یک دیدگاه متفاوت: آمریکا می‌تواند بدون وضع قوانین جدید بر رمزارزها نظارت کند

یکی از بانفوذترین اندیشکده‌های لیبرال واشنگتن می‌گوید ایالات متحده می‌تواند تا حد زیادی از قوانین موجود برای نظارت بر دارایی‌های دیجیتالی از جمله رمزارزها استفاده کند و لزوما به وضع قوانین جدید از سوی کنگره برای نظارت بر چنین دارایی‌های نیاز نیست.

این اندیشکده بر این باور است که آژانس‌هایی از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) می‌توانند از گزارش مرکز مطالعاتی پیشرفت آمریکا (CAP) برای تصمیم گیری در مورد نحوه نظارت و تنظیم مقررات رمزارزها استفاده کنند.

سازمان‌های تنظیم مقررات هنوز در مورد تبیین مقررات ارزهای دیجیتالی به نتیجه‌گیری نهایی نرسیده‌اند و این موضوع حتی در مورد استیبل کوین‌ها که ارزش آنها با دلار و سایر ارزهای فیات در ارتباط است نیز دیده می‌شود. وزارت خزانه‌داری آمریکا سال گذشته میلادی در گزارشی این موضوع را به کنگره ارسال کرد.

تنظیم مقررات بازار رمزارزها

نگرانی در مورد خطرات و ریسک‌های بازار ارزهای دیجیتال باعث شده که موضوع تنظیم مقررات برای آنها مورد توجه بسیاری از دولت‌ها قرار گیرد و قانون‌گذاران در تلاشند که موضع سخت‌گیرانه‌ای در مورد این دارایی‌ها داشته باشند تا بتوانند از سرمایه‌گذاران به خوبی حمایت کنند.

اندیشکده لیبرال می‌گوید توجه و رسیدگی به شکاف‌های موجود در چارچوب نظارتی فعلی از جمله ایجاد قوانینی برای دارای‌هایی‌های کریپتو، برای کنگره مفید خواهد بود. اما این اندیشکده معتقد است که ایجاد ساختار نظارتی جدید و متمایز برای رمزارزها می‌تواند به صورت ناخواسته نظارت بر آنها را ضعیف کند.

این اندیشکده می‌گوید در حال حاضر ساختاری قانونمند موجود است و می‌توان از همان ساختار فعلی کمک گرفت و حتی در برخی موارد نیازی به تبیین قوانین جدید وجود ندارد. همچنین اعضای این اندیشکده بر این باورند که آژانس‌ها می‌توانند در چارچوب فعلی، وظایف خود را به انجام برسانند و با مشکلی روبرو نخواهند شد.

باری مثال SEC می‌تواند ارائه‌دهندگان کیف پول ارزهای دیجیتال را به‌عنوان آژانس‌های تسویه حساب مورد توجه قرار دهد یا CFTC  نیز می‌تواند به افشای دارایی‌هایی که استیبل کوین‌ها را پشتیبان می‌کنند، نیاز خود را مرتفع سازد. در گزارش تهیه شده از سوی این اندیشکده به این موضوع اشاره شده که حتی نهادهای تنظیم‌کننده مقررات برای بانک‌ها می‌توانند به بانک‌ها اجازه دهند تا استیبل کوین‌های خود را بدون مجوز کنگره منتشر کنند و این موضوع تا زمانی که از ذخایر دلار پشتیبانی می‌شود، خللی ایجاد نخواهد کرد.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی