آنچه خوب است درباره برس بدن بدانیم

آنچه خوب است درباره برس بدن بدانیم

استفاده‌کنندگان از برس خشک به توانایی آن در لایه‌برداری، کاهش ظاهر سلولیت و کمک به تخلیه لنفاوی ایمان دارند؛ اما آیا واقعاً برس کشیدن پوست می‌تواند همه این مزایا را به همراه داشته باشد؟

برس خشک

ممکن است برس‌های چوبی را در فروشگاه‌های لوازم زیبایی دیده و یا شاید درمورد این ابزارهای سفت مربوط به پوست و مو در لیست‌های مختلف درمان‌های زیبایی و سلامتی خوانده باشید. استفاده‌کنندگان از برس خشک به توانایی آن در لایه‌برداری، کاهش ظاهر سلولیت و کمک به تخلیه لنفاوی ایمان دارند؛ اما آیا واقعاً برس کشیدن پوست می‌تواند همه این مزایا را به همراه داشته باشد؟
این نکات همان چیزی است که شما باید درباره استفاده از برس خشک و اینکه آیا می‌توانید برای داشتن پوست بهتر از آن استفاده کنید یا نه بدانید:

برس خشک چیست؟

استفاده از برس خشک ریشه در طب آیووِردیک دارد و یک روش درمانی باستانی محسوب می‌شود. این، بخشی از سنت‌های طب هندی است که به چندین هزار سال قبل بازمی‌گردد.
برس‌های خشک به طور معمول دارای دسته چوبی و موهای سفت ساخته شده از الیاف طبیعی، هستند. همان‌طور که از نام آن پیداست، پوست و برس، هر دو باید برای کسب نتایج مطلوب، خشک باشند.

چیزی که در زمان استفاده از برس خشک باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سد پوست که به‌صورت خشکی یا تحریک ظاهر می‌شود، باید این کار را به‌آرامی انجام دهید. استفاده از برس خشک نباید بیش از یک یا دو بار در هفته باشد

چگونه از برس خشک استفاده کنید؟

از مچ پا و مچ دست شروع کنید، به‌آرامی اما محکم پوست خود را با نوازش‌های طولانی به سمت قلب شانه بزنید. سپس پوستتان را زیر دوش بشویید و با کرم غلیظ یا روغن پوست مرطوب کنید.
درباره پوست صورت چطور؟ از برس خشکی که برای پوست بدن استفاده می‌شود نباید روی صورت استفاده کرد زیرا پوست روی صورت ظریف‌تر است. همچنین نباید با سایر مواد لایه‌بردار مانند اسکراب بدن ترکیب شود.
پیشنهاد می‌شود پس از هر بار استفاده، برس خشک بدنتان را بشویید تا از آلودگی و رشد میکروبی ناخواسته جلوگیری شود و به همین دلایل، بهتر است برس بدنتان را همانند برس مو با دیگران به اشتراک نگذارید.

آیا برس خشک به سیستم لنفاوی ما کمک می‌کند؟

سیستم لنفاوی ما از مایعاتی تشکیل شده است که در سراسر بدن گردش می‌کنند و عملکردهای بسیاری دارند: این سیستم سطح مایعات بدنمان را حفظ می‌کند، چربی‌ها را از روده جذب کرده و آن‌ها را به جریان خون انتقال می‌دهد و از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند. غدد لنفاوی سلول‌های آسیب‌دیده را فیلتر کرده و سلول‌های سیستم ایمنی بدن را که به باکتری‌ها حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌برند، تولید می‌کنند. یکی از نمونه‌های روی کار آمدن سیستم لنفاوی، زمانی است که غدد لنفاوی گردن هنگام بیماری متورم می‌شوند.
بعضی از علاقه‌مندان به برس خشک، ادعا می‌کنند که این کار به تخلیه مایعات لنفاوی کمک می‌کند تا سموم از بدن شما دفع شود و بار روی سیستم لنفاوی کاهش یابد. بااین‌وجود، هیچ مدرک علمی که حامی این ادعا باشد، وجود ندارد.

آیا برس خشک به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند؟

اگرچه استفاده از برس خشک به تخلیه لنفاوی کمک نمی‌کند؛ اما باعث لایه‌برداری پوست می‌شود. برس خشک مانند استفاده از یک لایه‌بردار فیزیکی است: نیروی اصطکاک برای سست شدن بقایا و سلول‌های مرده روی سطح پوست برای لایه‌برداری را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، لایه‌برداری روی پوست خشک می‌تواند اصطکاک را افزایش دهد که موجب می‌شود همه روتین‌های روزانه پوست، مؤثرتر باشند.
علاوه بر ازبین‌بردن بقایا، برس خشک همچنین می‌تواند درخشش گلگون و جوانی به پوستتان بدهد؛ زیرا سایش پوست باعث افزایش جریان و گردش خون می‌شود. اما این اثر موقتی است.
چیزی که در زمان استفاده از برس خشک باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سد پوست که به‌صورت خشکی یا تحریک ظاهر می‌شود، باید این کار را به‌آرامی انجام دهید. استفاده از برس خشک نباید بیش از یک یا دو بار در هفته باشد. علاوه بر این، استفاده از آن به صورت تهاجمی (بیش از حد) می‌تواند منجر به عفونت، زخم، حساسیت، دیس ‌پیگمنتیشن (ناهنجاری در شکل‌گیری یا توزیع رنگ‌دانه در پوست) یا بدتر شدن بیماری زمینه‌ای پوستی مانند روزاسه یا پسوریازیس شود. پس از کشیدن برس خشک، پوست نباید قرمز یا رنگ‌پریده به نظر برسد.

بنابراین، آیا باید آن را امتحان کنید؟

شواهد کمی در مورد تأثیر برس خشک وجود دارد و اگر به طور نامناسب استفاده شود، می‌تواند به پوست آسیب برساند؛ اما، اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، مهم است که جوانب مثبت و منفی را بررسی کنید و انتظاراتتان از این روش را بسنجید. اگر تصمیم گرفتید آن را امتحان کنید، بااحتیاط این کار را انجام دهید.


سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی