مؤسسه DXOMark یا آن طور که بیشتر معروف است، DXO یکی از معتبرترین منابع دنیا برای بررسی دوربینهای عکاسی حرفهای، انواع لنز و دوربین گوشیهای هوشمند به شمار میآید. اما بسیاری از شما، احتمالا آن را با امتیازات و جدول ردهبندیاش برای دوربین گوشیهای هوشمند بشناسید؛ امتیازاتی که گاهی اوقات بسیار جنجالی میشوند و طوفانی در شبکههای اجتماعی به راه میاندازند.
احتمالا شما هم بارها در خبرها دیدهاید که امتیاز دوربین یک گوشی جدید و شاخص، به تیتر بسیاری از خبرگزاریها تبدیل میشود و همین موضوع مستقیما روی افزایش یا کاهش فروش این گوشیها تأثیر میگذارد. این مسئله، داد بسیاری از تولیدکنندگان گوشی و حتی منتقدان و کاربران تکنولوژی را درآورده چرا که اعتقاد دارند در نتایج بنچمارک DXOMark از روی عمد دستکاریهایی انجام میشود.
عدهای بر این باورند که DXO بررسیهای منصفانه انجام نمیدهد و بعضی برندها را به شدت میکوبد و این در حالی است که برای بعضی برندها به شکلی مشکوک، ارفاق قائل میشود و امتیازاتی را به دیوایسهای آنها اعطا میکند که حقشان نیست.
اما سؤال اینجاست که آیا DXO واقعا چنین کاری را انجام میدهد؟ آیا منتقدان این مؤسسه باور درستی دارند یا صرفا برداشتهای اشتباه آنهاست که باعث چنین جنجالهایی میشود؟ برای رسیدن به پاسخ ویدیوی ما را تماشا کنید.
دیجیکالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفهای دارند، فراهم میکند. اگر فکر میکنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجیکالا مگ تَلِنت بپیوندید.
برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمهی زیر کلیک کنید.