تحلیل قیمت بیت کوین؛ دفاع از حمایت ۴۰,۰۰۰ دلاری

تحلیلگران دلیل آغاز تازه‌ترین موج فروش بیت کوین و آلت کوین‌ها را بدترشدن چشم‌انداز اقتصاد کلان از نگاه معامله‌گران بازار می‌دانند. همین امر ممکن است باعث سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح ۴۰,۰۰۰ دلاری شود.

به گزارش کوین تلگراف، در ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) پس از آن‌که اوضاع در اوکراین بار دیگر متشنج شد و روسیه بارت گورمن (Bart Gorman)، معاون رئیس هیات دیپلماتیک ایالات متحده در روسیه را از این کشور اخراج کرد و همچنین پس از سخنرانی بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که حمله روسیه به اوکراین را هنوز محتمل می‌دانست؛ بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها با افت شدید قیمتی مواجه شدند.

داده‌ها حاکی از آن است که افزایش مجدد فشار فروش در بعدازظهر پنج‌شنبه قیمت بیت کوین را به پایین‌ترین حد روزانه خود در محدوده ۴۰,۰۸۱ دلاری رساند. پس از آن مدافعان افزایش قیمت بیت کوین (به اصطلاح گاوهای بازار) آرایشی مجدد گرفتند و اقدامات خود برای جلوگیری از سقوط قیمت به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار را شروع کردند.

تحلیل قیمت بیت کوین؛ دفاع از حمایت ۴۰,۰۰۰ دلاری
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین/ تتر)

عوامل زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیرگذار هستند؛ اما به‌گفته تحلیلگران این روزها عواملی که باعث صعود قیمت شوند رو به کاهش هستند.

دو موضع اصلی: نرخ بهره واقعی و تورم

دیوید لیفچیتز (David Lifchitz)، شریک و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در اکسوآلفا (ExoAlpha)، پیرامون وضعیت اوکراین و روسیه خاطرنشان کرد که این وضعیت قطعاً بر دارایی‌های ریسکی اثرگذار است.

در عین حال، هرچند درگیری اوکراین و روسیه سرفصل عناوین خبری را به خود اختصاص داده است و به‌عنوان عامل اصلی کاهش قیمت‌ دارایی‌ها معرفی می‌شود، به‌عقیده لیفچیتز موضوع اصلی نرخ بهره واقعی و تورم است و تمرکز‌ باید بر روی این موضوع باشد.

به‌گفته لیفچیتز، درگیری فعلی دو کشور ممکن است تنها چند ماه طول بکشد، در حالی که مسئله نرخ بهره و تورم موضوعی طولانی‌مدت و چندساله است که هم در مقیاس وسیع‌تر و هم به‌مدت طولانی‌تر می‌تواند بر قیمت‌ها اثر بگذارد.

لیفچیتز دراین‌باره می‌افزاید:

در حال حاضر بیت کوین در محدوده ۳۰,۰۰۰ دلار تا ۵۰,۰۰۰ دلار نوسان می‌کند و می‌توان گفت بازار باب میل معامله‌گران نوسان‌گیر است. بنابراین تا زمانی که بیت کوین خط حمایت ۳۳,۰۰۰ دلاری یا مقاومت ۴۸,۰۰۰ دلاری خود را نشکند، نوسان‌گیری معامله‌گران ادامه خواهد داشت. در همین حال قیمت آلت کوین‌ها با دامنه نوسانی بیشتری نوسان می‌کند.

همچنین بخوانید: تحلیل قیمت بیت کوین؛ شروع روند صعودی قیمت در گرو حفظ حمایت ۴۲,۰۰۰ دلاری

بیت کوین هم‌چنان استوار

تحلیلگر توییتری بازار ارزهای دیجیتال با نام مستعار اینکام‌شارکس (IncomeSharks) علی‌رغم کاهش اخیر قیمت‌ها به بیت کوین امیدوار است. او در این زمینه می‌گوید:

با تمام اتفاقاتی که در این سال‌ها افتاده است و با دانستن این نکته که بیت کوین هنوز بیش از ۴۰,۰۰۰ دلار ارزش دارد، چگونه می‌توانید خوش‌بین نباشید؟ این ارز دیجیتال از زمان آغاز به کار خود تقریباً هر سال ارزشش بیشتر می‌شود. بیت کوین استوارتر از آن چیزی است که مردم درباره‌اش می‌گویند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر و پس از کاهش قیمت اخیر به ۱.۸۵ تریلیون دلار رسیده و نرخ تسلط بیت کوین نیز ۴۱.۷ درصد است.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی