روسیه صادرات یاقوت کبود مورد استفاده در ساخت آیفون را محدود می‌کند؟

حمله به اوکراین تحریم‌های زیادی را از سمت شرکت‌های غربی علیه روسیه به دنبال داشته است. اپل هم یکی از شرکت‌هایی بود که گفت فروش محصولات خود را در این کشور متوقف می‌کند. اما حالا یک رسانه بلاروسی مدعی شده که مسکو هم در اقدامی متقابل قصد دارد صادرات یاقوت کبود مصنوعی مورد استفاده در آیفون‌ها را محدود کند.

به ادعای خبرگزاری NEXTA، وزارت صنعت و تجارت روسیه ظاهرا در واکنش به خروج شرکت‌های بزرگ از بازار این کشور، قصد دارد صادرات یاقوت کبود مصنوعی را محدود کند. این یاقوت‌ها عمدتاً در ساخت آیفون استفاده می‌شوند. روسیه حدود 40 درصد از سهم بازار جهانی یاقوت کبود مصنوعی را در اختیار دارد.

به دنبال نامه وزیر دیجیتال اوکراین به تیم کوک و درخواست توقف ارائه خدمات اپل در روسیه، این شرکت هفته پیش اعلام کرد که فروش آیفون و سایر محصولات خود را در این کشور متوقف می‌کند. وزیر دیجیتال اوکراین از تیم کوک خواسته بود که حامی این کشور باشد و فشار بر روسیه را افزایش دهد.

آیفون اپل

روسیه جلوی عرضه یاقوت کبود را می‌گیرد

حالا مسکو هم ظاهرا در اقدامی تلافی‌جویانه قصد دارد زنجیره تامین اپل را مختل کند و این کار را از طریق محدودسازی عرضه یاقوت کبود انجام خواهد داد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم کوپرتینویی‌ها چگونه می‌خواهند قطعات مورد نیاز برای ساخت مهم‌ترین محصول خود را تامین کنند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در حوزه‌های مختلف دست به تحریم روسیه زده‌اند. ساعاتی پیش در خبری به شما اعلام کردیم که اکتیویژن بلیزارد و اپیک گیمز جدیدترین برندهایی هستند که همکاری تجاری با این کشور را متوقف می‌کنند. اپیک گیمز یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های فروش بازی در دنیاست که بازی فورت‌نایت را توسعه می‌دهد. البته این شرکت اعلام کرده که دسترسی شهروندان روس را قطع نمی‌کند چون می‌خواهد بستر برقراری تعامل را حفظ کند.

تاکنون شرکت‌های مختلفی از جمله گوگل، مایکروسافت، فیسبوک، اوراکل، دل، اسپاتیفای و نتفلیکس از پایان فعالیت‌های خود در این کشور خبر داده‌اند.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی