نقدها و نمرات گرن توریسمو ۷ منتشر شد؛ بازگشت بهترین شبیه‌ساز رانندگی

چیزی نزدیک به ۲۵ سال از عرضه‌ی اولین بازی گرن توریسمو سپری شده است و اکنون گرن توریسمو ۷ (Gran Turismo 7) برای دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است. پس از بازی گرن توریسمو اسپورت که در زمان عرضه به خاطر کمبود محتوا نتوانست نظر بسیاری از منتقدان را جلب کند، گمان می‌رود که استودیو پولیفونی دیجیتال با این قسمت جدید دوباره گرن توریسمو را به اوج رسانده و بازگشتی شکوهمندانه برای آن رقم زده است.

قسمت‌های اصلی گرن توریسمو همیشه جادوی خاصی را در خود جای داده‌اند و نوعی وقار و گاهی زرق‌وبرق ویژه را در میان شبیه‌سازهای اتومبیل‌رانی دارند. شاید گرن توریسمو بخش عمده‌ای از این نگاه خاص و این ویژگی‌ها را مدیون خالق یعنی کازونوری یامائوچی باشد. به نظر می‌رسد یامائوچی در گرن توریسمو ۷ عشق و علاقه‌ی خود نسبت به رانندگی و اتومبیل‌رانی را جاری کرده است.

طبق گفته‌ی بسیاری از نقدها، گرن توریسمو ۷ کامل‌ترین و شاید بهترین شبیه‌ساز و بازی سری گرن توریسمو باشد که توانسته ویژگی‌های گرن توریسمو اسپورت و قسمت‌های کلاسیک این سری را ادغام کند. دیگر نکته‌ای که در بسیاری از نقدها به آن اشاره شده است، توجه بازی و به‌خصوص یامائوچی به بیان تاریخ و فرهنگ اتومبیل‌ها و رانندگی و منتقل کردن آن‌ها به مخاطب باشد.

میانگین امتیازات بازی گرن توریسمو ۷ در حال حاضر در متاکریتیک و اپن کریتیک ۸۸ است که با توجه به اینکه توجه مخاطب و بسیاری از منتقدان بیشتر به آثار آرکید و هیجان فوق‌العاده‌ی آن‌ها معطوف شده، یک امتیاز بسیار عالی و ممتاز است.

gran turismo 7

TheGamer – امتیاز: ۱۰/۱۰

«به غیر از موارد گفته شده، دشوار است که نقصی را در گرن توریسمو ۷ پیدا کنیم. من فکر نمی‌کنم بازی مسابقه‌ای اتومبیل‌رانی دیگری را پیدا کنم که بتواند به‌صورت تصادفی حدود ۵ ساعت پشت سرهم مرا روی صندلی  یا مبل نگه دارد. مسابقات هیجان‌انگیز است، رانندگی با ماشین‌ها لذت‌بخش است، مسیرها باشکوه هستند، و تجسم رانندگی به‌خوبی ساخته شده است. من حتی درباره‌ی حالت عکس‌برداری (فتومود) صحبت نکرده‌ام که یکی از بهترین حالت‌های عکس‌برداری است که در یک بازی ویدیویی دیده‌ام. من هنوز به‌طور کامل وارد بخش چند‌نفره نشده‌ام که پتانسیل بسیاری در افزودن حس رقابتی بازی دارد. چیزهای فوق‌العاده‌ی زیادی وجود دارد و من نمی‌توانم تصور کنم که بخواهم به این زودی سراغ یک بازی شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی دیگر بروم.»

Digitally Downloaded – امتیاز: ۱۰/۱۰

«من اغلب می‌گویم که بازی‌های مسابقه‌ای اتومبیل‌رانی از بسیاری از جهات، همان آثاری هستند که مرزهای صنعت را جلو می‌برند. تماشای تمام کارهایی که آن‌ها با فیزیک بازی‌ها و جزئیات بصری محیط و ماشین‌ها، نورپردازی و جزئیات آب‌وهوایی که چه در حال مسابقه و چه در حال بازپخش مسابقه یا عکس‌برداری انجام می‌دهند، فوق‌العاده و باشکوه است و این شایسته‌ی تحسین بیشتری است. گرن توریسمو ۷ یک شاهکار است. GT7 نه‌تنها اکشن مسابقه‌ای عالی به ما می‌دهد، بلکه می‌توان آن را یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ادای احترام‌ها به اتومبیل‌ها خطاب کرد. گرن توریسمو ۷ در واقع بی‌نقص‌ترین اثر فن سرویسی است که تاکنون دیده‌ام.»

gran turismo 7

The Verge – بدون امتیاز

«من هنوز به خاطر دارم که اولین قسمت این سری را که برای پلی‌استیشن ۱ منتشر شد، به همراه کنترلر دوال‌شاک که به‌تازگی عرضه شده بود، برای تولدم در دوران کودکی دریافت کردم. در آن زمان، آن بازی یک پیشرفت بزرگ در بازی‌های مسابقه‌ای اتومبیل‌رانی به نظر می‌رسید. اکنون به اینجا رسیده‌ایم. گرن توریسمو ۷ سرگرم‌کننده‌ترین سرگرمی‌ای است که از آن لحظه تا به اکنون با این مجموعه داشته‌ام زیرا بازی به نقاط قوت سنتی خود عمل می‌کند و آن‌هایی را که می‌تواند بهبود می‌بخشد و چیزهای دیگری که به آن لطمه می‌ِزنند را مطلقاً نادیده می‌گیرد.»

Hardcore Gamer – امتیاز: ۱۰/۱۰

«گرن توریسمو ۷ اساسی‌ترین گرن توریسمو و بهترین چیزی است که این سری در طول ۲۵ سال عمر خود به دست آورده است. این بازی زیبا، با جزئیات و تازه است و با یک مدل هندلینگ دقیق که هنوز در بازی‌های مسابقه‌ای تاکنون دیده نشده بود، طراحی شده است.»

IGN – امتیاز: ۹۰/۱۰۰

«این اثر توانسته فرمت و جوهره‌ی اصلی سری گرن توریسمو را با تمرکز و موفقیت بالای گرن‌ توریسمو اسپورت در مسابقات آنلاین ترکیب کند. گرن توریسمو ۷ چند خطا را مرتکب می‌شوند اما به‌صورت کلی عملکردی فوق‌العاده از استودیو پولیفونی دیجیتال را شاهد بوده‌ایم.»

gran turismo 7

GamesRadar+ – امتیاز: ۹۰/۱۰۰

«همه‌چیزهایی که بازی گرن توریسمو اسپورت را بسیار خوب کرده است، به‌علاوه تمام چیزهایی که بازی‌های اولیه و قدیمی‌تر گرن توریسمو را بسیار عالی و محبوب کرده است، در این اثر جمع شده‌اند.. به‌سادگی گرن توریسمو ۷ یک بازی رانندگی خیره‌کننده و همچنین یک بازی فوق‌العاده‌ی برای نشان دادن توانایی کنسول پلی‌استیشن ۵ است.»

TheSixthAxis – امتیاز: ۹۰/۱۰۰

«بازی گرن توریسمو ۷ همه‌چیزهای فوق‌العاده‌ی گرن توریسمو اسپورت نظیر تجربه‌ی چند‌نفره فوق‌العاده ، اتومبیل‌ها و مسیرهای باکیفیت و با وفاداری بالا و دیگر ویژگی‌ها را دریافت کرده است و یک تجربه سنتی و اصیل گرن توریسمو را در پیرامون آن خلق کرده است. بازی ایده‌های جدید عجیب‌وغریب خود را دارد که احتمالاً بسیاری از آن‌ها برای شما ناشناخته باشند اما در هسته آن این یک بازی گرن توریسمو است که شما آن را به‌خوبی می‌شناسید و عاشق آن هستید. بازی گسترده و در دسترس است اما با عمق، ظرافت‌ها و مسابقه‌هایی رقابتی طراحی شده است که مشتاقان این ‌گونه از بازی‌ها را به خود جلب می‌کند.»

gran turismo 7

LevelUp – امتیاز: ۸۷/۱۰۰

«گرن توریسمو ۷ یک بازی مسابقه‌ای اتومبیل‌رانی عالی است. واضح است که استودیو پولیفونی دیجیتال از گام‌های اشتباه خود در بازی گرن توریسمو اسپورت درس گرفته است تا اثری را ارائه دهد که در کنار تجربه‌ای فوق‌العاده قوی، بتواند به ریشه‌های خود بازگردد و این همان چیزی است که طرفداران به آن امیدوار بودند. در حالی که مطمئناً این یک تجربه‌ی آرکید (تفننی) نیست، اما به‌اندازه‌ی کافی برای افرادی که حرفه‌ای نیستند اما می‌خواهند یک بازی مسابقه‌ای شبیه‌ساز عمیق با محتوای زیاد را تجربه کنند، قابل‌دسترس طراحی شده است.»

Telegraph – امتیاز: ۸۰/۱۰۰

«نمی‌توانم خلوص و ناب بودن و توجه آن را تحسین نکنم.  گرن توریسمو ۷ ظاهراً یک هدف دارد: ابراز و به اشتراک گذاشتن عشق خود به اتومبیل‌ها و جایگاه آن‌ها در فرهنگی گسترده‌تر. کاتالوگ مدیریت‌شده، کتاب‌های تاریخی زیبا و نمایشگاه‌های درخشان آن با دقت و توجهی وظیفه شناسانه ارائه شده است. این ابراز علاقه به فرهنگ و تاریخ اتومبیل‌ها در بازی به حدی است که به‌راحتی می‌توانید خود را در حالی که غرق تاریخ فولکس‌واگن یا استون مارتین شده‌اید، پیدا کنید. سپس، هنگامی که همان اتومبیل‌ها را در پیست بیرون آورید و با آن‌ها رانندگی می‌کنید، این بهترین بخش آن است.»

Spaziogames – امتیاز: ۷۶/۱۰۰

«گرن توریسمو ۷ دوباره‌ بخش کریر را در آغوش می‌گیرد و به آن توجه کرده است و زیبایی‌شناسی کاملاً جدیدی را برای منوها و مسابقات ارائه می‌دهد. با این وجود، این اثری است که مدرنیته را رد می‌کند و از نظر ناسازگاری هوش‌ مصنوعی با اولین بازی گرن توریسمو یکسان است.»

gran turismo 7

می‌توانید در ادامه مابقی نمرات داده شده به بازی را ببینید.

  • VG247: نمره‌ی ۵ از ۵
  • God is a Geek: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • Video Game: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • PlayStation LifeStyle: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • The Gamer: نمره‌ی ۵ از ۵
  • IGN Italy: نمره‌ی ۹.۴ از ۱۰
  • IGN: : نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • The Sixth Axis: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Metro Game Central: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • IGN Spain: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Attack of the Fanboy: نمره‌ی ۴.۵ از ۵
  • GamesBeat: نمره‌ی ۴.۵ از ۵
  • Push Square: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • PlayStation Universe: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Wccftech: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • We Got This Covered: نمره‌ی ۴.۵ از ۵
  • Press Star: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • LevelUp: نمره‌ی ۸.۷ از ۱۰
  • Destroctuoid: نمره‌ی ۸.۵ از ۱۰
  • GameSpot: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Telegraph: نمره‌ی ۴ از ۵
  • Gameblog: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Twinfinite: نمره‌ی ۴ از ۵
  • VGC: نمره‌ی ۳ از ۵صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی