تحلیل قیمت بیت کوین: کلید شروع بازیابی قیمت چیست؟

بیت کوین که روز گذشته یک حرکت نزولی جدید را زیر سطح ۴۰٬۰۰۰ دلار آغاز کرده بود،‌ صبح امروز موفق شد خود را مجدداً به ناحیه مهم نزدیک کند. اکنون آن‌طور که از نوسانات کوتاه‌مدت قیمت پیداست، ممکن است این اصلاح صعودی در ۳۹٬۵۰۰ دلار با یک مقاومت جدی مواجه شود.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی،‌ بیت کوین که نتوانست موقعیت خود را بالای سطح ۴۲٬۰۰۰ دلار حفظ کند،‌ اواخر هفته گذشته با یک اصلاح نزولی جدید مواجه شد؛ اصلاحی که در ادامه با سقوط بیت کوین به زیر ۴۱٬۲۰۰ دلار به تغییر روند بازار و قرارگرفتن قیمت در مسیر نزولی انجامید.

شتاب نزولی قیمت با شکسته‌شدن حمایت ۴۰٬۰۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته بیش از پیش تشدید شد. در ادامه حمایت‌ ۳۹٬۵۰۰ دلار هم از دست رفت و قیمت در پایین‌ترین سطح به ۳۸٬۰۰۰ دلار رسید. در حال حاضر اما قیمت تا حدودی سقوط روز گذشته را جبران کرده و بیت کوین بالای ۳۸٬۸۰۰ دلار قرار گرفته است.

خریداران در حال حاضر مشغول آزمایش‌کردن مقاومت سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی هستند. گفتنی است در این تحلیل، سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۴۰٬۴۵۰ دلار تا کف ۳۸٬۰۰۰ دلاری تنظیم شده است. در صورت صعودی‌شدن بازار، اولین مقاومت پیش روی قیمت در ۳۹٬۳۰۰ دلار است و پس از آن ۳۹٬۵۰۰ دلار به‌عنوان مقاومت کلیدی بیت کوین عمل می‌کند. علاوه بر این، در نزدیکی همین سطح یک خط روند نزولی مقاومت مشابهی را تشکیل داده است.

موقعیت این خط روند نزولی در نزدیکی سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی است. این را هم اضافه کنیم که کلیدی‌ترین مقاومت پیش روی قیمت همچنان همان سطح ۴۰٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت بیت کوین: کلید شروع بازیابی قیمت چیست؟
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای ۴۰٬۰۰۰ دلار می‌تواند جرقه‌ای برای شروع یک جهش صعودی جدید باشد. در این صورت مقاومت بعدی در محدوده ۴۰٬۴۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته خواهد بود و با عبور از این ناحیه خریداران می‌توانند برای رسیدن به ۴۱٬۲۰۰ دلار تلاش کنند.

از سوی دیگر اما، اگر خریداران در ادامه موفق نشوند خود را به بالای مقاومت ۳۹٬۵۰۰ دلاری برسانند، احتمالاً اصلاح نزولی هم گسترده‌تر می‌شود. با نزولی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در ۳۸٬۵۰۰ دلار خواهد بود. حمایت کلیدی بعدی در ۳۸٬۰۰۰ دلار است و شکسته‌شدن آن می‌تواند به افزایش شتاب نزولی قیمت و سقوط تا سطح ۳۶٬۸۰۰ دلار منجر شود.

شاخص مکدی (MACD) در حال خروج از محدوده صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم بالای سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۳۸٬۵۰۰ و ۳۸٬۰۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۳۹٬۵۰۰، ۴۰٬۰۰۰ و ۴۰٬۴۵۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی