نتفلیکس خدمات خود را در روسیه متوقف می‌کند

نتفلیکس نیز همچون بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و برخی غول‌های صنعت فیلم از جمله دیزنی، برادران وارنر، پارامونت پیکچرز و سونی، به علت حمله نظامی روسیه به اوکراین خدماتش را در روسیه متوقف می‌کند.

«امیلی فینگولد»، سخنگوی نتفلیکس اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود و حمله نظامی روسیه به اوکراین، این شرکت تصمیم گرفته خدمات خود را در روسیه متوقف کند.

چند روز قبل نیز این شرکت اعلام کرده بود که در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، ساخت سریال‌های روسی را متوقف می‌کند و خرید سریال‌های تولید این کشور را نیز به حالت تعلیق درمی‌آورد. به گزارش بلومبرگ، نتفلیکس در حال حاضر حدود یک میلیون مشترک در روسیه دارد.

نتفلیکس چهار سریال روسی در دست تولید داشت که گفته می‌شود با تصمیم جدید این شرکت، تولید آنها متوقف می‌شود.

نتفلیکس و توقف فعالیت در روسیه

نتفلیکس تنها شرکتی نیست که روابط خود را با روسیه قطع می‌کند. سایر غول‌های صنعت فیلم از جمله دیزنی، برادران وارنر، پارامونت پیکچرز و سونی نیز اکران فیلم‌های جدید خود مانند بتمن و برخی دیگر از فیلم‌ها را در سینماهای روسیه به تعویق انداخته‌اند.

تیک تاک نیز در پاسخ به انتشار اخبار جعلی در روسیه، اعلام کرد که آپلود ویدیوها و پخش زنده را در روسیه متوقف می‌کند. مایکروسافت، گوگل، اپل و سامسونگ نیز فروش محصولات خود را دراین کشور متوقف کرده‌اند.

چند ورز قبل «برد اسمیت»، نایب رئیس هیئت مدیره مایکروسافت نیز از تصمیم این شرکت برای توقف ارائه خدمات و محصولات به روسیه خبر داد. حمله نظامی روسیه به اوکراین تبعات زیادی برای این کشور داشته است.

 اپل نیز طی روزهای گذشته، تصمیم مشابهی در مورد روسیه گرفت و فروش محصولات فیزیکی را در این کشور متوقف کرد. این شرکت حتی برخی اپ‌های خبری روسیه مانند راشا تودی (RT) و اسپوتنیک را از اپ استور خارج از این کشور حذف کرد. 

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی