واتساپ شاید قابلیت نظرسنجی را به چت‌های گروهی اضافه کند

اپلیکیشن واتساپ که در ماه‌های اخیر روی قابلیت‌های جدیدی کار می‌کند، در ادامه‌ی این روند قصد دارد تا یک ویژگی جدید را در اختیار کاربران پرشمارش قرار دهد و این قابلیت ایجاد نظرسنجی در چت‌های گروهی است که می‌تواند یک ویژگی مطلوب برای بسیاری از کاربران باشد.

در همین راستا افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت‌های واتساپ یعنی «WABetaInfo» در جدیدترین گزارش خود آورده که قابلیت ایجاد نظرسنجی برای کاربران iOS واتساپ در حال توسعه است؛ این به این معنی است که حتی کاربران نسخه‌ی بتا نیز نمی‌توانند آن را امتحان کنند. این افشاگر تصویری مربوط به این ویژگی جدید واتساپ را منتشر کرده که کاربران با آن می‌توانند در چت‌های گروهی نظرسنجی‌هایی را مطرح کرده و دیگر افراد حاضر در گروه قادر به پاسخگویی آن‌ها خواهند بود.

WABetaInfo توضیح می‌دهد: «به لطف قابلیت ایجاد نظرسنجی‌، شما می‌توانید در مورد مسائل مختلف در چت‌های گروهی نظرسنجی ایجاد کنید و کاربران به آن رای دهند. توجه داشته باشید که قابلیت ایجاد نظرسنجی‌ تنها در گروه‌های واتساپ در دسترس خواهند بود و از سیستم رمز‌گذاری سرتاسر بهره می‌برد. بنابراین تنها افراد حاضر در گروه می‌توانند نظرسنجی و نتایج آن را ببینند.»

در حال حاضر مشخص نیست که واتساپ برای این قابلیت چه تنظیماتی را اعمال خواهد کرد. برای مثال، کاربران چقدر وقت دارند تا به نظرسنجی‌ها رای دهند، آیا آن‌ها می‌توانند رای خود را برگردانند و چند نظرسنجی را می‌توان در یک زمان ایجاد کرد. این‌ها سوالاتی است که در ذهن مطرح می‌شود و احتمالاً  این شرکت هنگام انتشار این قابلیت به همه‌ی این سوالات پاسخ خواهد داد.

این اپلیکیشن متعلق به متا با بیش از ۲ میلیارد کاربر در بیش از ۱۸۰ کشور جهان، یکی از مهم‌ترین ابزار‌های ارتباطی در کره زمین تلقی می‌شود. واتساپ با وجود توسعه و پیشرفت آهسته‌ی خود نسبت به رقبایی نظیر تلگرام، امروزه توانسته با ارائه‌ی قابلیت‌های جدید و کاربردی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و بسیاری از آن‌ها از این پلتفرم برای رونق کسب و کار خود بهره می‌برند. واتساپ از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد تاکنون قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی را دریافت کرده است و به نظر هم نمی‌رسد به این زودی‌ها روند دریافت قابلیت‌های جدید را متوقف کند. در همین راستا بد نیست به برخی از جدیدترین قابلیت‌های این اپلیکیشن پیام‌رسان اشاره کنیم.

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، واتساپ در به‌روزرسانی‌ آینده برای کاربران اندرویدی خود قصد دارد تا قابلیت توقف و از سرگیری مجدد ضبط پیام صوتی را به این پلتفرم اضافه کند. پیش از آن نیاز بود تا کاربران به طور پیوسته پیام‌های صوتی خود را ضبط کنند و در صورت نارضایتی از فرستادن آن صرف نظر کنند. اما با این قابلیت بسیار کاربردی، کاربران اکنون می‌توانند در حین ضبط پیام‌های صوتیشان آن را متوقف کنند و پس از مدتی ضبط مجدد آن را از سر بگیرند. اضافه شدن این قابلیت به‌خصوص هنگام فرستادن پیام‌های صوتی بلند بسیار کاربردی خواهد بود و اجازه استراحت کوتاه مدت را به کاربر در حین ضبط پیام صوتی خواهد داد.

جست‌وجو بین پیام‌ها دیگر قابلیتی است که این پلتفرم روی آن کار می‌کند. باید اشاره کنیم که در در نسخه‌ی ۲.۲۲.۶.۳ واتساپ بتا، گزینه‌ای وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد بین پیام‌ها جست‌و‌جو کند. اگرچه در نگاه اول این قابلیت کاملا شبیه به همین قابلیت سرچ کنونی است که در واتساپ وجود دارد اما تفاوت عمده‌ی آن در این است که دیگر مجبور نیستید روی سه نقطه‌ی بالا-راست هر صفحه کلید کنید. این‌بار به صورت مستقیم از صفحه‌ی اطلاعات هر شخص یا گروه می‌توانید چیزی را که نیاز دارد جست‌و‌جو کنید.

همچنین قابلیتی که بسیاری از کاربران منتظر آن بودند بالاخره در دسترس کاربران قرار گرفته و آن قابلیت امکان گوش دادن به پیام‌های صوتی در پیش‌زمینه است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا به پیام و فایل‌های صوتی در پس‌زمینه گوش دهند و در عین حال به صفحه‌ی چت دیگر دوستان خود مراجعه کنند. بعد از اینکه شما یک پیام صوتی را پخش کردید و به صفحه اصلی این اپلیکیشن یا یک چت دیگر رفتید، پلیر صوتی جدید در بالای برنامه به شکل یک نوار ظاهر می‌شود.

منبع: ۹to5mac

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی