۱۰ لپ‌تاپ محبوب در دیجی‌کالا (۱۵ اسفند ۱۴۰۰)

برای خرید لپ‌تاپ، کاربران با برند‌ها و گزینه‌های مختلفی روبه‌رو هستند که طبیعتا باید بر اساس نیاز و بودجه‌ی قیمتی مد نظرشان برای خرید اقدام کنند. در این مقاله به رسم هر هفته قصد داریم تا نگاهی کوتاه به محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های کاربران فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بیندازیم و آن‌ها را برای خرید به شما معرفی کنیم. شایان ذکر است که انتخاب‌های این مطلب بسته به محبوبیت و بازدید کاربران عزیز فروشگاه دیجی‌کالا از لپ‌تاپ‌ها در بازه زمانی یک هفته‌ی گذشته هستند. بنابراین اگر قصد خرید لپ‌تاپ را دارید از شما دعوت می‌کنیم که این مقاله را بخوانید.

۱. لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ایسوس مدل R465FA-EB028

نماینده‌ی شرکت موفق ایسوس یعنی لپ‌تاپ مدل R465FA-EB028 در صدر لیست این هفته ما قرار دارد. باید خاطر نشان کنیم که این مدل نسبت به هفته‌ی قبلی با دو پله صعود عنوان محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌ این هفته فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا را از آن خود کرده که این مقوله از استقبال خوب کاربران از این محصول خبر می‌دهد. این لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۴ اینچی IPS و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل Full HD کیفیت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصول به‌واسطه‌ی قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد، علاوه ‌بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی‌مدیا سبک هم مناسب است. بدنه‌ی این لپ‌تاپ ایسوس ۱۵٫۹ میلی‌متر ضخامت و ۱٫۴ کیلوگرم وزن دارد و برای جابه‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت.

پردازنده‌ی این محصول i3 بوده و می‌تواند تا حد معقول و نرمال و معمولی پردازش‌های شما را انجام دهد. پورت‌های متعدد و متنوعی از جمله ۲ پورت USB 2.0 و ۱ پورت USB 3.2 و پورت‌های HDMI، USB Type-C روی لبه‌های لپ‌تاپ R465FA دیده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این محصول متصل و از آن‌ها استفاده کرد. باتری دو سلولی ۳۷ وات‌ساعت از نوع لیتیوم-یون این لپ‌تاپ هم منبع انرژی آن را تأمین می‌کند. این لپ‌تاپ شرکت ایسوس ضمن کاهش قیمت نسبت به هفته‌ی قبل با قیمتی حدود ۱۰,۱۱۰,۰۰۰ تومان در فروشگاه دیجی‌کالا در حال فروش است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۲. لپ‌تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

مک‌بوک ایر MGN63 2020 که هفته‌ی گذشته در لیست محبوب‌ترین‌های دیجی‌کالا رتبه‌ی چهارم را از خود کرد، توانسته با استقبال خوب کاربران دو پله صعود کند و در رتبه‌ی دوم لیست پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های این هفته قرار بگیرد. مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ اپل، همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، نخستین لپ‌تاپ اپل با پردازنده‌ی مبتنی‌ بر ARM کوپرتینویی‌ها موسوم به M1 است که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این لپ‌تاپ به‌لحاظ ظاهر و طراحی هیچ تفاوتی با نسخه‌ی اینتل ندارد و همانند گذشته است. تراشه‌ی M1 این لپ‌تاپ، توان پردازشی لازم کاربر را با بهره‌وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می‌سازد. این تراشه با گرافیک ۷ هسته‌ای درون مک‌بوک ایر به‌کار می‌رود که در این نسخه، پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و واحد پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای در دسترس هست.

اپل می‌گوید CPU داخل تراشه‌ی M1 به‌ لطف ۴ هسته‌ی قدرتمند و ۴ هسته‌ی کم‌مصرفش در مجموع بالغ‌بر ۳٫۵ برابر و GPU هشت هسته‌ای آن هم تا ۵ برابر سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کنند. مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ اپل، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند ۱۰ گیگابیت‌برثانیه) و تاندربولت ۳ (پهنای باند ۴۰ گیگابیت‌برثانیه) را دراختیار کاربر می‌گذارد. این پورت‌‌ها هم‌اکنون از گرافیک اکسترنال پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما به‌کمک آن‌ها می‌توان یک نمایشگر اکسترنال با وضوح ۶K و نرخ رفرش ریت ۶۰ هرتز را به مک‌بوک ایر متصل کرد. این لپ‌تاپ قدرتمند غول فناوری آمریکایی با حدود قیمت ۲۹,۷۶۹,۰۰۰ تومان برای فروش در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۳. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 – Z

در رتبه‌ی سوم لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های این هفته‌ی فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 – Z قرار گرفته که یکی از لپ‌تاپ‌های اقتصادی اما باکیفیت این شرکت محسوب می‌شود. باید خاطر نشان کنیم که این محصول لنوو هفته‌ی گذشته عنوان محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌ فروشگاه دیجی‌کالا را از آن خود کرده بود، اما این هفته در رده‌ی سوم این لیست جای گرفته است. این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو نسبت به نسل قبلی خود در مقوله‌ی طراحی و همچنین سخت افزار ارتقاء یافته که قابلیت‌های کاربردی‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پردازنده‌ی N4020 اینتل با ۴ مگابایت حافظه‌ی کش، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR4 و پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Intel UHD Graphics 600 مجموعه مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ را تشکیل می‌دهند.

۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع HDD هم شما را خرید از هارد اکسترنال بی‌نیاز می‌سازد و تا حد مناسبی پاسخگوی نیازتان خواهد بود. تنوع پورت و وجود درگاه‌هایی نظیر USB و HDMI امکان اتصال انواع دستگاه‌های دیجیتال و ابزارهای جانبی به لپ‌تاپ را فراهم خواهد کرد و احتمال نیاز کاربر به خرید هاب یا مبدل را پایین می‌آورد. در مجموع می‌توان گفت که این لپ‌تاپ امکانات قابل قبولی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و برای استفاده‌های عمومی و غیرحرفه‌ای کافی خواهد بود. این لپ‌تاپ بدون کاهش قیمت نسبت به هفته‌ی گذشته با حدود قیمت ۸,۰۹۰,۰۰۰ تومان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۴. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-US53

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-US53 همانند هفته‌ی قبل در لیست محبوب‌ترین‌های هفته‌ فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا قرار دارد اما با دو پله سقوط از رده‌ی دوم در لیست هفته‌ی قبل به رتبه‌ی چهارم لیست این هفته‌ی محبوب‌ترین‌های دیجی‌کالا رسیده است. باید خاطر نشان کنیم که این محصول از مشخصات فنی بسیار خوبی بهره می‌برد. شرکت ایسوس با توجه به گران قیمت بودن لپ‌تاپ‌های گیمینگ و نیاز گیمرها به لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان‌تر، سری لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی TUF را با قیمتی کمتر نسبت به سری ROG اما در عین حال مقاوم و با امکانات بسیار خوبی روانه‌ی بازار کرده است. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی این لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، توانایی ارائه‌ی رفرش ریت ۶۰ هرتز را دارد. قلب تپنده‌ی این لپ‌تاپ را پردازنده نسل دهمی قدرتمند Intel Core i5 10300H با فرکانسی در بازه ۲٫۵ تا ۴٫۵ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد که با توجه به پردازنده‌ی گرافیکی GEFORCE GTX1650، باید گفت که این لپ‌تاپ توانایی ارائه‌ی عملکرد خوب و کاملا قابل قبولی را با توجه به قیمت در نظر گرفته شده خواهد داشت.

همچنین استفاده از یک SSD Nvme فوق سریع PCIE با ۵۱۲ گیگابایت حافظه که قابلیت نصب بازی و نرم افزارهای سنگین با سرعت لودینگ بالا را ممکن می‌سازد، تجربه مثبت دیگری است که این لپ‌تاپ برای شما به ارمغان خواهد آورد. این لپ‌تاپ یک باتری سه سلولی لیتیوم یونی با توان خروجی ۴۸ وات ساعت دارد که به وسیله یک آداپتور ۱۵۰ واتی در سریع‌ترین زمان شارژ می‌شود. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به ۲ پورت USB 3.2 Gen 1، یک پورت USB 2.0، یک پورت Type-C USB3.2 Gen2، پورت HDMI اشاره کرد. این لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس ضمن کاهش قیمت در مقایسه با قیمت هفته‌ی گذشته با حدود قیمت ۲۳,۹۹۰,۰۰۰ تومان در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به فروش می‌رسد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

 ۵. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1098

این نماینده‌ی شرکت موفق ایسوس که هفته‌ی گذشته خود را در رتبه‌ی هشتم محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های فروشگاه دیجی‌کالا می‌دیدید، این هفته با استقبال خوب کاربران روبرو شده و اکنون با صعودی سه پله‌ای خود را در رده‌ی پنجم لیست محبوب‌ترین‌های این هفته‌ی فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا می‌بیند. لپ‌تاپ مدل X543MA-DM1098 ایسوس مجهز به نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل Full HD است. قلب تپنده‌ی این لپ‌تاپ را پردازنده‌ی Celeron تشکیل می‌دهد که ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و ۱ ترابایت حافظه‌ی از نوع SSD آن را همراهی می‌کنند. درباره‌ی پردازنده‌ی گرافیکی این لپ‌تاپ هم باید گفت که از UHD Graphics 600 بهره می‌برد.

منبع تغدیه‌ی این محصول باتری لیتیوم-یون ۳ سلولی با ظرفیت ۳۳ وات ساعت است که ایسوس وعده‌ی شارژدهی ۶ ساعته را به کاربران این لپ‌تاپ داده است. از دیگر قابلیت‌های این لپ‌تاپ ایسوس می‌توان به وزن ۱٫۹ کیلوگرمی، حافظه‌ی کش ۴ مگابایت، بلندگوهای داخلی استریو ۲ وات با تکنولوژی ASUS SonicMaster، تاچ پد با پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی، دو پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 اشاره کرد. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی مدل X543MA-DM1098 ایسوس ضمن کاهش قیمت نسبت به هفته‌ی گذشته با قیمتی حدود ۸,۵۵۹,۰۰۰ تومان در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا برای فروش در دسترس کاربران قرار گرفته است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۶. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی HP مدل ۲۵۵ G8

نماینده‌ی شرکت HP در لیست محبوب‌ترین‌ لپ‌تاپ‌های این هفته همانند رده‌‌بندی هفته‌ی گذشته رتبه‌ی ششم لیست لپ‌تاپ‌های پربازدید و محبوب این هفته را از آن خود کرده است. HP یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های پیشگام در عرصه تولید لپ‌تاپ و محصولات الکترونیکی است. لپ‌تاپ‌های HP از تنوع مطلوب و مناسبی برخوردار هستند و در زمینه‌های مختلف کاربردی هستند. یکی از مدل‌های خوب طراحی شده توسط این برند ۲۵۵ G8 2R9B7EA است. مدل ۲۵۵ G8 2R9B7EA با یک ظاهر ساده و زیبا برای انجام کارهای روزمره و اداری طراحی و روانه بازار شده است. این لپ‌تاپ حدود ۱٫۷ کیلوگرمی با ضخامت کمتر از ۲۰ میلی‌متر شما را برای حمل و نقل آن دچار مشکل نخواهد کرد.

این مدل با پردازنده‌ی Ryzen 3 مدل ۳۲۵۰U که محصولی از شرکت AMD است می‌تواند در پردازش کارهای متوسط و حتی نیمه سنگین شما را یاری کند. مدل ۲۵۵ G8 2R9B7EA با ۱۰۰۰ گیگابایت حافظه از نوع هارددیسک فضای نسبتا ایدئالی را برای ذخیره‌سازی اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد داد. این لپ‌تاپ آماده اتصال به تمام تجهیزات جانبی شما است و برای مطابقت با نیازهای تجاری از یک پورت USB Type-C، یک پورت RJ-45 و یک پورت HDMI بهره می‌برد. ظرفیت حافظه‌رم آن ۴ گیگابایت است که عدد معمولی به شمار می‌رود. همچنین باید خاطر نشان کنیم که نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی این محصول پنلی از جنس LED backlight دارد که با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ HD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در ضمن یک باتری سه سلولی با ظرفیت ۴۱ وات‌ساعت از نوع لیتیوم-یونی منبع انرژی این لپ‌تاپ را تأمین می‌کند. در مجموع این مدل از محصولات HP را می‌توان یک گزینه مناسب و اقتصادی برای انجام کارهای روزمره و متوسط دانست. شما می‌توانید لپ‌تاپ ۲۵۵ G8 2R9B7EA اچ‌پی را ضمن کاهش قیمت نسبت به هفته‌ی گذشته با قیمت ۱۲,۷۵۰,۰۰۰ تومان از فروشگاه دیجی‌کالا خریداری نمایید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۷. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-F

در لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های این هفته دیجی‌کالا باز هم نماینده‌ای از شرکت موفق لنوو به نام ThinkBook 15-F قرار گرفته است. باید یادآوری کنیم که این مدل هفته‌ی گذشته در رده‌ی پنجم بهترین‌های هفته قرار داشت و این هفته با سقوطی ذو پله‌ای رتبه‌ی هفتم این لیست را در اختیار دارد. بد نیست خاطر نشان کنیم که حضور مجدد این محصول در لیست پربازدیدترین‌های هفته حاکی از کیفیت و قیمت مناسب این لپ‌تاپ شرکت لنوو است. لپ‌تاپ ThinkBook 15 جزء سری‌های میان‌رده شرکت لنوو قرار دارد که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده و مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۱ شرکت اینتل است. این لپ‌تاپ با تلفیقی از دو سری ThinkPad و IdeaPad ساخته شده است یعنی در کنار ظرافت و زیبایی به ارث برده از سری IdeaPad، استحکام سری ThinkPad را هم یدک می‌کشد. استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک بسیار باکیفیت باعث شده تا ضخامت این لپ‌تاپ ۱۸٫۹ میلیمتر و وزن آن ۱٫۷Kg باشد که اعدادی فوق‌العاده برای یک لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچ محسوب می‌شوند.

تفاوت این‌ لپ‌تاپ تا با سری ThinkBook 15-IIL در طراحی قاب‌پشتی و پردازنده جدیدتر است. این محصول دارای حافظه‌ی بسیار سریع SSD با ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت بوده و می‌تواند سرعت بالایی را به شما هدیه دهد. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-F با پردازنده مرکزی i3 مناسب استفاده‌ی روزمره و عمومی است. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی این لپ‌تاپ پنلی از جنس TFT LED-backlit LCD دارد که با رزولوشن Full HD 1920 x 1080 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ شرکت لنوو می‌توان به ۲ پورت USB 3.0، ۲ پورت USB Type-C، باتری سه‌ سلولی ۴۵WHr، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و شش مگابایت حافظه‌ی کش اشاره کرد. لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو ThinkBook 15-F با قیمت ۱۴,۶۵۰,۰۰۰ تومان برای فروش در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا قرار دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۸. لپ‌تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 – A

نماینده‌‌‌ی دیگری از شرکت لنوو در لیست محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های این هفته‌ی ما قرار گرفته که نشان از کیفیت خوب لپ‌تاپ‌های این شرکت دارد. لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 1 – A که هفته‌ی قبل در لیست محبوب‌ترین‌های دیجی‌کالا غایب بود، با استقبال خوب کاربران مجدداً به این لیست برگشته و در رتبه‌ی هشتم لیست پربازدیدترین و محبوب‌ترین محصولات این هفته جای گرفته است. این محصول به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت ۱٫۷۹ سانتی‌متری و وزن ۱۲۰۰ گرمی، می‌توان به‌راحتی و در یک کیف دستی معمولی جا داد و آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. نمایشگر این لپ‌تاپ یک صفحه‌نمایش ساده با پنل TN، وضوح HD و روکش مات است و در ضمن این نمایشگر تا ۱۸۰ درجه باز می‌شود. از امکانات قابل توجه‌ این لپ‌تاپ کوچک می‌توان به کیبورد جزیره‌ای و تاچ ‌پد یک‌ تکه اشاره کرد که کاملا کاربر را از تهیه‌ی ماوس و کیبورد جداگانه (برای کاربری معمول روزمره) بی‌نیاز می‌کند.

پورت‌‌ها هم در این محصول تنوع خوبی دارند و روی لبه‌های دو طرف این مدل شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.0 و جک ۳٫۵ میلی‌متری اتصال هدفون و کارت‌خوان هستیم. مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ را پردازنده‌ی مرکزی Celeron N4020 اینتل، پردازشگر گرافیکی آنبرد، ۴ حافظه‌ی گیگابایت رم DDR4 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD تشکیل می‌دهند. باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، همین امر باعث می‌شود تا در مدت زمان یک ساعت ۸۰ درصد شارژ می‌شود. همچنین پس از هر بار شارژ باتری دستگاه تا ۵ ساعت قابل استفاده خواهد بود. در مجموع می‌توان گفت که این لپ‌تاپ لنوو برای رفع نیازهای اولیه و استفاده‌ی عادی کاربران از مناسب‌ترین گزینه‌هاست که با قیمت حدودی ۷,۵۵۹,۰۰۰ تومان برای فروش در اختیار شما قرار دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۹. لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی اپل مدل MacBook Pro Z11C 2020 همراه با تاچ بار

رتبه‌ی نهم لیست پربازدیدترین و محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های این هفته‌ی دیجی کالا را نماینده‌ای از شرکت اپل در اختیار دارد و آن محصول کسی نیست جز مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی Z11C 2020. باید خاطر نشان کنیم که این محصول بعد از مک‌بوک ایر مدل ۲۰۲۰، دومین نماینده‌ی اپل در لیست ما تلقی می‌شود. باید یادآوری کنیم که اپل در رویداد One More Thing خود از مک‌بوک پرو ۲۰۲۰ رونمایی کرد. این مک‌بوک از صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی و پردازنده ویژه اپل به نام M1 و سیستم عامل macOS Big Sur بهره می‌برد. این محصول همانند نسل‌های قبلی با بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی، نمایشگر ۱۳.۳ اینچی رتینا با وضوح ۱۶۰۰× ۲۵۶۰ پیکسل و حاشیه‌‌های نسبتا باریک جزو چشم‌نوازترین اولترابوک‌های بازار به‌ شمار می‌آید به گفته اپل این دستگاه نسبت به نسل قبل خود تا ۳ برابر سریع‌تر شده است. همچنین پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای M1 آن نیز ۵ برابر سریع‌تر است. با وجود اینکه MacBook Air بدون فن طراحی شده؛ اما اپل برای MacBook Pro فن تعبیه کرده تا بتواند برای مدت طولانی‌تری عملیات‌های سنگین را انجام دهد. مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی از رم یکپارچه‌ی ۸ یا ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد و با حافظه‌ی SSD در ظرفیت‌های ۲۵۶، ۵۱۲، ۱۰۲۴ یا ۲۰۴۸ گیگابایتی به‌ فروش می‌رسد.

این اولترابوک‌ حرفه‌ای اپل به‌ کمک باتری پرظرفیت خود می‌تواند نسبت به مدل قبلی خود ۱۰ ساعت شارژ بیشتری را نگه دارد. این باتری ۵۸.۲ وات‌ساعتی‌ تا ۱۷ ساعت وب‌گردی یا ۲۰ ساعت پخش فیلم کاربران را همراهی می‌کند و با شارژر ۶۱ واتی USB-C دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. برنامه‌نویسان به کمک آن می‌توانند با یک بار شارژ کردن دستگاه، چهار ساعت بیشتر از گذشته به انجام فعالیت‌های مد نظر خود بپردازند. دوربین مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی همانند گذشته از وضوح ۷۲۰p بهره می‌برد؛ اما اکنون به‌ لطف پردازنده‌ی سیگنال تصویر تعبیه شده در تراشه M1 می‌تواند تصاویری با نویز اندک و گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تری را ثبت کند. این اولترابوک ۱۳ اینچی به‌ کمک Secure Enclave تراشه‌ی M1، امنیت را از طریق Touch ID تأمین می‌کند و مانند همتای اینتلی‌اش دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند ۱۰ گیگابیت‌برثانیه) پورت Thunderbolt 3 (پهنای باند ۴۰ گیگابیت‌برثانیه) و اتصال یک نمایشگر ۶K با نرخ ۶۰ هرتز در اختیار کاربر می‌گذارد؛ اما باید اشاره کنیم که از سازگاری با گرافیک اکسترنال خبری نیست. مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی کماکان از جک ۳.۵میلی‌متری هدفون بهره می‌برد و در بطن خود ماژول Wi-Fi 6 به‌همراه بلوتوث نسخه‌ی ۵ دارد. شما می‌توانید این محصول قدرتمند شرکت اپل را با قیمت ۷۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان از فروشگاه دیجی‌کالا خریداری نمایید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

۱۰. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ‌پی مدل DW2196-A – NB

در نهایت می‌رسیم به رتبه‌ی دهم لیست محبوب‌ترین و پربازدیدترین لپ‌تاپ‌های این هفته‌ی دیجی کالا؛ جایی که ما شاهد حضور یک محصول جدید از شرکت موفق اچ‌پی هستیم و آن محصول لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی اچ‌پی مدل DW2196-A – NB نام دارد. با حضور این لپ‌تاپ در لیست محبوب‌ترین‌های این هفته، ما دو نماینده از شرکت اچ‌پی داریم که با قابلیت‌های بسیار خوبشان توانستند نظر و رضایت شما کاربران عزیز را جلب کنند. باید خاطر نشان کنیم که محصولات سری‌ DW‌ اچ‌پی همیشه انتخاب مناسبی به‌عنوان لپ‌تاپ‌های چندمنظوره در محیط‌های کاری و خانگی بوده‌اند. یکی از جدیدترین مدل‌های این محصولات‌ «DW2196»‌ نام دارد. بدنه‌ی این مدل تماماً از پلاستیک مقاوم در برابر خط و خش های احتمالی ساخته شده است. همچنین در نسل جدید این محصول سبک‌تر شدن بدنه، طراحی متفاوت در حاشیه کیبورد و LCD و کیبورد بسیار کم عمق و راحت را هم شاهد هستیم. ضخامت ۱.۹ میلی‌متری بدنه و وزن ۱.۷ کیلوگرمی آن، مزیتی به‌شمار می‌رود که جابه‌جایی این دستگاه را آسان می‌کند. صفحه‌نمایش این مدل، کیفیت HD با پنل‌ WLED-backlitt دارد که خوشبختانه به‌دلیل بهره‌بردن از روکش مات، می‌توان به‌راحتی از آن در محیط‌ها و شرایط مختلف استفاده کرد. همچنین در باز طراحی این مدل حذف لبه‌های پنل LCD و هرچه نازک‌تر شدن حاشیه کناری قاب LCD در نگاه اول این دستگاه را در دسته‌بندی لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی قرار می‌دهد که لذت کار با آن را بیشتر می‌کند. پورت‌های ورودی و خروجی کاربردی روی لبه‌های این لپ‌تاپ تعبیه شده‌اند که برای اتصال انواع ابزارهای جانبی مناسب هستند؛ یک پورت نسل جدید‌ USB type-C ‌هم بین آن‌ها به‌چشم می‌خورد.

سخت‌افزار این محصول در بخش‌های پردازنده‌ی مرکزی و پردازشگر گرافیکی به‌روزرسانی شده و در پیکره‌بندی آن از پردازنده اینتل مدل ‌۱۰۰۵G1 و سری Corei3 و پردازشگر گرافیکی NVIDIA ‌استفاده شده است. با توجه به سخت افزار، مدل ‌‌DW2196 به‌راحتی می‌تواند برنامه‌های نیمه‌حرفه‌ای را اجرا کند. طبیعتاً به‌دلیل نوع کاربری این محصول، نباید توقع اجرای نرم‌افزارهای سنگین سه‌بعدی‌سازی یا تدوین فیلم را از آن داشته باشید. در کنار این پردازنده، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD نیز وجود دارند. یک باتری سه‌سلولی لیتیوم‌یونی هم وظیفه‌ی توان‌رسانی به این دستگاه را دارد که در شرایط معمول وب‌گردی با اتصال‌ WiFi، حدود چهار ساعت روشن‌ماندن آن را تضمین می‌کند. در مجموع نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری ‌DW اچ‌پی با بدنه‌ای خوش‌ساخت، صفحه‌نمایشی مات، پورت‌های متعدد و سخت‌افزاری به‌روز، می‌تواند انتخابی مناسب برای کاربری‌های روزانه، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای با قابلیت پاسخ‌گویی به نیاز‌های به روز کاربر خود باشد. شما کاربران دیجی‌کالا می‌توانید این لپ‌تاپ شرکت اچ‌پی را با قیمت ۱۶,۷۹۰,۰۰۰ تومان از فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا خریداری نمایید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی