شانس قهرمانی استقلال و پرسپولیس در لیگ چقدر است؟

با پایان هفته بیست و یکم لیگ ۷۰ درصد بازی‌های فصل انجام شده و رقابت استقلال و پرسپولیس ۹ هفته دیگر ادامه خواهد داشت. مهمترین سوال اما اینجاست که آیا فرهاد مجیدی قادر خواهد بود در فاصله این تعداد بازی باقیمانده فاصله ۶ امتیازی خود را با پرسپولیس حفظ کند یا یحیی گل‌محمدی و شاگردان با سود بردن از کوچکترین شانس‌های باقی‌مانده یک اتفاق بزرگ را به نام خود خواهند کرد.

قهرمانی تاریخی استقلال یا کامبک دراماتیک پرسپولیس؟
با پیروزی استقلال مقابل گل‌گهر و شکست پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان، فاصله امتیاز بین دو مدعی اصلی قهرمانی به ۶ امتیاز افزایش یافت. با نگاهی به بازی‌های آینده دو تیم و در نظر گرفتن بازی رودرروی دو تیم بزرگ پایتخت می توان گفت همچنان رقابت قهرمانی داغ خواهند ماند البته اگر برنده دربی تهران استقلال نباشد. 
پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به گرفتن امتیاز در دربی دارد و باید بدون از دست دادن امتیاز منتظر لغزش استقلال باشد. برای استقلال اما شرایط متفاوت است و سرنوشت تیم مجیدی در دستان خودش است و اعتماد به نفس و حفظ روند خوب بیست و یک هفته گذشته می تواند این تیم را به یک قهرمانی تاریخی با ثبت رکوردهای متعدد برساند.
 

با نگاهی به بازی‌های باقی‌مانده این دو تیم چند نکته جلب نظر می‌کند:

۱- میانگین رتبه فعلی رقبای استقلال از پرسپولیس کمتر است. می‌توان گفت حریفان باکیفیت‌تری انتظار استقلال را می‌کشند و تیم مجیدی باید به مصاف ۶ تیم نیمه بالای جدول برود؛ پرسپولیس، سپاهان، مس رفسنجان، پیکان، صنعت‌نفت و فولاد.
۲- هر دو تیم مقابل حریفان باقی‌مانده خود در دور رفت شکست نخورده‌اند و برابر ۳تا از آن‌ها به تساوی بسنده کرده‌اند.
۳- از ۳ تساوی پرسپولیس یکی مقابل استقلال به دست آمده و ۲تا برابر تیم‌های پایین جدولی هوادار و پدیده. بنابراین بالا بودن میانگین رتبه رقبای پرسپولیس تضمینی برای آن‌ها برای کسب امتیاز کامل مقابل این حریفان نیست؛ چرا که پرسپولیس در رویارویی با این دست تیم‌ها شکننده ظاهر شده است. استقلالِ بی شکست هم در مقابل سه تیم صنعت نفت، پرسپولیس و آلومینیوم در دور رفت لیگ برتر تن به تساوی داده که در آزادی باید مقابل این سه تیم بازی کند.
۴- استقلال در ۴ بازی مهمان است اما تنها ۳ بازی را خارج از ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند و می توان پیش بینی کرد سخت‌ترین بازی‌های استقلال همین ۴ بازی هستند: پرسپولیس، سپاهان، فولاد و مس رفسنجان
۵- پرسپولیس در ۵ بازی مهمان است و همین سفرهای متعدد با توجه به فشردگی لیگ می‌تواند کار را برای پرسپولیس سخت کند. پرسپولیس باید دور از استادیوم آزادی به مصاف نفت مسجدسلیمان، هوادار، ذوب‌آهن، تراکتور و فجر سپاسی برود و بر خلاف استقلال که در سه بازی پیش رو در آزادی بازی خواهد کرد پرسپولیس هرگز دو بازی پیاپی در آزادی نخواهد داشت. بازی های خانگی پرسپولیس هم بازی‌های آسانی نیستند و تیم گل محمدی میزبان استقلال، سپاهان، پیکان و پدیده خواهد بود.
۶- استقلال و پرسپولیس علاوه بر یک بازی رودرروی ۶ امتیازی چهار حریف مشترک دارند. تیم‌های پیکان، سپاهان، نفت مسجدسلیمان و شهر خودرو می‌توانند نقش مستقیم در تعیین قهرمان لیگ بیست و یکم داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی