کاربرد کلمپ ارت مسی چیست و انواع آن کدام است؟

یکی از قطعات کلیدی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، کلمپ ارت است. در یک تعریف ساده می‌توان بیان کرد که کلمپ ارت به قطعات نگهدارنده بین تسمه و سیم‌های سیستم ارتینگ گفته می‌شود. کلمپ ارت با قرارگیری در یک مکان مناسب می‌تواند با ایجاد فشار کافی، تسمه‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کاربردهای کلمپ ارت و انواع آن، قیمت کلمپ ارت و نحوه خرید آن از فروشگاه معتبر تک ارت که عرضه کننده تخصصی تجهیزارت و ملزومات ارتینگ می‌باشد بپردازیم.

تعریف کلمپ ارت

به نقل از سایت تک ارت، کلمپ ارت به قطعاتی گفته می‌شود که با توجه به سیستم ارتینگ برای نگهداری تسمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای این قطعه گسترده است و با توجه به فاکتورهایی که وجود دارد به دسته بندی مختلف تقسیم می‌شود. شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین فاکتورها در بررسی این قطعه بررسی کیفیت متریال به کار رفته در آن است.

با توجه به این که هدایت الکتریکی توسط این وسیله در سیستم ارتینگ انجام می‌شود، استفاده از جنس بی‌کیفیت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در کلیات سیستم شود. فاکتورهای دیگری در کیفیت کلمپ ارت مؤثر هستند که یکی دیگر از آنها محل قرارگیری سیم است. اگر سیم به درستی در جای خود قرار نگیرد باعث ایجاد ضعف در سیستم ارتینگ و ایجاد خسارت خواهد شد.

انواع کلمپ ارت:

کلمپ‌ ارت به دسته های مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام متناسب با ویژگی‌هایی که دارد از قابلیت‌های مخصوصی برخوردار هستند. در این بخش قصد داریم تا به مهم‌ترین انواع کلمپ ارت اشاره داشته باشیم که شامل موارد زیر است:

·       کلمپ ارت نگهدارنده

همان‌طور که از نام این قطعه پیداست، برای نگهداری سیم هادی از این کلمپ ارت استفاده می‌شود. این قطعه با توجه به گستردگی استفاده خود می‌تواند در صنایع مختلف امروزی کاربردی باشد. انتخاب کلمپ ارت باکیفیت می‌تواند ضمن افزایش هماهنگی سیستم، باعث بهبود در وضعیت سیستم ارتینگ شود.

·       کلمپ ارت اتصال دهنده

کلمپ ارت اتصال دهنده، وظیفه اتصال دادن سیم به میله ارت را بر عهده دارد و با توجه به ساختار مختلف آن برای میله و سیم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کارگیری دقیق کلمپ ارت اتصال دهنده می‌تواند مزیت‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

·       کلمپ ارت اتصال به استراکچر

در این شیوه کلمپ ارت قابلیت اتصال به سازه فلزی SCN را داراست. این کلمپ به صورت معمول در 2 اندازه مختلف تولید شده که اتصال مختلف سیم به سازه فلزی را امکان پذیر می‌کند. می‌توان در این شیوه برای عبور سیم‌ مسی در بخش زیرین سینی از این نوع کلمپ استفاده کرد.

·       کلمپ ارت بتن

این کلمپ ارت به عنوان یک واسط میان حادی و بتن در یک سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی ساختار این نوع کلمپ نشان می‌دهد که می‌توان به عنوان واسط بسیار کارآمد باشد.

·       کلمپ ارت پرسی

قابلیت کاربردی این نوع از قطعه برای ایجاد اتصال قوی بین دو سیم موازی است. سیم‌های موازی به شکل استاندارد درون این کلمپ قرار گرفته و سپس توسط یک دستگاه مخصوص پرس می‌شوند.

·       کلمپ ارت سیم به تسمه

سایز‌های این نوع کلمپ متفاوت است که به شکل سر به سر کاربرد دارد. کلمپ اتصال سیم به تسمه از دو شیوه رویی و زیری انجام می‌شود. این سیستم کلمپ به عنوان یک شیوه کلیدی برای اتصال کنداکتور به سیستم زمین کاربردی است.

·       کلمپ اتصال سیم به سازه فلزی

به صورت معمول از این کلمپ برای متصل کردن سیم به آرماتور استفاده می‌شود. این کلمپ در 2 سایز مختلف تولید شده و برای اتصال کامل سیم به سازه فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

·       کلمپ ارت اتصال دهنده دو سیم موازی

این کلمپ قادر است تا اتصال مقاطع مختلف دو سیم موازی را به شکل دقیق انجام دهد. این قطعه از شمش اکسترود به شیوه ماشین کاری تولید شده است و دارای اجزای خاص بوده و برای استفاده در صنایع مختلف کاربردی است.

·       کلمپ اتصال به زمین

استفاده از این کلمپ زمانی کاربردی است که در یک سیستم بخواهید اتصال به زمین داشته باشید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. این کلمپ با داشتن ساختار مناسب جهت اتصال کابل به استراکچر کاربردی است.

حال که با کاربردهای متعدد کلمپ ارت آشنا شدید، اگر بخواهید این قطعه کاربردی را متناسب با نیاز خود از یک مجموعه معتبر خریداری کنید، می‌توانید به وب سایت تک ارت مراجعه کنید.


خرید کلمپ ارت از سایت تک ارت

مجموعه تک ارت با داشتن سابقه درخشان در زمینه تجهیزات خدمات مهندسی برای حفاظت کاتدیک و ارتینگ، آماده خدمت رسانی به مشتریان است. اگر به دنبال قیمت کلمپ مسی و خرید آن برای فعالیت صنعتی خود هستید و می‌خواهید خرید خود را از یک فروشگاه معتبر و تخصصی انجام دهید، بهتر است نگاهی به مجموعه تک ارت داشته باشید. ویژگی‌های متعددی در مجموعه تک ارت وجود دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به داشتن پشتیبانی تخصصی و قیمت مناسب اشاره کرد. در صورت تمایل می‌توانید به وب سایت این مجموعه به آدرس takearth.com مراجعه کنید.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی