پیشنهاد سفر با بی‌نظیرترین خط آهن‌های ایران

گروه زندگی – همه چیز شبیه تابلوهای رنگ و روغن طبیعت سازی شده قرن نوزدهم به نظر می رسد.اما شما به یک گالری هنری دعوت نشده اید.در قطاری به سمت مقصد دلخواه تان سرازیر هستید .روی ریل ها به پیش می روید از پنجره شاهد عبور تصاویر بی نظیری از طبیعت بکر ایران زمین هستید.سفر با قطار چندان خرجی روی دست تان باقی نمی گذارد اما به دلیل در دسترس نیودن این جاده های ریل گذاری شده دیگر بعید است بتوانید  ازمیان چنین طبیعت مسحور کننده ای بگذرید.در ادامه سفر در زیباترین مسیرهای ریل گذاری شده بین شهری را به شما معرفی می کنیم.

پیشنهاد سفر با بی‌نظیرترین خط آهن‌های ایران

راه آهن بیشه

لرستانی ها در شهرهای شان کم طبیعت بی نظیر ندارند اما مسیر ریل گذاری شده بیشه از آن استثنا هاست که هر طبیعت دوستی را به تحسین وا می دارد.ایستگاه راه آهن بیشه در 65کیلومتری شرق شهرستان خرم آباد و در مسیرراه آهن سراسری شمال به جنوب قرار دارد.اطراف این مسیر از درختان انبوه نواحی زاگرسی پوشانده شده است. وجود تونل‌ها و کوه‌های صخره‌ای پوشیده از گیاهان تنک باران خورده این مسیر را دوست داشتنی تر می‌کند. بسیاری از گردشگران در ایستگاه بیشه از قطار پیاده می‌شوند تا بتوانند اندکی در نزدیکی این طبیعت بکر قدم بزنند و خاطره بسازند.

پیشنهاد سفر با بی‌نظیرترین خط آهن‌های ایران

راه‌آهن شیرگاه

این مسیر به تنهایی آنقدر زیبایی در خود جا داده که مسافران قطار آن چندان تمایلی برای به مقصد رسیدن ندارند. این قطار شما را از جنگل‌های ممنوعه استان مازندران عبور می‌دهد. بنابراین واضح است که بکرترین تصاویر منظره‌های شمالی را از پنجره آن مشاهده کنید. شیرگاه به عنوان یکی از سه خط طلایی راه آهن سواد کوه نیز شناخته می‌شود و برای مسافرت به آن تورهای گردشگری نیمروزه با هزینه مناسب تعبیه شده است.

پیشنهاد سفر با بی‌نظیرترین خط آهن‌های ایران

راه آهن آزاد مهر

این راه آهن شما را از جنگل های سواد کوه و منطقه زیرآب و آلاشت عبور می‌دهد. دره‌هایی با طبیعت چشم نواز، رودخانه های پر آب و جنگل های مرتفع در این مسیر ریل گذاری شده انتظار نگاه های مشتاق شما را می‌کشند. بسیاری از مسافران این قطار دوربین عکاسی از دست شان نمی‌افتد و بازار سلفی گرفتن با منظره‌های زیبای اطراف آن همیشه داغ است.

پیشنهاد سفر با بی‌نظیرترین خط آهن‌های ایران

راه آهن لرستان به خوزستان

تلاقی کوه های زاگرس، دشت‌های فراخ، رودخانه‌ها و عبور از مناطق جلگه ای حاصلخیز مناظر بکری را در اطراف این مسیر ایجاد کرده است. این قطار که بسیاری از مسافران تنها به بهانه گردشگری بلیط آن را خریداری می‌کنند در ایستگاه‌های زیبای درود، چم چیت، سپید دشت، چمسنگر و بیشه توقف دارد. لرستان سرزمین آبشارهای بلند ایران زمین است. قطار در کنار این آبشارها توقف می‌کند تا شما در نزدیک‌ترین فاصله با این طبیعت بکر و دور از دسترس عکاسی کنید.

پیشنهاد سفر با بی‌نظیرترین خط آهن‌های ایران

راه آهن گیلان –لوشان

به جرات می توان گفت مسیر این قطار یکی از خاص ترین جاده‌های ریل گذاری شده کشور است. این قطار از روی پل لوشان عبور می‌کند که در میان شالیزارها و کوه‌ها ی سرسبز کناره گرفته مه آلود خطه گیلان قرار گرفته است. یک دهانه از این پل بر روی رودخانه شاهرود قرار گرفته است. چشم‌انداز زیبای این خط آهن به قدری زیباست که با رسیدن به این منطقه سرعت قطار کم می‌شود تا مسافران بهره بیشتری از دیدن مناظر دیدنی آن ببرند.

پیشنهاد سفر با بی‌نظیرترین خط آهن‌های ایران

راه آهن ورسک

ورسک از مسیر های ریل گذاری شده قدیمی ایران است. این پل در سال 1315 بازگشایی شده و همچنان یکی از بی نظیرترین مسیرهای خط آهن کشور به حساب می‌آید. قطارهای مسافری تهران – ساری و تهران – گرگان از روی این پل می‌گذرند. نام این  پل در کتاب گینس با عنوان پل های با ارتفاع بالای 60 متر به ثبت رسیده است. ویژگی این سازه این است که در آن از هیچ فلزی استفاده نشده است. منطقه ورسک به ریزآب سواد کوه نزدیک است و به داشتن شیب های تند شهرت دارد. بخشی از راه آهن این مسیر به دلیل همین شیب تند به شکل سه پله ساخته شده که حالا به سه خط طلا شهرت پیدا کرده است. خط آهن ورسک از جنگل های محافظت شده منطقه مرتفع سواد کوه می گذرد و با سوار شدن به قطار آن در نزدیک ترین فاصله با حیات وحش بکر استان مازندران خواهید بود.

پیشنهاد سفر با بی‌نظیرترین خط آهن‌های ایران

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی