰ دلار هموار می‌کند.

از سوی دیگر، اگر خریداران در عبور از سطح ۳۸,۲۰۰ دلار ناموفق باشند، ممکن است روند نزولی جدیدی در بازار آغاز شود. با نزولی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در ۳۶,۸۰۰ دلار خواهد بود.

اولین حمایت کلیدی قیمت در محدوده ۳۶,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد. سقوط قیمت به زیر این سطح می‌تواند شتاب نزولی را در بازار تشدید کند. مقاومت مهم بعدی قیمت نزدیک ۳۵,۴۰۰ دلار شکل گرفته است و شکسته‌شدن آن می‌تواند قیمت بیت کوین را تا ۳۵,۰۰۰ دلار پایین بکشد.

شاخص مکدی (MACD) در حال ورود به محدوده صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم بالای سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۳۶,۰۰۰ و ۳۵,۴۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۳۷,۴۰۰، ۳۸,۰۰۰ و ۳۸,۲۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی