از تقلب پرچم‌دارها تا تحریم‌های روسیه؛ بهترین‌های علم و تکنولوژی

اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می‌توانید گلچینی از مهم‌ترین اخبار و بهترین مقاله‌ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در دیجی‌کالا مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین‌های علم و تکنولوژی، هر هفته ۱۰ خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته‌ی گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می‌دهیم.

نقد و بررسی گلکسی S22 اولترا؛ بهترین کهکشانی‌ سامسونگ

گلکسی S22 اولترا از هر نظر، پیشرفتی رضایت‌بخش برای کهکشانی‌های سامسونگ بوده. از منظر طراحی، S22 اولترا قلم S Pen و طراحی مستطیلی شکل سری نوت را به ارث برده و در عین حال، بهترین امکانات سری S برایش در نظر گرفته شده‌اند. گلکسی S22 اولترا به‌تازگی وارد بازار ایران شده و فعلا در محدوده‌ی قیمتی ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما آیا در این مرحله ارزش خرید دارد؟ آیا امکاناتی که به کاربر ارائه می‌کند در حدی هست که بخواهید چنین هزینه‌ی سنگینی را برای خرید این گوشی بپردازید؟

مطلب کامل را بخوانید

سیگنال رادیویی مرموز اعماق فضا به طرز عجیبی آشنا به‌نظر می‌رسد

دانشمندان با نگاهی دقیق به مجموعه‌ای مرموز از فلاش‌های درخشان در کهکشان M81 با فاصله‌ی ۱۲ میلیون سال نوری، دریافتند که این فوران‌های رادیویی سریع، به‌طرزی شگفت‌آور آشنا به‌نظر می‌رسند. این فلاش‌های تکرارشونده که به‌عنوان یک فوران رادیویی سریع (FRB) شناخته می‌شوند، به‌طرز شگفت‌انگیزی شبیه به فلاش‌های موجود در سحابی خرچنگ هستند. «سحابی خرچنگ» (Crab Nebula) بقایای معروفی از یک انفجار ستاره‌ای قدیمی یا ابرنواختر است که بشر در سال ۱۰۵۴ پس از میلاد مشاهده کرد و گزارش رصد آن توسط چندین فرهنگ مختلف ثبت شده است.

مطلب کامل را بخوانید

بررسی سامسونگ گلکسی S22 پلاس؛ پیشرفتی رضایت‌بخش

S22 پلاس نسبت به مدل سال گذشته، یعنی S21 پلاس با ارتقاهای خوب و رضایت‌بخشی مواجه بوده است. مهم‌ترین بهبود را در بخش پردازنده می‌بینیم، جایی که سامسونگ از اگزینوس ۲۲۰۰ به‌عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی بهره گرفته که از چیپ گرافیکی Xclipse شرکت AMD برای پردازش بهتر بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین بهره می‌برد. برای آشنایی بیشتر با S22 پلاس از شما دعوت می‌کنیم که به تماشای این ویدیو بنشینید.

مطلب کامل را بخوانید

۶ بازی موبایل برتر مارول برای اندروید و iOS

دنیای سینماتیک مارول بسیار مشهور است. این مجموعه به لطف فیلم‌های علمی تخیلی که تولید می‌کند توانسته توجه بسیاری از عاشقان فیلم و سریال را در سراسر دنیا به خود جلب کند و تاکنون هم در این مسیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. در این مطلب به معرفی بهترین بازی‌های مارول برای اندروید و iOS می‌پردازیم، بازی‌هایی برگرفته از فیلم‌ها و کمیک‌بوک‌های این مجموعه‌ی مشهور که بسیار سرگرم‌کننده و جذاب هستند.

مطلب کامل را بخوانید

سامسونگ از روی عمد گوشی گلکسی شما را کند می‌کند!

باز هم یک خبر تکراری در رابطه با کند شدن گوشی‌ها اما این‌ بار این اتفاق برای شرکتی رخ داده که کمتر کسی فکرش را می‌کرد. آن هم نه به صورت اتفاقی بلکه از روی عمد. تاکنون فکر کرده‌اید چرا یک بازی یا اپلیکیشن با وجود بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند و توانایی پردازشی بالا، روی گوشی گلکسی شما به خوبی که انتظار دارید اجرا نمی‌شود؟ هر چند ضعف پردازشی CPU در برخی مواقع طبیعی است و دلایل خاص خود را دارد، اما مقصر اصلی، سرویس بهینه‌سازی بازی سامسونگ یا همان GOS است.

مطلب کامل را بخوانید

داستان هکری که اینترنت کره‌‌ شمالی را هک کرد!

بحث درباره‌ی کره‌ی شمالی زیاد است. اگر درباره‌ی این کشور مطالعه کرده باشید، حتما می‌دانید که حاکمیت کمونیستی افراطی کره‌ی شمالی سبب شده که یکی از محدودترین اینترنت‌های دنیا را داشته باشد. ولی همین اینترنت به‌شدت محدود هم طی یک ماه گذشته، تقریبا به طور کامل قطع شده بود! اوایل این طور تصور می‌شد که دولت‌های دیگر این کار را انجام داده باشند تا جلوی فعالیت‌های نظامی خطرناک این کشور را بگیرند. اما پس از تحقیقات مشخص شد که این قطعی اینترنت، کار یک هکر بوده است.

مطلب کامل را بخوانید

آیفون SE 3؛ چرا ارزان‌ترین گوشی اپل بزرگ‌ترین تهدید برای اندروید است؟

اگرچه حدود ۶ ماه دیگر گوشی‌های سری آیفون ۱۴ بدون شک سروصدای زیادی راه می‌اندازند، اما از طرف دیگر به‌زودی شاهد رونمایی آیفون SE 3 خواهیم بود که به هیچ عنوان یک گوشی پرچم‌دار محسوب نمی‌شود اما مانند دو نسل قبلی، بزرگ‌ترین تهدید اپل برای بخش بزرگی از گوشی‌های اندرویدی خواهد بود. تحلیلگران انتظار دارند که آیفون SE 3 با استقبال گسترده‌ی کاربران روبه‌رو شود و این گوشی بتواند میلیون‌ها نفر از کاربران اندروید را به کاربران iOS تبدیل کند.

مطلب کامل را بخوانید

بررسی هواوی واچ GT3؛ دقیق و زیبا با باتری قدرتمند

آن‌هایی که گوشی سامسونگ دارند، معمولا به سراغ گلکسی واچ می‌روند و تکلیف دارندگان آیفون هم مشخص است. ولی اگر خیلی درگیر تعصب روی برند ساعت هوشمندتان نیستید، احتمالا هواوی واچ GT3 از بسیاری جهات از جمله کیفیت نمایشگر و باتری قوی، بتواند یکی از گزینه‌های خریدتان به حساب بیاید. نسخه‌ای که ما در این ویدیو بررسی کرده‌ایم، نسخه‌ی ۴۶ میلی‌متری با بند سیلیکونی است که در دست بسیار راحت است و به لطف حداکثر روشنایی تا ۱۰۰۰ نیت و صد البته نمایشگر AMOLED، تجربه‌ی بسیار خوشایندی از کار را برایتان به ارمغان می‌آورد.

مطلب کامل را بخوانید

اپل فروش محصولاتش را در روسیه متوقف کرد

اپل در پی درخواست معاون نخست‌وزیر اوکراین، ساعاتی قبل اعلام کرد که کاربران ساکن روسیه دیگر نمی‌توانند از طریق فروشگاه آنلاین این شرکت محصولات اپل را خریداری کنند. همچنین اپلیکیشن دو خبرگزاری دولتی روسیه یعنی راشا تودی (RT) و اسپوتنیک هم از اپ استور حذف شده‌اند. هرچقدر تهاجم به اوکراین طولانی‌تر می‌شود، فشار بر روی روسیه و شهروندان ساکن این شرکت هم افزایش پیدا می‌کند و باید ببینیم این فشارها طی روزهای آینده به چه حد می‌رسند.

مطلب کامل را بخوانید

نقد و بررسی کلاسیک هدفون WH-1000XM4 سونی

در نهمین قسمت از سری جدید نقد و بررسی کلاسیک به سراغ هدفون WH-1000XM4 سونی رفته‌ایم؛ هدفونی گران‌قیمت، اما فوق‌العاده‌ حرفه‌ای و با کیفیت که به واسطه‌ی تخصص و تجربه‌ی برند کهنه‌کار سازنده‌اش، می‌توانید انتظار تجربه‌ی شنیداری لذتبخشی را از آن داشته باشید. این هدفون پیشرفته‌ی سونی ۲۵۴ گرم وزن دارد و به درایورهای ۴۰ میلی‌متری مجهز شده، می‌تواند از طریق بلوتوث ۵.۰ و NFC به گوشی‌های موبایل متصل شود و به غیر از حالت بی‌سیم، از طریق جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هم قابل استفاده باشد.

مطلب کامل را بخوانید

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله‌ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی دیجی‌کالا مگ سر بزنید.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی