این طرح مفهومی گلکسی زد فولد ۴ می‌تواند به طراحی نهایی آن نزدیک باشد

تا حرف از گوشی‌های هوشمند تاشو زده می‌شود، محصولات سامسونگ اولین برندی است که به ذهن ما خطور می‌کند. همانطور که احتمالاً در جریان هستید، این شرکت فناوری کره‌ای در سال ۲۰۲۱ با عرضه‌ی گوشی‌های تاشوی زد فلیپ و زد فولد توانست بازار این گجت‌های هوشمند تحت تصرف خود درآورد و محصولات باکیفیتی را به کاربرانش ارائه دهد. انتظار داریم که سامسونگ این روند خوب خود را امسال نیز ادامه دهد و با معرفی و عرضه به بازار نسل بعدی گلکسی زد فولد یعنی زد فولد ۴ بتواند توانایی فنی تیم طراحی و تولید خود را به همگان نشان دهد. در همین راستا، برخی از طرح‌های مفهومی این گوشی هوشمند تاشو در فضای مجازی منتشر شده که اطلاعات خوبی در مورد طراحی کلی آن به ما می‌دهد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

باید خاطر نشان کنیم که این تصاویر در ویدیوی منتشر شده توسط طراح معروف به نام «Waqar Khan» دیده شده است. اگر طبق زمان‌بندی معرفی گوشی‌های تاشوی سامسونگ پیش برویم، احتمالاً گلکسی زد فولد ۴ در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ معرفی و روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند تاشو خواهد شد. این تصاویر تنها طرح‌های مفهومی از این گوشی تاشو هستند و این به معنی است که این‌ها تراوشات ذهن یک طراح است و خیلی نمی‌توان به این تصاویر اعتماد کرد. هر چند که طرح‌های مفهومی این طراح در مورد سری گلکسی S22 نیز تقریباً درست بوده است.

همانند پرچم‌دار تاشوی نسل قبلی یعنی گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فولد ۴ از یک دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره می‌برد. همچنین در این تصاویر لبه‌های اطراف نمایشگر خیلی ضخیم نیستند. علاوه بر این، تغییری که شما در تصاویر گلکسی زد فولد ۴ متوجه خواهید شد، ماژول دوربین عقب است. در همین راستا، این تصاویر ماژول‌های جداگانه‌ای را نشان می‌دهند که بیرون‌زدگی زیادی دارند و مطمئناً در این محل گرد و غبار زیادی جمع خواهد شد. اسکنر اثر انگشت روی دکمه‌ی پاور این گوشی ادغام شده و پشت گوشی طراحی منحنی شکلی دارد که باعث می‌شود کاربران آن را راحت‌تر در دست نگه داشته باشند.

قلم S-Pen نیز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده و همانند گلکسی S22 اولترا این قلم جایگاه اختصاصی در درون گوشی دارد. انتظار داریم تا غول فناوری کره‌ای این قلم را در داخل جعبه‌ی گوشی قرار دهد تا کاربران مجبور نباشند برای خرید آن پول اضافی پرداخت کنند، هر چند این مقوله هنوز تأیید نشده است. در مورد مشخصات فنی این گوشی هوشمند تاشو شایعات زیادی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بد نیست اشاره‌ای به آن‌ها داشته باشیم.

در گزارشی به این موضوع پرداخته شده که که هر دو نمایشگر گلکسی زد فولد ۴ از نظر اندازه هیچ تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارند. گویا نمایشگر اصلی از اندازه‌ی ۷٫۵۶ اینچ بهره می‌برد که این یعنی فقط ۰٫۰۱ اینچ بزرگ‌تر از نمایشگر اصلی زد فولد ۳ است. از سوی دیگر، برای نمایشگر بیرونی هم از پنل ۶٫۱۹ اینچی استفاده شده که ۰٫۰۱ اینچ کوچک‌تر از نمایشگر بیرونی نسل قبلی محسوب می‌شود. این یعنی همان‌طور که گفتیم، کاربران متوجه این تغییرات بسیار جزئی نخواهند شد. در این گزارش همچنین به گلکسی زد فلیپ ۴ هم اشاره شده است. گویا سامسونگ برای این گوشی بار دیگر نمایشگر اصلی ۶/۷ اینچی در نظر گرفته و برای نمایشگر بیرونی هم به جای پنل ۱/۸۳ اینچی، با پنل ۱/۹ اینچی روبه‌رو خواهیم شد.

انتظار می‌رود که سامسونگ برای گلکسی زد فولد ۴ توجه ویژه‌ای به دوربین‌ها نشان بدهد. زد فولد ۳ مجهز به ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است و در این میان دوربین تله‌فوتوی آن زوم ۲ برابری را ارائه می‌دهد که نسبت به بسیاری از گوشی‌ها محدوده‌ی زوم بسیار پایینی محسوب می‌شود. همچنین با توجه به پایین بودن تعداد پیکسل‌های سنسور، این دوربین‌ها در زمینه‌ی زوم دیجیتالی هم حرفی برای گفتن ندارند.

این غول فناوری کره‌ای پیش‌تر با انتشار پستی اعلام کرد که فروش گوشی‌های تاشوی این شرکت در سال ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۲۰ چهار برابر شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ حدود ۹۰ درصد از بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار دارد و گویا تا سال ۲۰۲۳، آمار فروش این گوشی‌ها ۱۰ برابر خواهد شد. باید دید عملکرد تاشو‌های امسال این شرکت می‌تواند موفقیت سال گذشته را تکرار کنند یا نه.

منبع: Sammobile

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی