سونی و هوندا برای ساخت خودروی الکتریکی همکاری می‌کنند

سونی و هوندا با ادغام فناوری‌های خود در حال برنامه‌ریزی در زمینه‌ی ایجاد یک شرکت جدید برای طراحی و فروش خودروهای الکتریکی هستند.

هرچند سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت فناوری «سونی» (Sony) و خودروسازی «هوندا» (Honda) هنوز نهایی نشده است، اما دو شرکت یادداشت تفاهمی را در این زمینه امضا کرده‌اند. انتظار می‌رود که شرکت جدید که نامش هنوز مشخص نیست، امسال تأسیس شود و فروش نخستین مدل خودروهای الکتریکی آن برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

در حقیقت نخستین مدل را هوندا تولید خواهد کرد و شرکت تازه‌ تأسیس، طراحی، توسعه و فروش آن را بر عهده خواهد گرفت. سونی هم در حال توسعه‌ی پلتفرم خدمات حمل‌ونقل است. هدف این همکاری، ترکیب تخصص هوندا در تولید و بازاریابی خودرو و توانمندی‌های سونی در زمینه‌ی حسگرهای تصویری، مخابراتی و سرگرمی است.

«کنیچیرو یوشیدا» (Kenichiro Yoshida) مدیرعامل سونی در بیانیه‌ای گفت: «هدف سونی پر کردن جهان با احساسات به وسیله‌ی قدرت خلاقیت و فناوری است. بنابراین قصد داریم به کمک هوندا، که طی سال‌های طولانی تجربه و دستاوردهای جهانی گسترده‌ای را در صنعت خودرو اندوخته است و همچنان به پیشرفت‌های انقلابی در این زمینه ادامه می‌دهد، این چشم‌انداز خود را گسترش دهیم تا فضای حمل‌ونقل را به فضایی سرشار از احساس تبدیل کنیم و نقشی در تکامل آن با محوریت ایمنی، سرگرمی و سازگاری داشته باشیم.»

خودروهای الکتریکی مفهومی «ویژن-اس» سونی

«توشیهیرو میبه» (Toshihiro Mibe) مدیرعامل هوندا هم گفت: «شرکت جدید با داشتن رویکردی گسترده و جاه‌طلبانه برای خلق ارزشی که فراتر از انتظارات و تصورات مشتریان است، در خط مقدم نوآوری، تکامل و گسترش حمل‌ونقل در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.»

او افزود: «ما این کار را با استفاده از فناوری و دانش روز هوندا در رابطه با محیط زیست و ایمنی انجام خواهیم داد و دارایی‌های تکنولوژیکی هر دو شرکت را هم‌سو می‌کنیم. اگرچه سونی و هوندا شرکت‌هایی هستند که شباهت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، اما زمینه‌هایی تخصص فناوری ما بسیار متفاوت است. بنابراین معتقدم این اتحاد که نقاط قوت دو شرکت ما را یکپارچه می‌کند، فرصت‌های زیادی را برای آینده‌ی حمل‌ونقل فراهم خواهد کرد.»

سونی مدتی است که تمایل خود را برای ورود به دنیای خودرو نشان داده است، اما این همکاری نخستین حرکت ملموس این شرکت برای ورود به صنعت تجاری است. در نمایشگاه CES 2020 سونی که خودروی مفهومی الکتریکی به نام «ویژن-اس» (Vision-S) را به نمایش گذاشت و در CES 2022 با طرح مفهومی «ویژن-اس ۰۲» آن را دنبال کرد.

پیش از این سونی اعلام کرده بود که قصد دارد تا بهار سال ۲۰۲۲ یک شرکت مرتبط به نام «سونی موبیلیتی» (Sony Mobility) تأسیس کند اما اکنون به‌نظر می‌رسد که مشارکت جدید با هوندا این ایده را مورد بحث قرار داده است.

عکس‌ها: خودروی مفهومی ویژن-اس سونی
Credit: Sony

منبع: The Verge

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی