افزایش قیمت کولر آبی در راه است

ایران یکی از صادر کنندگارن کولر آبی می باشد و با افزایش صادرات در سال های اخیر قیمت کولر آبی هم افزایش یافته است و با توجه به صرفه اقتصادی صادرات کولر آبی تولید کنندگان علاقه بسیاری به صادرات دارن تا فروش در بازار ایران به همین علت با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش تقاضا داخلی و از آن سو صادرات بیش از حد باعث حداقل 20 تا 30 درصد افزایش قیمت کولر آبی می شود.

با پایان سال 1400 و شروع سال 1401 پیش بینی می شود با توجه به تورم سالانه و افزایش تقاضا و از آن سو صادرات پیش از اندازه کولر آبی افزایش قیمت حداقل 30 درصدی در پیش خواهیم داشت.

با این شرایط سرویس کولر آبی به موقع و درست بیش از قبل باید به آن توجه شود.

اهمیت سرویس کولر آبی

کولر ها از ابزار هایی ضروری در فصل گرما هستند. هنگامی ‌که در فصل زمستان این ابزار ها بی‌استفاده مانده‌اند، ممکن است که ایراداتی در آن‌ ها ایجاد شود. به‌ همین دلیل قبل ‌از استفاده از آن‌ ها، ما باید مراحل سرویس کولر آبی را به ‌طور کامل انجام دهیم. اگر می‌خواهید این مراحل را بدانید، ما را همراهی کنید.

چرا باید به سرویس کولر آبی بپردازیم؟

هر کدام از ما ها ممکن است که با سلیقه خودمان از انواع متفاوت لوازم سرمایشی استفاده کنیم. کولر آبی یکی از پرطرف‌دارترین این ابزار ها می‌باشد. مراقبت از کولر آبی می‌تواند عمر آن را افزایش دهد و باعث بهبود عملکرد آن شود. شما می‌توانید با سرویس کولر آبی به ‌راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی عمر آن را افزایش دهید. آموزش سرویس کولر آبی آموزشی کاملاً راحت و ساده می‌باشد.

اگر شما نمی‌خواهید خودتان به سرویس کردن کولر آبی بپردازید می‌توانید از خدمات سرویس کولر آبی در تهران و شهر های دیگر بهره ببرید. به‌ هر حال سرویس کردن کولر آبی از آن دسته از اقداماتی است که می‌تواند هم عمر وسیله شما را افزایش دهد و هم باعث بهبود عملکرد آن شود. بهتر است که شما حدوداً یک ماه قبل‌از استفاده از کولر آن را سرویس کنید تا بتوانید در صورت ایجاد مشکل قبل ‌از رسیدن فصل گرما به ‌طور کامل آن‌ را برطرف سازید. حال بیایید با دیگر بررسی کنیم که مراحل سرویس کردن کولر آبی کدام‌ ها می‌باشند.

در رابطه با مراحل سرویس کولر آبی چه میدانید؟

 

بررسی مراحل سرویس کولر آبی 

مرحله اول، خاموش کردن و قطع جریان برق

 مرحله اول از سرویس کولر آبی خاموش کردن و قطع جریان برق کولر است. این کار به شما کمک می‌کند تا امنیت شما هنگام کار کردن بالاتر برود.

مرحله دوم، پره‌ های کولر را باز کنید و پوشال‌ ها را تعویض کنید 

هنگامی ‌که برق کولر را قطع کردید، پره ‌های کولر را به‌ طور کامل باز کنید و در  صورت نیاز پوشال ‌ها را تعویض کنید. شما می‌توانید به ‌راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی پوشال‌ ها را از ابزار فروشی‌ ها خریداری کنید.

مرحله سوم، کولر را بشویید 

در محل بعد، شما باید به‌ طور کامل تمامی بخش ‌های کولر مانند قسمت‌ های داخلی قسمت حلزونی و پره‌ ها را بشویید. شستشوی کولر باعث می‌شود که عمر کولر بالاتر برود. سعی کنید که کف کولر به‌ صورت کاملاً دقیق و تمیز بشویید. کف کولر مستعد زنگ‌زدگی و پوسیدگی زیادی است. پس اگر می‌خواهید از این مشکل جلوگیری کنید، هنگام شستشوی این بخش دقت زیادی داشته باشید.

مرحله چهارم، کف کولر و دینام را روغن‌کاری کنید 

در مرحله بعد از سرویس کولر آبی شما باید کف کولر را گریس بمالید. این کار باعث افزایش عمر کولر می‌شود. همچنین روغن‌کاری دینام نیز باعث بهبود عملکرد دینام می‌شود.

 مرحله پنجم، تسمه کولر را بررسی کنید

تسمه کولر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است‌. برای سرویس کولر آبی اگر تسمه دچار ایراد باشد ممکن است که در ادامه پاره شود و یا باعث ایجاد صدا های ناهنجار در کولر شود. پس سعی کنید این بخش از کولر را نیز به ‌طور کامل بررسی کنید.

مرحله ششم، جعبه‌ تقسیم برق را چک کنید

در مرحله بعدی از سرویس کولر آبی بهتر است که شما جعبه ‌تقسیم برق را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید سیستم برق کولر به‌ طور کامل و دقیق فعالیت می‌کند.

مرحله هفتم، بررسی پمپ آب و شناور 

پمپ آب و شناور از بخش ‌های بسیار مهم هر کولر آبی می‌باشند. بهتر است که شما حتما سیستم آب کولر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ ایرادی در این سیستم وجود ندارد.

مرحله هشتم از سرویس کولر آبی، برزنت کولر را تنظیم کنید

برزنت کولر وظیفه هدایت مستقیم باد به سمت دریچه‌ ها را دارا می‌باشد. اگر برزنت به ‌طور کاملا دقیق نصب نشده باشد، می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر می‌خواهید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید و از صددرصد انرژی کولر بهره ببرید؛ به تنظیم درست بزن بپردازید.

سرویس کولر آبی در تهران

مرحله نهم، کولر خود را زیر سایه  قرار دهید 

سعی کنید تا جایی‌که می‌شود کولر را زیر سایه قرار دهید و یا از یک سایه‌بان برای کولر خودتان بهره ببرید.

سرویس کولر آبی در تهران

مرحله نهایی سرویس کولر آبی، چک کردن کولر 

 در مرحله نهایی از سرویس کولر آبی شما باید کولر را روشن کنید و مطمئن شوید که تمامی ‌بخش های آن  به ‌طور کامل کار می‌کنند یا نه. برای مثال باید مطمئن شوید که آیا جریان آب به‌ خوبی صورت می‌گیرد و پوشال ‌ها به طور کامل خیس می‌شوند یا خیر. در صورتی‌که پوشال‌ ها به ‌طور کامل خیس نشوند، شما باید جریان آب کولر به‌ صورت دوباره بررسی کنید تا متوجه ایراد شوید. این اقدامات از سرویس کولر آبی مهم و حیاتی می‌باشند و می‌توانند باعث بالا رفتن کیفیت کار کولر آبی شوند. شما می‌توانید به ‌راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی خودتان تمامی مراحل را به پایان برسانید. اما اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید این کار را انجام دهید می‌توانید از خدمات شرکت‌ هایی که در  زمینه سرویس کولر آبی فعالیت می‌کنند، بهره ببرید.

سرمایه و بازار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی