سامسونگ هم فروش محصولاتش را در روسیه متوقف کرد

احتمالا می‌دانید شرکت‌های بزرگ فناوری روسیه را از دسترسی به محصولاتشان تحریم کرده‌اند چرا که این کشور به اوکراین حمله‌ی نظامی کرده است. پیش‌تر شاهد تحریم فروش محصولات اپل در این کشور بودیم اما حالا سامسونگ هم در لیست تحریم‌کنندگان روسیه قرار گرفته است.

اگرچه تصمیم حمله‌ی نظامی به کشورهای دیگر از سوی مقامات هر کشور صادر می‌شود اما اگر عواقبی هم داشته باشد غالبا دامن‌گیر مردم می‌شود. برای مثال روسیه بعد از اینکه حمله‌ی نظامی به اوکراین را آغاز کرد، از سوی بسیاری از کشورها و کاربران انتقادات شدیدی دریافت کرد اما دود حاصل از این اتفاقات به چشم مردم این کشور رفت.

بعد از این اتفاق تلخ، فدراسیون جهانی فوتبال برخلاف یکی از مهم‌ترین شعارهای خود یعنی «فوتبال از سیاست جداست» تصمیم گرفت روسیه را از حضور در بازی‌ها محروم کند. اما این ختم ماجرا نبود. کاربران کشور روسیه این روزها حتی امکان خرید گوشی‌های جدید اپل و سامسونگ را هم ندارند چرا که این دو شرکت بزرگ، این کشور را از دسترسی به محصولات‌شان تحریم کرده‌اند. یکی از سخنگویان شرکت کره‌ای در رابطه با این موضوع گفت که به خاطر اتفاق پیش‌آمده، هرگونه ارسال محصول به روسیه تا اطلاع ثانوی ممنوع است. وی همچنین افزود که سامسونگ به صورت پیوسته وضعیت را بررسی می‌کند تا اقدامات بعدی‌اش را متناسب با شرایط انجام دهد.

سامسونگ نه فقط از ارسال گوشی‌های هوشمند بلکه از ارسال تراشه گرفته تا تمام لوازم الکترونیکی خود به روسیه جلوگیری کرد تا بدین ترتیب این کشور از دسترسی به منبع عظیمی از محصولات الکترونیکی محروم بماند. سامسونگ حتی کمک‌هایی هم به سازمان‌های خیریه اهدا و بیانیه‌ای هم در این رابطه صادر کرده است:

ما به یاد کسانی که تحت تأثیر این جنگ قرار گرفته‌اند هستیم. اولویت ما اطمینان حاصل کردن از سلامت کارمندان ما و خانواده‌هایشان است. ما پیوسته در تلاش هستیم تا به سازمان‌های خیره‌ی در اطراف منطقه کمک کنیم که از جمله می‌توان به ارسال کمک برای پناهنده‌ها اشاره کرد. در همین راستا قصد داریم ۶ میلیون دلار، شامل محصولات الکترونیکی به ارزش ۱ میلیون دلار و همچنین کمک‌های داوطلبانه از سوی کارمندان خود را به سازمان‌های خیریه اهدا کنیم.

البته سامسونگ بعد از اینکه شرکت‌هایی نظیر اپل، سی‌دی پراجکت رد و حتی EA، روسیه را تحریم کرده بودند، همچنان به این کشور صادرات داشت اما بالاخره تصمیم گرفت به طور کامل آن را متوقف کند. مایکروسافت هم به‌تازگی اعلام کرده که ارسال هرگونه محصول یا فروش خدماتی به روسیه را تا اطلاع ثانوی تحریم کرده است.

شرکت‌های بزرگ فناوری اقدامات دیگری را هم در راستای اعتراض به جنگ‌طلبی روسیه انجام داده‌اند. برای مثال گوگل فروش هرگونه تبلیغاتی در روسیه را تحریم کرده است. فیسبوک دیگر تبلیغ رسانه‌ی روسی را نمی‌کند و توییتر هم انجام تبلیغات در روسیه و اوکراین را متوقف کرده است.

حال باید دید این اقدامات شرکت‌های بزرگ فناوری علیه روسیه تا چه اندازه جلوی این کشور را در راستای عدم تجاوز به خاک اوکراین خواهد گرفت.

منبع: The Verge

فناوری
تجاوز
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی