وان پلاس از ادغام رابط کاربری OxygenOS با ColorOS صرف‌نظر کرد

آینده وان پلاس زیر چتر اوپو وضعیت نامعلومی داشت. اما امروز در خبری اعلام شد که این شرکت قرار نیست از OxygenOS صرف‌نظر کند و ظاهرا برنامه متحد کردن این رابطه کاربری با ColorOS اوپو از دستور کار خارج شده است.

چندین ماه پیش اعلام شد که وان پلاس می‌خواهد رابط کاربری خود را با اوپو یکی کند و در نهایت یک رابط کاربری از ترکیب OxygenOS و ColorOS به وجود آید. حالا «پیت لاو»، مدیرعامل وان پلاس اعلام کرده که این دو شرکت رابط‌های کاربری خود را به‌صورت جداگانه حفظ می‌کنند.

لاو می‌گوید توسعه OxygenOS و ColorOS مبتنی بر کد پایه مشابه ادامه می‌یابد تا کیفیت ساخت و سرعت آپدیت‌ها افزایش پیدا کند. با این حال، این دو رابط کاربری به عنوان برندهای مستقل به کار خود ادامه می‌دهند. این تصمیم جدید در واکنش به بازخورد کاربران اتخاذ شده چون وان پلاس می‌داند که کاربران خواستار جدا ماندن OxygenOS از ColorOS هستند.

OxygenOS

وان پلاس مشغول ساخت OxygenOS 13 است

لاو همچنین تایید کرده که OxygenOS 13 در دست توسعه قرار دارد اما اعلام نکرده که دقیقا چه زمانی باید منتظر عرضه این آپدیت باشیم. با توجه به این که پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 13 همین چند وقت پیش منتشر شد، طبیعی است که فاصله زیادی با عرضه داشته باشیم.

مدیرعامل وان پلاس درباره نسخه بعدی رابط کاربری این شرکت گفت: «می‌خواهیم با OxygenOS 13 تجربه‌ای آشنا را به کاربران قدیمی وان پلاس ارائه کنیم و در عین حال از اصول اساسی OxygenOS مثل سرعت، روان بودن، طراحی بی‌تکلف و راحتی استفاده اطمینان یابیم. OxygenOS 13 طراحی بصری خاص خود را حفظ می‌کند و مجموعه‌ای از قابلیت‌های شخصی‌سازی اختصاصی را ارائه خواهد کرد.»

رابط کاربری اختصاصی وان پلاس در گذشته به عنوان یکی از نقاط قوت گوشی‌های این شرکت محسوب می‌شد. ولی خبر ادغام شدن با ColorOS بسیاری از طرفداران این پلتفرم را نگران کرد. حالا به نظر می‌رسد که نگرانی‌ها برطرف شده است.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی