توفان ۱۳۵ کیلومتری در گیلان ، خراسان و اصفهان

 طوفانی با سرعت بالا خراسان شمالی را درنوردید که سرعت آن در بعضی از نقاط به ۹۰‌ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.به گفته معاون توسعه اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، سرعت این طوفان که از بامداد امروز آغاز شده، در روستای مهمانک شهرستان مانه و سملقان به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید.

مهدی کمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان نیز طوفانی با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد.وی خاطرنشان کرد: سرعت این طوفان در شهر بجنورد نیز از اوایل صبح امروز به دست کم ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.وی در خصوص پیش بینی وضعیت هوا در استان نیز گفت: پیش بینی می شود سامانه بارشی تا اواسط امشب در استان فعال باشد که همراه با رگبار و رعد و برق، گردوخاک و احتمال تگرگ خواهد بود و بیشتر بارش ها برای بعد از ظهر تا اواسط امشب پیش بینی می شود.

گفتنی است هواشناسی خراسان شمالی پیش از این، هشدار نارنجی صادر کرده بود.

توفان ۱۳۵ کیلومتری گیلان را درنوردید

سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز جمعه بیشترین سرعت باد در اسب وونی با ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

شبنم هادی نژاد روز جمعه در به خبرنگار ایرنا گفت: سرعت باد تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز درحیران و جیرنده به ۹۰ کیلومتر بر ساعت، املش و لاهیجان ۷۲ کیلومتر بر ساعت و صومعه سرا، سیاهکل و رودسر نیز به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

البته تا به این ساعت گزارشی از خسارات توفان از سوی مراجع رسمی گزارش نشده است اما در شبکه های اجتماعی تصاویر و ویدئویی‌هایی از تخریب های جزئی سازه های موقت منتشر شد.

وزش توفان با سرعت ۱۲۶ کیلومتر در اردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توفان با سرعت ۱۲۶ کیلومتر در اردستان خسارات زیادی را به بار آورد.

منصور شیشه فروش گفت: وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در شرق اصفهان رسید که  این پدیده کاهش میدان دید و گرد و غبار در محورهای جاده‌ای اردستان به کاشان و اردستان به نائین و نیز انارک و مناطق شرق اصفهان را به دنبال داشت.

به گفته شیشه فروش  وقوع توفان لحظه‌ای با سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت در مناطق شهری و روستایی اردستان، زواره و مهاباد باعث بروز خساراتی از جمله   تخریب ۱۰ دیوار باغ و دامداری، تخریب ۶ سقف شیروانی و نیز سقف شیروانی بازار روز ترخون شهر اردستان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان می گوید :بروز خسارت به سه دستگاه خودرو، خسارت به ۱۳ پایه برق در مناطق جاده‌ای اردستان، انارک و نائین و سقوط ۱۳ تابلوی تبلیغاتی و داربست و ۲۶ اصله درخت‌های فرسوده در مناطق شهری شرق اصفهان از دیگر خسارات توفان تا این لحظه در استان اصفهان بوده .

 

 

حوادث
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی